Ne cevap vereceği merak ediliyordu! Mustafa İslamoğlu nihayet konuştu...

Hz. Hatice'ye hakaret ettiği gerekçesiyle geleneksel düşünce sahiplerince kıyasıya eleştirilen Mustafa İslamoğlu Cuma hutbesinde konuştu.

Ne cevap vereceği merak ediliyordu! Mustafa İslamoğlu nihayet konuştu...

Hz. Hatice'ye hakaret ettiği gerekçesiyle geleneksel düşünce sahiplerince kıyasıya eleştirilen Mustafa İslamoğlu Cuma hutbesinde konuştu.

24 Ağustos 2019 Cumartesi 17:55
Ne cevap vereceği merak ediliyordu! Mustafa İslamoğlu nihayet konuştu...
banner310

Mustafa İslamoğlu Hz. Hatice konusunda kendisine saldıranlara hafiften de olsa cevap verdi. Ama öyle savunma psikolojisi ile değil...

Ortamın fotoğrafını çekerek; kimin nerede, ne yaptığı ve kimlerle iş tuttuğu konusuna değinerek...

İslamoğlu, Diyanet'in tekdüze hutbesinin ötesinde verdiği hutbede ülkenin tarikatlara teslim olmasından Suriye meselesine, İran'dan gündemi işgal eden BEKA sorununa kadar pekçok konuya açıklık getirirken ahlaksız Müftü ile İmam'a da sözü getirmekle Müslümanları tekrar tekrar uyararak akıllarını kullanmaya davet etti. 

***

Mustafa İslamoğlu'na saldırıların gerçekleştiği günlerde kendisini savunma sadedinde yayınladığımız yazılarla ilgili olarak neden kendisini savunduğumuz konusunda eleştirilerin muhatabı olduk. 

Bizi eleştiren okurlarımıza o gün söylediğimiz sözü tekrar ediyoruz: 

"1- Mustafa İslamoğlu veya başkası hakkında bizden eleştiri bekleyenler kendi geleneksel anlayışlarına aykırı olduğu için değil Kur'an'a aykırı gördükleri her tür söz, fiil ve yazısını ilmi bir şekilde delilleriyle yazıp göndersinler.

2- Gönderdiğiniz yazıda açık adınız ve adresizle birlikte telefon numaranızı da belirteceksiniz ki gelen yazının ilgili şahsa ait olup olmadığını kontrol etme imkanımız olsun.

3- Yaptığınız eleştiri yazısını değişiklik yapmadan yayınlayacağız. Lakin doğru ise olduğu gibi yanlış/yanlı/garez ürünü yazıları altına eleştirimizi yaparak yayınlarız" dememize rağmen

piyasada kendisine on binlerce küfür ve hakaret eden insanlar arasında tek bir eleştiri yazısının gönderilmemesi Mustafa İslamoğlu'nun bu güruha sürü demesi konusunda haklılığını ortaya koymaktadır.

Bakınız Mustafa İslamoğlu tek kişi... 

Saldıranlar ise liderleriyle birlikte sürüyle...

Bize bu durumda diyecek tek bir söz kalıyor;

Topunuza, SIRTINIZI DAYADIĞINIZ İKTİDAR DAHİL yazıklar olsun...

***

Biliyoruz ki Mustafa İslamoğlu gibi pekçok alim bu cahil tarikatların hedefinde oldu. Bu tarikatlara uyan sürülere ikazen, "Liderlerinizi Kur'an'a göre sorgulayın! Eleştirdiğiniz insanları Kur'an ile eleştirin. Kur'an'dan deliliniz olmadan ne bir kimseyi savunun ne de aleyhinde konuşun. Çünkü yarın sizi Allah, Kur'an ile yargılayacak. Burada avunduğunuz, sırtınızı dayadıklarınız, birbirinize hava attığınız, dayanışma yaptıklarınızla değil... Allah bile delil ile yargılarken size ne oluyorda itin köpeğin lafıyla birbirinizin boynunu vuruyorsunuz.

‘Yaşayan da bir delille yaşasın, ölen de bir delille ölsün’" (Enfal Suresi 42.ayet)

***

Diyanet Başkanı Ali Erbaş gibi pekçok ilahiyatçının kendini aşamaması, alternatifsel düşünce geliştirememesi, geleneksel cemaatler içinde akıllarını dumura uğratmaları, Profluk peşinde koşarken İslam'ı ve hakikati ıskalamaları nedeniyle Mustafa İslamoğlu gibi araştıran, düşünen, konuşan insanlardan hoşlanmadıklarını, hedefe koyduklarını, ellerine geçen makam nüfuzuyla susturmayı adamlık sanıp saldırmakla kendilerinin değerlerinin arttığını düşünen zevata hatırlatmak isteriz ki İslam'da BİLENLER ve BİLMEYENLER vardır. 

İlmi olarak İlahiyatçıların ne derece yüklerinin var ve ağır olduğunu elbette biliyoruz. Lakin işe yaramayan ve topluma yansımayan bilgi, Allah'ın deyimiyle "Eşeğin sırtındaki kitaptan farksızdır."

İyi ki İslamoğlu gibi insanlar var da konuşuyor. Yoksa işimiz Ali Erbaş gibi ilahiyatçılara kalaydı şu an Diyanet, İsmailağa cemaatine çoktan bağlanmıştı bile... Biliyoruz ki Ali Erbaş gibi ilahiyatçıların yanında ilim deryası olan Mustafa İslamoğlulardansa cehaletin çukuru olan tarikat erbabı pek muteber...

Sakın yanlış anlaşılmasın! Tarikatçılar biz ilahiyatçılara vururken dinihaber bize neden sataşıyordu deyip ellerini ovuşturup sevinmesin. Biz ilahiyatı tarikatçılar gibi sapık diye değil olması gerektiği kadar çalışmadıkları için eleştiriyoruz. Tarikat sürüsünü liderleriyle beraber adamdan bile saymıyarak, irapta asla mahallerinin olmadığını dile getirerek İLAHİYATÇI AKADEMİSYENLERE sesleniyoruz. 

Son günlerde youtube fenomeni olan Gürkan Engin kadar bile bir ilahiyatçının ilmi ve akli muhakemesinin olmadığını biliyoruz. İşiniz gücünüz ünvan, kuruldan geçirilecek kitap ve makale, giyeceğiniz elbise, altınıza alacağınız otomobil, salonlardan gelecek alkış ve oturacağınız lüks evler...

Bu gün Kıllı Şeytan ilahiyatçıları hizaya çekebiliyorsa bu onun çok bildiğinden değil sizin ondan da aşağı seviyede olduğunuzdandır. 

Cahil, cesaretinden, ahmaklığından, saygısızlığından, haddi bilmediğinden konuşur da EY İLAHİYATÇILAR SİZ, SAHİP OLDUĞUNUZ ENGİN İLME RAĞMEN NEDEN SUSARSINIZ. NE ZAMAN KONUŞACAKSINIZ. KABRE GİRİNCE Mİ KONUŞMAYI DÜŞÜNÜYORSUNUZ?...

Yoksa cephede şehit olan cahil Mehmet kadar da mı rızka imanınız yok ki rızık korkusu, ünvan korkusuyla hakkı söylemekten geri durursunuz...

Çoğunuzun rızka imanı olmadığını biliyoruz. 

Rızka imanı olanların da ya kalemi yok ya hitabı ya aklı...

Ey Profesör olmuş İLAHİYATÇILAR! Allah aşkına yanınıza alacağınız akademik personelin önce kendine olan özgüvenine, sonra yazma ve hitap yeteneğine bakın ve o makamları adam gibi adamlara açın...

***

Son söz İslamoğlu'nun hutbedeki takkesiz/sarıksız/cübbesiz haline bakıp da kendini müslüman, İslamoğlu'nu sapık deyip vicdanını rahatlatanlara...

Anlatacaklarıma iyi dikkat edin!

4 yıl önce... Yer, Diyanet İşleri Başkanlığı...

Karşımda İmam Hatip Lisesi, İlahiyat Fakültesi ve üstüne Haseki bitirmiş yıllarca da müftülük yapmış bir Genel Müdür var.

Konu döndü dolaştı Mustafa İslamoğlu'na geldi.  

Muhatabım herhangi bir cemaat mensubu da değil...

Tipik Diyanetçi anlayacağınız.

İlim var ama akıl olmayınca piyasanın etkisinden kalıp "Mustafa İslamoğlu şöyle dedi, böyle dedi" deyip sataşıyor. Aklınca başkasını eleştirmekle hiçbir halt yapmadan kendisine haketmediği paye çıkarmaya çalışıyor. Dostlarım bilir ki yanımda Kur'an'a aykırı olmayan davranışı savunur, Kur'an'a aykırı olmadığı sürece o davranışı nedeniyle de kimseye laf ettirmem. Karşımdakine de bu şekilde Kur'an'ı hayatına rehber edinmesini öğretmiş olurum.

Muhatabım sataştıkça ben kaynağını gösterip ama bu falan alimcede söylenmişti ve dediği doğru dedikçe elaman başka bir konuya atlayıp beni aldetmenin derdine düşüyordu.

Tüm sorular soruldu, cevaplar verildi. Müdürümüz İslamoğlu'nun kendinden kendinin de İslamoğlu'ndan farklı düşünmediğini nihayet anlayabildi.

- Son bir hamle ile iyi ama itikadı bozuk dedi.

- Allah Allah! Nasıl olur, dedim.

- İtikadı bozuksa dinihaber olarak bizim hiç işimiz olmaz o şahısla... Anlat hele neymiş bu bozuk itikat. Vallahi manşetten vuracağım İslamoğlu'nu...

Ne desene beğenirsiniz?

- Hutbeye çıktığında dua etmiyor, başında sarığı yok, sırtında cübbesi yok!

- ....!

- Yuhh artık, dedim.

- Bunun itikatla ne alakası var. Peygamberimizden sonra başlayan bir gelenek ne zamandan beri itikat oldu. Bir kıyafeti nasıl imanın konusu yaparsın. Peygamberimizin gündelik kıyafeti dışında ibadeti için ayırdığı tek bir kıyafet,  tek bir rivayet göster. Gösteremezsin. Çünkü peygamberimiz gündelik kıyafeti ile namaz kılar imamlık yapardı. İmamlığa dair özel bir kıyafeti falan da yoktu. Sarıkla cübbeye gelince Ebu Cehil ile Peygamberimizin kıyafet farkını anlat bana. Anlatamazsın o günün yerel kıyafeti idi sarık ve cübbe. Allah aşkına hocam, Bizansın fethinde papazlardan etkilenen Müslümanlar kendi din adamlarına özel kıyafetler belirlediler. Senin itikat dediğin imamın sırtındaki cübbe ve başındaki sarık, Bizanslı papazlardan kalma  bir gelenek. Tıpkı fesin Avusturya'dan alınıp müslümanlaştırıldığı gibi..."

İyice sıkışan muhatabım bu defa;

- İslamoğlu Şii, bak yarın göreceksin bu hain gerçek yüzünü ortaya koyacak, dedi.

-Eğer o durum ortaya çıkarsa Fetullah Gülen'e yaptığımız gibi o gün ona da aynı şekilde hain muamelesi  yaparız. Zannla hareket etme hocam. Olur ki sen haklı çıktın. Bu gün benim burada durmamdan dolayı bir günaha girmiş olmam. Ama sen yarın haklı çıkmazsan bu gün içinde bulunduğun zann ve çıkardığın fitne ile gırtlağına kadar günah ve kul hakkındasın. Bir o kadar da İslamoğlu'ndan insanlara ulaşacak ilme engel olduğun için engel olduğun kadar kul hakkına girmiş olacak, kalem suresinde Allah'ın şiddetle reddettiği ve tehdit ettiği HAYRA ENGEL OLANLAR SINIFI içinde yer alacağının farkında mısın? 

Bir sahabi savaşta lailahe illallah dediği halde birisini öldürmüştü. Resulüllah (as) buna kızdı ve onu azarladı. Sahabi, ‘o bunu korkusundan söyledi’ deyince Resulüllah ‘kalbini yarıp baktın mı, sen kıyamette bunun hesabını nasıl vereceksin!’ dedi ve öfkeli bir halde bunu o kadar çok tekrarladı ki sahabi, keşke şu ana kadar Müslüman olmamış olsaydım diye temennide bulundu. (Ebu Davud)

Yine bir gün Resulüllah’a kaba davranan birisi için Halid bin Velid, ‘şunun boynunu vurayım mı ya Resulüllah?’ dediğinde, ‘Hayır, namaz kılan birisi olabilir’ buyurdular. Halid; ‘öyle namaz kılanlar var ki, dili başka kalbi başkadır’ deyince Resulüllah: ‘Ben insanların kalplerini deşmek, karınlarını yarmak için gönderilmedim’ buyurdu. (Bezzar)

Müdürümüz mahcubiyetle içinde kalan ukde ile şükür ki son sataşmasını da yaptı:

- İyi de bu İslamoğlu'nun sana göre hiç mi hatası yok! dedi.

- Ben insanların açık ve eksiğini araştırmakla gönderilmeyen bir peygamberin ümmetiyim. Bana ne hatalarından... Ben Kur'an doğrultusunda aklımı kullanır alacağımı alırım. Yanlışı varsa zaten kendisine ve yakınlarına gerekli uyarıları yapıyorum. Etrafta dedikodusunu yapmıyorum. Hem İslamoğlu hata yapsa da hoş görürüm. Peygamberler bile hata yapmış ve Allah tarafından uyarılmışken İslamoğlu'nun hata yapmaması fıtratullaha aykırı olurdu. Elbette hata yapacak. Ama bir farkla... İslamoğlu kimseye "Bu var ya bu dediklerim yazdıklarım.. Bana yazdırıldı... Bu benden değil... Rabbimden..." demediğine göre yaptığı hata kendini bağlar. Sürü olmadığım için benim açımdan hata yapmasının da bir önemi yok! Ama şu ana kadar gördüğüm İslami konuda hata yapmadığı... Kendini eleştirenler gibi şirke girmediğine olan inancım tamdır. Onun dışında yok kibirliydi, gururluydu, söz dinlemiyor falan filan türü sözler beni bağlamıyor. O da onun karakteri ne yapalım. Bak sen sabahtan beri dedikodu yapıyorsun. Bırak onun da o kadar zaafı olsun. Tabi ona göre zaafsa.. 

Taha Furkan / Özel İçerik

 

Son Güncelleme: 24.08.2019 20:33
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
palyaçolar nerde 2019-08-24 23:49:08

şirkperestler şeyhperestler küfür perestler cevap versin bakalım.ilim irfan ahlak edepsizler cevap versin bakalım.karım yaparım dedikleri bu lutiler nerde??baştakı kıllı sığır onaylıyormu lutiliği ki susmuş??
ula siz tüm putperestler varya siz islamoğlunun abdest sürahisi olamazsınız.
diyanethaber ilk kez ama ilk kez duruşunuzu ayakta alkışlıyorum.

Avatar
c.sonmez 2019-08-24 21:58:40

tebrikler dini haberler tebrikler.mustafa hocamızdan da mehmet okuyan hocamızda rabbimiz razı olsun.

Misafir Avatar
Bitlisi 2019-08-25 20:18:40

C.sönmeze cevap eğer o iki şahıs doğru yoldalarsa Allah cc yardımcıları olsun eğer yanlış yoldalarsa Allah cc onların belasını versin onları kahretsin ümmeti Muhammedi onların şerrin den muhafaza etsin Amin

Beğenmedim! (2)
Avatar
pirifani 2019-08-24 23:07:13

islamogluyla ilgili siilik iftirasina bazilari hala inanabiliyor.bunun sebebi baglanmis olduklari karanlik mihraklarin hic yalan konusmayacaklarini zannetmelri veya hic hata ve yanlis birsey ogretmeyeceklerine olan gayri insani ve gayri ahlaki tutumdur. islamoglunun kitablarinin yayinlandigi dusun yayincilik muhtmelen bir sekilde onunla baglantilidir.siilikle ilgili iki kitablari var okumustum birisi sianin kiraatlere ve kuran tarihine bakisi ziya sen digeri imamiye sia kaynaklarina gore ilk uc halife mehmet salih ari zaten yayinevinin diger kitablari da gelenkesel sia ulemasini aynen turkiyedeki cemaatciler gibi zivanadan cikaracak fikirlere sahib kitablar. Allaha kul olmayi birakip da tarikatlerdeki sahtekarlara kul olan zavallilar Allah size gercekleri gorecek akil vermedi mi?niye kullanmiyorsiniz?

Avatar
Yeloğlu 2019-08-25 01:13:41

bu zamanda i̇slamoğlu hocayı savunmak cesaret ister. Allah senden razı olsun.

Avatar
Samsunlu55 2019-08-25 06:05:26

aynen hocam beyinsizce sürüleşen, toplumlardan bi nane olmaz, olamaz

Avatar
pirifani 2019-08-24 22:44:44

yine abdestin faziletlerinden bahsetmemis.hep bildik seylerden bahsetmis.ilmihal bilgileri vermeli degil miydi? batida ihtida eden birinin ihtida etmeden once ogrendigi bilgileri cuma hutbelerinde omru camide gecmis garibanlara hutbe diye okuyan diyanet ne guzel kurumdur.

Avatar
hacı 2019-08-26 10:53:54

tüm sürüler rahatsız olmuş

Avatar
Mürit 2019-08-25 10:04:23

Aklımı kullanıp ğayrimustafa olan bu kişiyi sevmiyorum ve takip etmiyorum.
ADMİNİN YORUMU: BU MANTIK YAHUDİLERDE VARDI. ONLARDA İSAYI SEVMİYORUZ DERLERDİ. ALLAH NE BİLİRSİN GERÇEKLERİ BELKİ SEVMEDİĞİN KİŞİLERİN DİLİNDEN SANA GÖNDERİYORDUR DA SEN DİNLEMİYORSUNDUR. SENİN İMTİHANIN BU OLMASIN SAKIN... SEN DİNLE SONRA KUR'AN'A VUR VE ÖYLE KARAR VER. SEN KUR'AN MISIN Kİ KENDİ KAFANA GÖRE SEVME VEYA NEFRET ETME DURUMUNDASIN.

Misafir Avatar
Ramazan 2019-08-25 19:43:54

Admin mustafa islamoğluna alim demek diğer alimlere züldür. Alimin hatası alemin hatasına sebep olur. İlminde edep ve enaniyet taşıyan birisinden alim olmaz.

Beğenmedim! (3)
Misafir Avatar
Mür-İte 2019-08-25 12:20:03 @Mürit

evet takip etmediğin için aklını şeytanlığa kullandığınız için çok mükemmel durumdasınız. islam dünyası en mutlu insanlarla dolu ağlamak çile çekmek size yakışıyır. bir kere olsun ön yargılardan sıyrılıp,aklınızı kullanıp mustafa beyi hakkıyla dinleseydin önceki yaşantına, düşüncelerine ve içinde bulunduğun duruma beddua edip kur'an ve din buymuş derdin. boşuna mür-it leş-mezdin

Beğenmedim! (0)