Mehmet Göktaş, "Öyle ya, doksan yıllık kıyamın bir secdesi olacaktı"

Mehmet Göktaş, "Öyle ya, doksan yıllık kıyamın bir secdesi olacaktı"

17 Kasım 2019 Pazar 16:56
Mehmet Göktaş, "Öyle ya, doksan yıllık kıyamın bir secdesi olacaktı"
banner310

Bin yıldan beri sadece Allah’ın huzurunda kıyam eden, sadece O’nun önünde eğilen ve sadece O’nun huzurunda alnını secdeye koyan Türkiye insanı doksan yıldan bu yana da Mustafa Kemal’in heykellerinin önünde kıyam etmektedir.

Geçtiğimiz şu 10 Kasım münasebetiyle bu doksan yıllık kıyam bir secdeyle yeni bir aşamaya geçmiş durumda. Öyle ya, doksan yıllık kıyamın müsaadenizle artık bir secdesi de oluversin. Küçücük çocuklar bir ibadet huşusu içerisinde Mustafa Kemal’in büstünün önünde secdeye kapanmışlar.

Ülkenin dindar insanları şimdiye kadar heykellerin önünde sadece kıyam ve saygı duruşuna alışmış ve onu da kanıksamış olduklarından çocukların secdesinden biraz irkilmiş durumdalar. Olayı sanal basın ve medyada ciddi anlamda eleştiren bu dindar kesime bir çift sözümüz olacak:

-Doksan yıldan bu yana Türkiye milyonlarca öğrencisiyle bu heykellerin önünde kıyama durarak haftasını açıp kapatırken, ilgili ilgisiz bütün derslerinde Mustafa Kemal bir ilah olarak dayatılırken neredeydiniz?

-Çocuklar bir yana, doksan yıldan bu yana bu ülkeyi yöneten en küçük biriminden en üst meclisine kadar bütün kurullar bir put adına açılıp kapatılmıyor muydu?

-Yapılacak bütün işler o bir tek adamın ilkeleri doğrultusunda yapılacağına dair and içilmiyor muydu, yeminler edilmiyor muydu?

-Kısacası bu ülke insanı daha hâlâ doksan küsur yıl önce ölüp gitmiş Mustafa Kemal’in önünde arz-ı endam ettirilmiyor mu?

Eee... bütün bunlardan dolayı irkilmiyorsun, tedirgin olmuyor, sanki hiç bir şey olmuyormuş gibi duruyorsun, şimdi bir kaç çocuğun secdesinden dolayı korkup şikayetçi oluyorsun öyle mi?

Unutma ki “Kıyam” ibadetin asıl rüknüdür ve en uzun olan bölümüdür. Ülkenin en önemli kadroları olarak kıyamını sunmuşsun, şimdi çocukların secdesini kaygı ediyorsun?

Mehmet Göktaş / DoğruHaber

Son Güncelleme: 17.11.2019 21:00
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Safa 2019-11-17 18:34:23

haklısın amma alacağın yok.

Avatar
pirifani 2019-11-17 18:45:42

hele ki hele hele ki bu elestiriyi yapanlar Allahin ayetleri kendilerine okundugunda ama seyhimiz abimiz pirimiz ustazimiz soyle buyurmustu diyenlerden iseler. onlar bilmeyecekte ayeti siz mi bileceksiniz?diyenlerden iseler.resmini heykelini yapamadigi icin camiye astigi Allah ve muhammed levhalari onunde secde etmekte bir beis gormeyenlerden iseler.

Avatar
pirifani 2019-11-17 19:25:19

gelenekci tarikatci arkadaslarimizdan sik sik duyariz araplar bizi arkadan vurduklari icin simdi bu haldeler falan.ne serif hureyin kalir ne abdulvahhab.aslinda kendileri bu konularda hic bir arastirma yapmis degillerdir sadece buyuklerinden duyduklarini papagan gibi tekrarlamkatan baska yaptiklari hic bir sey yoktur.bir de kendi cemaatlerinde tavsiye edilip ellerine tutusturulmus tarafli ve akademik hic bir kalitesi olmayan sozde tarihcilerin ve sozde tefekkur ehlinin basit kitablaridir butun dayanaklari.karsi tarafi daha dogrusu karsi taraflari dogrudan kaynaklarindan ogrenmektense kendi adamalarinin aktarimlariyla yetinir ve kendilerini de bilen zannederler.simdi soralim arablar osmanliya ihanetin cezasini cekiyorlar ya kendilerinin cektigi cezanin sebebi nedir?

Avatar
4b li 2019-11-17 19:08:44

Bu yorumu ilk ben yapmistim muhterem hocam ama duyulmadi sizin anlatiminiz tabi bir baska trakyada hocalara silah zoruyla dua yaptiracak boyuta geldi cahelet insanlari

Avatar
Paşa 2019-11-18 12:14:55

bu ne biçim yazı ?bu ucube ifadeleri kullanan yazar sanki bu ülkede bir fanus içinde yaşıyor herhalde?

Avatar
cahil fani 2019-11-19 02:38:48

tabi söylediği doğru, atatürkün de bir çok hata yaptığı ,insan olduğu akıl edilmeyip tapıyor insanlar.aynısı tarikat şeyhlerine de yapılıyor.hatta daha ileri gidilip malını mülkünü ,namusunu vermeler dahi oluyor.insanlar yaptıklarından sorumludur.her şeye kader deyip Allaha iftira atmayın.aklını kullanmayanlara da boş yere Allah ıslah etsin diye dua etmeyin.Allah aklını kullananı, kendisine doğru bir adım atanı ıslah eder.insan kendisi o adımı atmaz ise bütün dünya müslümanları dua etse fayda etmez.

Misafir Avatar
pirifani 2019-11-19 20:03:54 @cahil fani

sayin cahil fani Allah islah etsin tabiri aslinda bir cesit bedduadir.islah etsin yani cezalandirsin mansina gelir.

Beğenmedim! (0)
Avatar
cahil fani 2019-11-20 21:16:13

sayın pirifani...benim dediğim doğru diye iddia etmem,çünkü gerçek doğruyu Allah bilir diye düşünürüm. ancak ben, Allah belanı versin cümlesinin dışındakileri hep iyi görürüm. diyelimki siz bana Allah ıslah etsin dediniz. duanız kabul oldu ve Allah bana bir trafik kazası verdi ve ayağımdan sakat kaldım. bu sakatlığın etkisiyle sağlığın ve Allahın verdiği her türlü nimetin kıymetini anlayarak tefekküre , ibadete başladım. bu adımların karşılığın dada Allah bana hideyet verdi........vee kendimi bir daha çıkışı olmayan cehennemdem kurtardım. ben bu dünyadaki ıslahı hep böyle algıladığım için ıslahı hep iyi dua olarak ederim. belki sizin algınız ve dediğiniz doğrudur. sizin yorumlarınızı ve sitenizi beğeniyle takip ediyor ve hayırlı ömür diliyorum.

Misafir Avatar
pirifani 2019-11-21 01:10:56 @cahil fani

tesekkurler.

Beğenmedim! (0)