Büyük müfessir Alusi, "Yetiş Ya Abdülkadir Geylani" sözü küfürdür, diyen kafirdir...

Dinihaber.com olarak Cübbeli Ahmet'e, "Bu sözleri söylemek, gaypten haber vermek kefereliktir" dediğimizde bize teşekkür edip "Allah razı olsun! Beni ölmeden önce uyardınız" diyeceğine "Bana hakaret ediyorlar" deyip mahkemede soluğu almıştı. Biz demiyoruz. İddia ettiği gibi vahhabiler de demiyor. Kendilerinin ululadığı tasavvufçu müfessir Alusi bakın "Ölenleri yardıma çağırma.." konusunda ne diyor.

Büyük müfessir Alusi, "Yetiş Ya Abdülkadir Geylani" sözü küfürdür, diyen kafirdir...

Dinihaber.com olarak Cübbeli Ahmet'e, "Bu sözleri söylemek, gaypten haber vermek kefereliktir" dediğimizde bize teşekkür edip "Allah razı olsun! Beni ölmeden önce uyardınız" diyeceğine "Bana hakaret ediyorlar" deyip mahkemede soluğu almıştı. Biz demiyoruz. İddia ettiği gibi vahhabiler de demiyor. Kendilerinin ululadığı tasavvufçu müfessir Alusi bakın "Ölenleri yardıma çağırma.." konusunda ne diyor.

01 Şubat 2020 Cumartesi 09:09
Büyük müfessir Alusi, "Yetiş Ya Abdülkadir Geylani" sözü küfürdür, diyen kafirdir...
banner310

Dini yaşamada ihlas ve şirkin sınırları konusunda Zümer Suresi derslerimizden hareketle söylediklerimize aşağıdakileri de ilave edip konuyu bitireceğiz.

“Yoksa onlar Allah’ın dışında şefaatçiler mi ediniyorlar. De ki, onlar hiçbir şeye sahip olmasalar ve akılları bir şeye ermese bile böyle mi yapıyorsunuz?” (43).

Âyetin muhatabı elbette müşriklerdir, ama müşrikler ve her çeşidiyle kâfirler için söylenenler müminler için de bir hatırlatma ve bir derstir. Yani bakın, bu vasıflar onların vasıflarıdır, siz de sakın böyle olmayın denmiş olmaktadır. Ayrıca burada ‘şefaatçiler’in cansız putlar kalıbıyla değil de, insanlar kalıbıyla verilmiş olması düşündürücüdür. Yani belli kişilerin de şefaatçi olarak düşünülüp onlara güvenilmesi de aynen böyledir. Şefaatin var olduğu gerçeği ayrı bir şeydir, birilerini şefaatçi bilme ve onlara güvenme ayrı bir şeydir. Bu konuyu daha önce yazdık. Bu âyetin işaret ettiği gerçek, birilerinin şefaatine güvenmenin şirke götürebileceği gerçeğidir. Çünkü Kur’ân-ı Kerim’in ifadesiyle:

De ki, şefaat tamamen Allah’ındır. Çünkü göklerin ve yerin mülkü O’nundur. Sonunda siz O’na döndürüleceksiniz” (44).

Yani Allah’tan başka kimseden kurtarma beklemeyin. Allah kime şefaat etme izni verirse ancak o şefaat edebilir. Bunu da siz bilemezsiniz. O halde hiç kimsenin şefaatine güvenmeyin. Kendinizi kurtarmaya bakın. Göklerin ve yerin mülkü O’nun iken şefaat verme yetkisi O’nun olmaz mı?

Ve şu âyet müminler için de çok uyarıcıdır:

“Allah tek olarak anılsa ahirete iman etmeyenlerin kalplerinde nefret belirirAma O‘nun dışındakiler anılsa hemen yüzleri güler” (45). Evet, bu çok ilginçtir ve müminleri de yakından ilgilendirir. Kendisi de tasavvufa meyilli olan Allame Alusî bu âyeti tefsir ederken şöyle bir hatırasını anlatır:

“Hal böyle iken ölülerden imdat isteyen ve bu konuda asılsız hikâyeler anlatan sufiler vardır. Ölülerin tasarrufta bulunabileceğine inanırlar… Bir gün bir sıkıntı anında ölmüş gitmiş birisinden imdat dileyen ve ‘ey fülan, bana yardım eyle’ diye yalvaran birisine dedim ki, ya fülan diye kuldan isteyeceğine, ya Allah diye Allah’tan istesene! O buyurmuyor mu ki, ‘kullarım beni sana sorarlarsa bilsinler ki, ben çok yakınım, dua edenin duasına hemen icabet ederim’ (Bakara 186). Evet, aynen yukarıdaki ayette söylendiği gibi, adam bana kızdı. Sonradan duydum ki, benim için, ‘bu herif evliyayı inkâr ediyor. Oysa ben veli birisinden duydum, imdada koşmakta evliya Allah’tan daha süratlidir’ demiş. Bu sözün küfür olduğu açıktır, böyle bir sapkınlıktan ve hadsizlikten Allah’a sığınırız” (Alusî).

Zümer Suresi’nden devam edelim:

“Size azap gelmeden ve artık yardım görme imkânınız kalmadan önce ta içinizden Rabbinize dönün ve O’na tam teslim olun” (54). Yani dini sadece O’na has kılın, duanız tek O’na olsun.

“De ki, ey cahiller, siz bana Allah’tan başkasına kulluk etmemi mi emrediyorsunuz?” (64). Demek ki, dua ve ibadet anlamına gelebilecek bir davranışı Allah’tan başkasına göstermek şirke götüren bir cahilliktir. Müşriklerin Resulüllah’ı engelleme çarelerinden biri de ona; biraz biz senin ilahına kulluk edelim, biraz da sen bizim ilahlarımıza kulluk et demeleriydi.

“Ey Muhammed! Vakıa, sana da senden öncekilere de vahyedilen şudur: Eğer şirk koşarsan amellerin kesinlikle boşa gider ve kesin kaybedenlerden olursun” (65). Yani olmaz ama farz edin ki, (hâşâ) Resulüllah şirk koştu; onun bile bütün yaptıkları boşa gider.

“Hayır, sen sadece Allah’a kulluk et ve şükredenlerden ol” (66). Demek ki, kulluğun esası olan ibadetler aynı zamanda şükürdür.

“Onlar Allah’ı hakkıyla takdir edemediler. Oysa Kıyamet günü yeryüzü bütünüyle onun avucunun içinde, gökler dürülmüş halde elindedir. O münezzehtir, koştukları şirklerden beridir ve yücedir” (67).

“Sübhanellah/ O münezzehtir”, yani hakkında düşünülen yanlış kanaatlerden, O’na ortak sanılan şeylerden beridir, yücedir, uzaktır. Bütün genişliğine rağmen gökler de dünya da Kıyamet günü avucunun içi gibi O’nun tasarrufu altındadır. O halde dünyada başkalarından neden tasarruf bekliyor ve medet umuyorsunuz?

“Allah’ı hakkıyla bilemediler” yerine, “Hakkıyla takdir edemediler” denmesi de dikkat çekicidir. Çünkü Allah mahiyeti itibariyle hakkıyla bilinemez, ancak takdir edilebilir. Yarattıklarına ve verdiği nimetlere bakılarak ne kadar yüce ve ne kadar güçlü olduğu anlaşılır.

Evet, bizim ilk defa dikkatimizi çekti, Zümer Suresi şirke düşmekten böyle ağırlıklı bir şekilde sakındırıyor.

Faruk Beşer / YeniŞafak

Son Güncelleme: 01.02.2020 12:55
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Safa 2019-11-19 18:49:49

bunu iraklılar suriyeliler filistinliler yazık ki becerememişler . adanlar zulüm altında inlemekten demek ki zevk alıyorlar! halbu ki bundan kurtulmak için bağdata dön onbir adım say yeterli. Allah ım aklıma mıukayyed ol. bu hangi dini anlatıyor ya hu ?

Avatar
pirifani 2019-11-19 19:59:08

alevilerin ya hasan ya huseyin demeleri ne kadar kufurse sunnilerin kendi buyuklerini veya buyuk zannettiklerini cagirmasi da ayni sekilde sirktir kufurdur. alevilerin sazli ayinleri ne kadar islam disiysa tarikatlarin kendilerine has zikir ve ibadetleri de o kadar islam disidir.siilerin kerbeledaki ve asure gunudeki taskinliklari ne kadar islam disiysa sunnilerin uyduruk turbe ziyaret ve adablari da o kadar islam disidir.kimse kendini hakli bulmaya calismasin.hristiyanlar hz isanin ogretilerini birakip pavlusu kendilerine rehber edindiklerinde nasil ki hak yoldan ciktilar muslumanlar da kuran disinda kendilerine musritler edindikce dinden saptilar ve dinden ciktilar.

Misafir Avatar
pirifani 2019-11-20 08:14:00 @pirifani

sayin beyaz tarikatlar 1400 yilldir yoklar.tarikat ve tasavvufun tarihini okursan her seyi apacik gorebilirsin.tarikatlarin kendilerine mesruiyet kazandirmak icin uydurduklari cesitli sahabelere kadar uzanan silsilelerin hic bir asli gercegi yoktur.hepsi tarikatlarin kendi uydurmalaridir,tasavvufcularin ne ilim ve ne kitablar biraktikalrini ve bunlar sebebiyle ne bicim rezil kepaze olduklarini kitaplarini acip okursaniz siz de gorebilirsiniz ama tabi ki kistasiniz kuran olmak sartiyla.kufrun devamliligi kufrun hakliligini ispatlamz.hinduizm budizm de devam ediyor siilik de devam ediyor.hafiz olup da ne soyledigini merak bile etmeyen insanlarla ovunecekseniz ovunmeye devam edin.ancak sunu bilin ki Allah insanlari kurana gore hesaba cekecek.ve sirati mustakimden ayrilip tarikatlari din edinenlerin cezasi verilecektir.insanlari ahmak yerine koyup siyahi beyaz beyazi siyah gostermenin size kazandiracagi birsey olmadigini o zaman anlayacaksiniz.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
Safa 2019-11-20 00:30:34 @pirifani

beyaz bey siz ya dayak yememişsiniz ya sayı saymayı bilmiyorsunuz. öyle kafadan atma bilgilerle sadece kendinizi kandırırsınız. 1400 yıl önce tarikat vardı öyle mi? i̇nsanı güldürmeyin. m.arabi döneminde başlamıştır tarikatlar. i̇cazetide hindistandan almışlardır. geldiğimiz nokta ortada. deneme için tarikatın yanlışından söz et bakalım. en galiz küfürler hakaretler havada uçar. i̇yi insanlar öyle mi? hak getire.

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
Beyaz 2019-11-19 23:09:26

Bu tarikat lar 1400 yıldır var hep iyi insanlar bunlardan çıkmış ne kadar kitap ve ilimler birakmislar işin ilgiNC yani Allah cc bunları hiç rezil etmemiş ama diğer oluşumlar hep rezil olmuş yok olmuş buda bi iyi olduklarına bi işaret bunu kabul etmek lazım buradan çıkan hafiz ve ilim insanları bu millete hep fayda vermiş ilim yaymis .

Beğenmedim! (5)
Avatar
Erhan 2019-11-25 03:43:54

Bende bir müslüman türk olarak tarikatları kabullenemeyenleri Rum Ermeni kanı bozuk diyorum devletten al 5 10 bin maaşı gel burda salla...

Misafir Avatar
pirifani 2020-02-01 17:41:32 @Erhan

sayin erhan beykafama takildi tarikatlara karsi olanlarin ermeni ve rum asilli olduklari cikarimina nasil ulastiniz?bilindigi gibi onlar ehli kitab sinifindandirlar yani az cok ilahi bir ilme sahiptirler,neyin dogru neyin yanlis oldugunu belki samanistlerden daha iyi anliyabilirler.kas yapayim derken goz cikartmis kendi ayaginiza sikmissiniz. tasavvufun delili samanizm ve iran ve hint dinleri midir?kaldi ki tasavvufun sekillenmesinde ermeni ve rumlar dogrudan degilse bile onlarin bagli olduklari mezheblere mensub arab hristiyanlarin etkisi buyuk olmustur.ttekke zaviye zuhd evliya kultu kabirler adak yerleri gibi islamla ilgisi olmayan pek cok sey sapik hristiyanlardan muslumanlara gecmistir.ermeniler ve rumler da arab hristiyanlar da turkler gibi kutsal kitablarini kendi dillerinden okumayan ummilerdir.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
pirifani 2020-02-01 13:50:15 @Erhan

sayin erhan onu bunu bilmem sizdeki bu ilim mutlaka ledun ilmi olsa gerek.zira tarikatleri kabullenmeyenlerin rum ve ermeni kabul edenlerin de turk oldugu konusunda simdiye kadar bir arastirma yapildigini ve tez hazirlandigini duymadim.ha gayret bu konudaki ilk tezi hazirlama serefine sahib olabilirsiniz.diyorum ya bu olsa olsa ledun ilmidir.basinizdaki hoca kilikli sahtekarlarin islam ogretiyoruz diye diye size asiladiklari irkcilik hastaligini orda burda kusuyorsiniz.sadece rum ermeni yahudi degil fars ve arab dusmanligi da buna dahildir.bilmem kac evliya kuvvetindeki padisahlari yetistirenlerin rum ve ermeni olmasinin ise hic onemi yoktur,zira istediginiz zaman hakikatleri orter yerine istediginiz iftirayi atarsiniz.bunda icazetlisiniz,nasil olsa seffat eden buyuklerin etegine yapistiniz ya.hem edison oldugunde yastiginin altinda kuranin nur ayetlerini bulundugunu soyleyen buyuklerinize delil sormamistiniz simdi biz kalkip sizden delil mi isteyelim.

Beğenmedim! (0)
Avatar
Faruk 2020-02-27 21:12:47

Efendiler ehli sünnet ecdadımızı hoca Ahmet Yesevileri bırakıp bu dün çıkmış İngiliz mulhidlerin yoluna sapmayin zira ecdadımız hak üzereydi bu ifsadçılar girdiği her yeri mahv etti Çeçenistan Afganistan gözler önünde

Misafir Avatar
pirifani 2020-02-28 07:27:14 @Faruk

sayin faruk ecdadin hak uzerine oldugunu nereden biliyorsin?yesevinin hak uzerine oldgunu nereden biliyorsin?ayrica yesevi hakkinda ne kadar biliyor ve ne bildigini zannediyorsin? islamda olcu sahislar degil kurandir.yani yeseviye uygunluk degil kurana uygunluk esastir.takmissiniz bir yesevi aksemsettin gibi isimleri dilinize daha bunlarin kim olduklarini bilmeden millete ornek vermeye kalkiyorsiniz. kurandan bu kadar kopmanizin manasi nedir?niye kurani degil de yesevileri sunlari bunlari ornek gosteriyorsiniz?kuran sizin hepinizin foyasini ortaya cikaracak bundan mi korkuyorsiniz?once sunu kafana yaz kurandan kopuk ve habersiz oldugu muddetce ne senin ne de ecdadin hak uzere olmasi diye bir durum yok.sonra da ahirette kimseye senin ecdadin olduklari icin ne de sana ecdadin sebebiyle torpil yapilmayacagini ogren.ve sana kurandan bahsedenlere dil uzatma.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
Safa 2020-02-28 02:48:16 @Faruk

Dostum doğruyu yazmışsın. Çeçenistan ın başını yakanlar tarikatçılardı. Şu an yönetende tam nakşi. Putin in askeri oldu nerdeyse.

Beğenmedim! (0)
Avatar
Ahmet 2019-11-20 02:03:36

أَمَّن يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَيَكْشِفُ السُّوءَ وَيَجْعَلُكُمْ خُلَفَاءَ الْأَرْضِ ۗ أَإِلَٰهٌ مَّعَ اللَّهِ ۚ قَلِيلًا مَّا تَذَكَّرُونَ

Avatar
Hakikat 2019-11-20 02:06:59

Peki darda kalan kendisine yalvardığı zaman imdadına yetişen, sıkıntısını gideren ve sizi yeryüzünün yöneticileri yapan kim? Allah’tan başka bir tanrı mı? Ne kadar da kıt düşünüyorsunuz!
(Neml 62)

Misafir Avatar
pirifani 2019-11-22 00:45:39 @Hakikat

isin garibi mekke musrikleri darda kalinca putlarini terkedip dogrudan Allaha yoneldiklerini kuran bize haber veriyor.hal boyleyken bizim Allaha iman ettigini soyleyen sapsallar darda kalinca Allahi birakip putlara yoneliyorlar.simdi kendisine vahiy ulasmamis ve boylece sirke alismis musriklerin iman etmemek icin yaptiklari inadla tasavvufcularin ve gelenekcilerin bozulmamis kitaba iman ettikleri halde Allahi birakip araya aracilar koymalarini savunmalarini nasil karsilastiracagiz.biri disindakini reddediyor digeri ise kabul ettigini idda ettigini reddediyor.

Beğenmedim! (0)
Avatar
yavuz 2020-02-01 11:15:57

bunu yazan kimse bu dine saldıran köpekten başka birşey degıl.. ulema vardır Allah dostları vardır şefaat de vardır

Misafir Avatar
pirifani 2020-02-01 13:22:05 @yavuz

sana Allahin ayetlerini hatirlatanlara demek kopek demekten baska yapabilecegin birsey yok. mekke musrikleri ve diger peygamberler zamanlarinda yasayan musriklere ne kadar da benziyorsiniz.kuran musriklere iddalarini ispatlayan ilahi bir delil getirin diyordu.peki ayni soruyu biz size sorsak nasil olur? kimin ulama kimin Allah dostu oldugu konusunda kimsenin itiraz edemeyecegi ilahi delilleriniz nelerdir. sefaati kimin yapacgina deliliniz nedir? girtlagina kadar kufur ve sirk dolu zavallilari seyh Allah dostu ve alim zannetmeniz sizi sorumluluktan kurtarmaz.unutmayin ki kurandan sorulacaksiniz.o zaman kimin kopekten daha asagilik oldugunu goreceksinizama isi isten gecmis olacak.

Beğenmedim! (0)
Avatar
Muhaddis 2020-02-20 11:49:40

Değerli arkadaşlar
İstimdat konusu o kadar farklı boyutlara taşınmış ki adeta sapla saman birbirine karıştırılmış. Bu karışıklık içinde doğrua ulaşmak oldukça zor görünüyor.

banner312

banner298