Çakma ehli sünnetçiler meslekten nasıl ihraç ettiriyor

Ehli sünnet adı altında birçok dinî grup ve cemaat kendi din anlayışını pazarlamakta, bunu yaparken de başka gruplar veya dinî alanda ismi az çok ön plana çıkan şahısları saf dışı bırakmaya çalışmaktadır.

Çakma ehli sünnetçiler meslekten nasıl ihraç ettiriyor

Ehli sünnet adı altında birçok dinî grup ve cemaat kendi din anlayışını pazarlamakta, bunu yaparken de başka gruplar veya dinî alanda ismi az çok ön plana çıkan şahısları saf dışı bırakmaya çalışmaktadır.

23 Aralık 2018 Pazar 09:00
Çakma ehli sünnetçiler meslekten nasıl ihraç ettiriyor
banner310

Tevhid inancına dayalı İslam dini Mekkî surelerde müşriklere, Medenî surelerde ise hem müşriklere hem de Yahudiler ve Hıristiyanlara anlatılır. Bu arada müslümanlara da ne zaman ve nasıl davranmaları gerektiği yönünde emirler ve yasaklar aktarılır. Fakat sonuçta Kur’an’ın tek Allah’a iman mesajı öncelikle topyekûn Ehl-i küfre yöneliktir. Ne var ki Ümmet-i Muhammed’in nüzul döneminden sonraki tarihsel tecrübesine bakıldığında, özellikle sahabe devrindeki iç çatışmalar ve savaşlardan sonra İslam dininin Ehl-i küfürden ziyade, Ehl-i imana anlatılmaya başlandığı fark edilir. Hatta bu tecrübede dinin anlatılmasından ziyade müslümanların fırkalar ve mezhepler hâlinde birbirleriyle din üzerinden hesaplaşması ve her bir fırkanın diğerini din baltasıyla budamaya çalışması gibi bir duruma şahitlik edilir.

***

Daha ilk hicrî asırda vuku bulan Cemel, Sıffîn, Kerbela, Harre gibi çok trajik vakalarla birlikte İslam dinine müslüman kanı bulaşmıştır. Hz. Peygamber vefat eder etmez başlayan hilafet tartışması ise 15 asırdır son bulmayan ve bilhassa Ehl-i Sünnet ile Şia arasında adeta kan davası mantığıyla polemik konusu yapılan bir derin kriz olarak tarihteki yerini almıştır. Öte yandan, Kelam ilmi başlangıçta İslam dinindeki temel inanç ilkelerini başka din ve kültürlere karşı savunmak gibi bir amaca hizmet ederken, sahabe devrinde patlak veren kavgalar, nizalar ve kanlı çatışmaların zaman içerisinde ortaya çıkardığı mürtekib-i kebire, iman-küfür sınırı ve tekfir gibi meselelerle birlikte İslâmî fırkalar arasında ardı arkası kesilmeyen bir polemik edebiyatı hâlini almıştır. Böylece müslümanın müslümana din anlatması veya belli bir mezhebî görüşü kendi dindaşına dayatması gibi bir gelenek oluşmuştur.

Kur’an ve Sünnet açısından bakıldığında müslümanın müslümana din anlatması bir bakıma zorunludur. Ancak burada kritik husus, dinin ne maksatla ve nasıl anlatıldığı konusudur. Asr suresinde müslümanların birbirlerine hakkı ve sabrı tavsiye ettikleri vurgulanır. Âl-i İmrân 3/159. ayette ise Hz. Peygamber’in kendi çevresindeki müminlere kaba ve katı kalpli değil, yumuşak ve sevecen davrandığı anlatılır. Kur’an’da müminlerin uhdesine tevdi edilen emir bi’l-ma’ruf ve nehiy ani’l-münker vazifesi herhalde böyle uygulanır. Fakat günümüzdeki tebliğ diline bakıldığında söz konusu dinî vazife adeta emir bi’l-münker ve nehiy ani’l-ma’ruf şekline büründürülmüş tarzdadır. Zira bugünkü dinî gruplar arasında kavga, gürültü, tezvirat had safhadadır. Herkes birbirine had bildirme ve muhalifini bertaraf etme arzusundadır. Bir kişinin dinî görüş ve düşünceleri belli bir grup tarafından tasvip edilmediğinde, söz konusu kişi için beddua ve lanet seanslarına başlanmaktadır. Ardından siyasi ve idari merciilere şikâyetler yağdırarak görevden el çektirme gibi alçakça yollara başvurulmaktadır. Üstelik bütün bunlar gözünü sevdiğim cemaatçi mankurt müslümanlığı adına yapılmaktadır.

Evet, bugün birçok dinî grup ve cemaat kendi din anlayışını pazarlamakta, bunu yaparken de başka gruplar veya dinî alanda ismi az çok ön plana çıkan şahısları saf dışı bırakmaya çalışmaktadır. Bu durum dinin birtakım cemaatler nezdinde basbayağı bir sektör ve rant kaynağı olarak algılandığı yönünde bir izlenim uyandırmaktadır. Belli bir dinî görüş ve anlayışın pazarlanması ve dayatılmasında kimi zaman tekfir etmek, kimi zaman tehdit etmek, kimi zaman da açıkça hedef göstermek suretiyle muhalif çevrelere saldırılması, din alanında nefret lobilerinin oluştuğunu ve bu alanın aynı zamanda kriminolojik bir boyut kazandığını ortaya koymaktadır. Bütün bunların yanında din içerikli söylemlerin çok kere kişiler üzerinden gayet sakil bir dedikodu kültürüne dönüştüğüne tanık olunmaktadır. Kendi payıma düştüğü kadarıyla şunu açıkça belirtmem gerekir ki sosyal medya mecralarında en sakil, galiz ve pis ifadelerin özellikle kendilerini Ehl-i Sünnet müdafileri olarak tanıtan tiplere ait olması, içinde bulunduğumuz durumun vahameti hakkında yeterli bir kanaat oluşturmaktadır. Bundan daha vahim olan durum ise akademik camiadan da az çok bir zümrenin söz konusu türden paylaşımlara alkış tutmasıdır.

Dinî alandaki her görüş en nihayet tarihî tecrübe içinde ortaya çıkıp kendine az veya çok taraftar bulmuş bir yorumdan ibarettir. Belli bir görüş ve yorumun tek hakikat gibi savunulması ve bu görüşe katılmayanların sapkın sayılması herhalde bir kişinin kendine mahsus dinî kanaatine Allah’ın da iştirak ettiği vehminden kaynaklanıyor olsa gerektir. Belli ki din alanında kendini konuşmaya yetkili gören pek çok kimse kendi inandığına Allah’ın da inandığını zannetmekte, bu yüzden de Allah’ın sözcüsü gibi konuşmaya kendini ehil görmektedir. Hâlbuki gerçekte herkes ya kendi kanaatini ya da gelenekten tevarüs ettiği belli bir mezhebî görüşü dillendirmekte ve fakat ne yazık ki bunu mutlak dinî hakikatle özdeş addetmektedir. Dinî bir meselede, “Bizim sahih ve sağlıklı gördüğümüz anlayış budur; naslardan anlayabildiğimiz kadarıyla meselenin aslı şudur” demek yerine, “Hak ve hakikat olan yegâne görüş budur; bunun dışındaki her görüş ve anlayış bâtıldır” şeklinde totaliter ve faşizan bir dil kullanmak, baskı ve tehdit yoluyla belli bir dinî yorumu dayatmak ve aynı zamanda cemaat inzibatlığı yapmaktan başka bir şey değildir.
 

MUSTAFA ÖZTÜRK / KARAR

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
vatandaş 2018-12-23 12:11:02

islamoğlu aynı tavrı ihsan şenocak hocaya sergilerken sizler bu duyarlılığı gösterebildiniz mi?

Misafir Avatar
pirifaniye dördüncü cevap 2018-12-26 15:25:04 @vatandaş

ben verecek cevabının olmadığını bundan dolayı da etrafta dolaşmaya mecbur olduğunu biliyorum da mes'ele burayı takip eden kardeşlerimizde bilsin. kardeşim sen bir insanı Allahtan korkmadan küfürle itham ediyorsun ve ondan sonra da örnek aklıma gelince vereceğim diyorsun. sen tekfir ederken, bunu yazabilirken aklında bir misal olarak yazmalı değil misin. kaç gündür küfre bir örnek bulamıyorsun. bulamayacaksın da. Allah ıslah eylesin. hem başkalarını tekfircilikle itham edin hem de siz birisini küfürle itham ederken bir örnek bile aklınızda olmadan bunu yapın. bu ne perhiz ne lahana turşusu.

Beğenmedim! (0)
Avatar
pirifani 2018-12-26 09:18:25 @vatandaş

yahu vatandas senocagin hic mi konusmalarini dinlemiyorsun? yahu adam nanekulde konusmuyor mi? daha ne diyelim? hocaya sormuslar helada ekmek yenir mi? diye hoca demis yenir yenmesine de gorenler baska bir sey yedigini zanneder. aynen sherocak kendisini o cemaatten tenzih etti mi?ben o televizyon kanalina cikiyorum ama ilmi ve fikri ve itikadi hic bir bagim yok dedi mi? ibni teymiyelerle hayreddi karamanlarla sunla bunla ugrasacaginzi bu adamlarin kufurlerini ifsa edin. nasil mi kuranda olmayan her bilginin kaynagini arastirin. kissanin duanin zikrin en guzelleri kuranda bildirilmisken kuranla yetinmeyip uydurmalari anlatip halka buyuk islam alimi pozlari vermekten utanmayan bu adamlar hakkinda uyanin uyandirin.muhtemelen burada bol bol tartisacagiz.gereken ornekleri ve argumanlari hatirladikca yollayacagim ama umarim batil uzerinde inad etmeye devam etmezsiniz. tasavvuf islam degil islam kiliginda islama yapilan bir saldiridir.

Beğenmedim! (7)
Misafir Avatar
pirifaniye üçüncü cevap 2018-12-25 23:47:19 @vatandaş

bre....verecek cevabın olmayınca ve iddialarını ispat edecek bir delil bulamayıp iftiraların ortaya çıkınca nasılda şapşallaşıp aynada kendinle konuşuyorsun.

Beğenmedim! (1)
Avatar
pirifani 2018-12-25 19:53:08 @vatandaş

bre .... sherocagin kimseyi elestirmedigi bir konusmasi neredeyse yok gibiyken yanlarinda yanlarinda ve arkalrinda bulundugu insanlarin bu kos koca elfazi kufurlerini gormezden gelmesi ikrardan degil de sapsalliktan midir?

Beğenmedim! (8)
Misafir Avatar
pirifaniye ikinci cevap 2018-12-25 16:06:49 @vatandaş

Allah seni ıslah etsin bir insanın söylediklerinden değil de söylemediklerinden dolayı küfürle itham edilmesi sizin gibi iftiracıların harcıdır. rabbim hidayet nasib eylesin. senin için küfürle itham ne kolay. sen hesap gününe inanmaz mısın kardeşim.

Beğenmedim! (0)
Avatar
pirifani 2018-12-25 13:27:28 @vatandaş

sher ocak in kimin yoplundan gittigni bilmez misin be ....? soyleyenleri hic elestirdigini duydun mi da benden hesab soruyorsun? mahmudu ve ahmedi tekfir etti mi ki onu savunuyorsun?

Beğenmedim! (8)
Misafir Avatar
pirifaniye cevap 2018-12-24 17:55:57 @vatandaş

söylediklerinden hangisini ihsan hocanın ağzından duydun yer ve zaman söyle de dürüstlüğünü ve müfteri olmadığını anlayalım pirifani efendi. ama sen ve senin üstatlarında bu ahlaki olgunluk ne gezer. hadi mugalata yapmadan cevap verebil de mertliğini görelim.

Beğenmedim! (1)
Avatar
pirifani 2018-12-23 22:46:54 @vatandaş

ilk yorumum anlasilamamis olabilir.aslinda anlasilmayacak birsey yok ama anlamamkta inad edenler var.sher ocak in muhammed esittir Allah ete kemige burundum mahmud olarak gorundum hakkindaki elestirileri kendisinin hangi tarafta degerlendirilmesi icin yeterli olacaktir.kendisinin diger peygamberlerden ustun tutulmamasi icin tavsiyeleri bulunan bir peygamberi Allah esitlemek hangi zihniyetin disa vurumu olabilir.bu mi peygamberin sunnetine baglilik?Allah hz isayi Allahin oglu kabul eden hristiyanlari sirkle vasiflandirirken son resulu alaha esitlemek neyin nesidir.bir tarafta kendince cikarimda bulunmus bir akademisyen diger tarafta pantolonlusundan cubbelisine pislik akan bir zindik taifesi.bunlarin degil diyanette vazifeli olmalari ezan okumalari namaz kilmalari hacca gitmeleri ve musluman adi kullanmalari bile yasaklanmalidir.akademisyenlerin hatalariyla sahte ehli sunnetcilerin farkini anlamayan ve anlamamazliktan gelenlere daha cok sozumuz var.

Beğenmedim! (10)
Avatar
pirifani 2018-12-23 19:28:28 @vatandaş

turkcede hoca kelimesi musluman din adamlari icin kullanilir.sherocak musrik degil mi?

Beğenmedim! (16)
Avatar
pirifani 2018-12-23 13:42:04

olmayacak olmuyor olmaz:ozturk sirke bulasanlari acik acik belirtip savas acmadikca bir yere varamaz. ozturk ve benzeri aykiri gorus sahibi ilahiyatci ve dusunurlere saldiran guruplar belli.zehirli sitelerinde saldirmadiklari satasmadiklari alim ve dusunur neredeyse yok gibi.bana kuran okuma diyen hergelenin ve hempalarinin niyetleri belli.kuransiz bir nesil yetistirmek.kuranin adi olsun ama kendisi olmasin.kuranin sesi olsun ama kendisi olmasin.yakinda onlarin da kime calistiklari kimden beslendikleri ortaya cikar.cuppeli serserinin gulenle ilgili videolari nerede?ete kemige burunup mahmud olarak gorunen sahtekarin ehli sunnet oldugu malum.tefsir okumayin tefsir okumak bizim isimiz diyen ancak muritlerinin ayaklarini opmesine ses cikartmayan kibrisli islam dusmaninin da ehli sunnet oldugu tartisilmaz.ozturk musrige musrik kafire kafir demedikce bir yere ulasilmaz.

Avatar
Vatandaş 2018-12-23 16:12:15

Kaleminiz çok doğru yerde,doğruları konuşuyorsunuz.Din olmuş Tekelci tarikat,cemaat zihniyet Dini olmuş maaalesef.Sizden olmayanı hemen Tekfir etmek bunlarda Dini amel olmuş..Varol Mustafa hoca.

Avatar
Zafer islamin 2018-12-26 00:15:36

Pirifani ne diyeyim belliki iyi sapıtmışsın böyle devam et cehennemde ateş çok nerde alim görseniz hemen salya akitiyorsunuz ahir zamanda sizlerin zuhur edeceğini peygamberimiz as söylemişti serriniz icinizde kalsın umarım kimseye akıtmayın zehrinizi
ADMİNİN YORUMU: AYNI ELEŞTİRİLERİ MEHMET GÖRMEZ, MUSTAFA KARATAŞ, MUSTAFA İSLAMOĞLU GİBİ HAYATTA OLAN İLE VEFAT ETMİŞ MEHMET AKİF ERSOY, ELMALILI MUHAMMED HAMDİ YAZIR, SEYİT KUTUP, ÖMER NASUHİ BİLMEN, AHMET HAMDİ AKSESKİ GİBİ ALİMLERİMİZE SALYA SÜMÜK SALDIRAN İFLAS HOLDİNG İLE TARİKATLARA DA DİYEBİLİYOR MUSUN

Avatar
pirifani 2018-12-26 09:08:59 @Zafer islamin

biz sizi atesten korumaya calisiyoruz siz ise tam tersi bir dusunce icindesiniz. biz unua alisigiz tarikatleri muhtemelen sizden daha yakindan taniyoruz.biz islam alimlerine saldirmayiz ancak bildigimiz veya bildigimizi zannetigimiz konularda elestiririz.elestirimiz dogruysa bu onlara bir uyari olur yok biz hataliysak onlarin savunmalariyla dogruyu ogreniriz.siz islamla ilgisi olmayan sahtekarlari islam alimi zannedip foyalarinin ortaya cikarilmasina salya cikarttigimizi idda ediyorsunuz. muhammed esittir diyen kisi ve onu musluman kabul eden hic bir kimse musluaman degildir.kafire kafir demek suc ise sucluyuz.burada defalarca acikladik ebedi hayatiniz icin ciddi olarak hakikati arastirmaniz gerekiyor.siz ise ezberlerinizle insanlari ve muslumanlari yargiliyorsunuz.kendiniz gibi dusunmeyen muslumanlari iftiralarla yaftalarla insanlarin gozunden dusurmek istiyorsunuz ve en ufak bir elestiryi salyali olmakla karalamaya calisiyorsunuz.cubbemin altinda Allahtanbaskasi yoktur ne demek ulan.

Beğenmedim! (3)
Avatar
pirifani 2018-12-26 17:50:44

lagalugaya gerek yok.bahsettigin kisi kimin arkasindan gidiyor.yoksa muhammed esittir Allah demek kufur degil mi? yoksa ete kemige burundum mahmud olarak gorundum kufur degil mi? kendisine mensubiyetten gurur duydugu bu zevatin kufrunu tasdik etmiyor mi? sana daha ne lazim? akademik formasyonuyla ilahiyat ve diyanete sizdirilmis kisiden yukardaki ornekler gibi aciklar vermesini mi bekliyorsun. sahi yukardaki sozleri soyleyenler hakkinda kafir dememi nasil karsiliyorsun?yoksa daha fazla mi ornek istiyorsun? senocak vahyi cebraile perde arkasindan verenin peygamber oldugunu inkar edyor mi? senocak bu sacmaliklari zirvalayan kisilere rabita yapmiyor mi? kimseyi kandiramazsiniz.foyaniz aciga cikti cikiyor. her biriniz icin tek tek interneti dolasip arsiv mi hazirlayacagim.diyorum ki ben tasavvuf erbabiyim,tasavvuf yolundayim diyen her kes kafirdir.islam dingonun ahiri degildir,onune gelen ibadet eklesin,kandil eklesin,haram eklesin vs bunlarin her biri kufur ve sirk sebebidir.

Avatar
pirifani 2018-12-27 18:49:21 @pirifani

altyapinizin benden iyi oldugu dusuncesine nereden vardiniz? bagli bulunmus oldugunuz cemaat mi size bunu benimsetti?halbuki benim bildigimi siz bilmezsiniz sizin bildiginizi de ben bilemeyebilirim demeniz daha dogru olmaz miydi?karsinizdakini kendinizle karistiryorsunuz kimseyi koru korune takib ettigim yok ancak faydalandigim kisiler var.kendimin de hata yapabilecegime inanmazsam tasavvuftan uyanamazdim.simdi de her farkli gorusu can kulagiyla dinler kendi kanaatlerimle karsilastirmaya calisirim.dusunerek calisarak ulasilan bilgi ve fikirlere her zaman acigim elimden geldigince kurana arzetmeye calisirim.bu noktada kuran vahyinin tamamlanmasindan sonra dine yapilan ilaveleri iyi niyet mahsulu olarak gormem.sonradan yapilan yazilan ilavelerle kuran ayetleri mecrasindan cikartilip sahsi kanaatlerine alet edip halki kandiranlara karsi hic bir sevgim merhametim yoktur. bunlarin eski veya yeni olmasinin hic bir onemi yoktur.nubuvvetin hitamiyla ilgili guclu inanc dolayisiyla kamuflaj yapm

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
vatanaş 2018-12-27 15:20:01 @pirifani

ben gördüğüm yanlışlara yanlış derim ve bu hususta alt yapım Allahın izniyle sizden daha iyidir. sizden farkımız sizin gibi cahil cesaretiyle herkesi tekfir etmem. dikkat ederseniz m. öztürk için de öyle bir ithamda bulunmuyorum. hal bu ki söylediklerinin kur'anın bir çok ayetini inkar anlamına geldiği ortada. size tavsiyem değerli kardeşim bu tavrınızdan vaz geçin birebir yanlışları söyleyin genelleme yapmayın. sizin ve görüşlerini takip ettiklerinizin de yanlış yolda olabileceği ihtimalini düşünerek hareket edin. alt yapınız sağlam olsa inanın böyle davranamayacağınızı görürsünüz. rabbim cümlemizi sıratı müstakim üzere kaim eylesin.

Beğenmedim! (0)
Avatar
pirifani 2018-12-27 09:00:53 @pirifani

bir zamanlar ben de o tasvvufa kananlardan gafillerden biriydim.tasvvuf eserlerini okuyup bilgimi arttirip dusundukce meselenin hic de oyle anlatildigi gibi olmadigini gormeye basladim.tasavvuf ve geleneksel anlayis hakkinda yazilan eserleri okudukca her sey erine oturmaya basladi.bundan sonra bidat hurafe israiliyat uydurma hadis ve her turlu on kabul konusunda cok daha hassas davrandim. tasavvuf erbabinin ve taraftarlarinin kitablari ortada eger benim gorduklerimi sen goremiyorsan islam algindaki ve kuran anlayisindaki ciddi problemler sebebiyledir.sana uc temel vereyim 1-kuranda nelerden bahsedildigi kadar nelerden bahsedilmedigine de dikkat et.2-kurani geleneksel on kabuller istikametinde tefsir edenleri ve kaynakalrini sorgula.3-kuran ayetleri acikca birsey soylerken aleyhteki binlerce rivayete kuranin muhkem hukmunu feda etme. dikkat etmen gereken daha bircok nokta olsa da bahsettigimiz meselelerde bunlar yeterlidir.tasavvufcularin cikarttigi fitneye kapilma.

Beğenmedim! (5)
Misafir Avatar
vatandaş 2018-12-26 23:51:57 @pirifani

evet islam dingonun ahırı değil lakin sen dingonun ahırına girmiş her tarafı kırıp geçiriyor fitne çıkarıyorsun. bütün tasavvuf erbabı kafir ne demek şaşkın herif ne yapmaya çalışıyorsun.

Beğenmedim! (0)
Avatar
pirifani 2018-12-27 11:32:53

İnsanlar neye nasıl inandıklarını bilmiyorlar.Bu memlekette yaşıyorsak bu memleketin düşünceleri ile mukeddasati ile oynamayın ki oynamayacaksiniz...Böyle

Avatar
pirifani 2018-12-27 11:33:55

İnsanlar neye nasıl inandıklarını bilmiyorlar.Bu memlekette yaşıyorsak bu memleketin düşünceleri ile mukeddasati ile oynamayın kioynamayacaksiniz...Böyleleri çok geldi geçti...

Avatar
özgür 2019-01-25 00:25:12

ehli sinnet demek islam demek grup ne alaka ?