"Amerikalılara DNA testini öğreten Ömer Nasuhi Bilmen" başlıklı palavra...

Son günlerde sosyal medyada paylaşılan bir hikaye oldukça beğeni ve paylaşım alıyor. Bilim ve teknikten uzak kalan müslümanlar kuru kuruya ellerindeki Kur'an'ı anlamaya çalışınca olur olmaz kevni ayetler karşısında komik duruma düşebiliyorlar.

"Amerikalılara DNA testini öğreten Ömer Nasuhi Bilmen" başlıklı palavra...

Son günlerde sosyal medyada paylaşılan bir hikaye oldukça beğeni ve paylaşım alıyor. Bilim ve teknikten uzak kalan müslümanlar kuru kuruya ellerindeki Kur'an'ı anlamaya çalışınca olur olmaz kevni ayetler karşısında komik duruma düşebiliyorlar.

04 Kasım 2019 Pazartesi 00:32
"Amerikalılara DNA testini öğreten Ömer Nasuhi Bilmen" başlıklı palavra...
banner310

Hikayeye göre Güya Amerikalılar zengin birinin ardından bir kadının baba isnadı karşısında çaresiz kalıp yardım talep ederler. Ülke ülke dolaşır çare bulamazlar. Nihayet Türkiye'ye gelirler ve Ömer Nasuhi Bilmen o eşsiz buluşu kendilerine tarif eder.

Neymiş o buluş?

Kuyruk sokumunda bir kemik varmış da o kemik sadece kendi sülbünden olan çocuğun kanını emermiş de olmayan bedenin kanını emmezmiş. Denemişler ve aynen öyle çıkmış. Palavranın da bu kadarı...

Hikaye neden saçma? İşte cevaplar:

1- Babalık isnadında dava baba ölmüşse mirasçılarına karşı açılır. Davalının, çocuğun doğumundan önceki üçyüzüncü gün ile yüzsekseninci gün arasında ana ile cinsel ilişkide bulunmuş olması, babalığa karine sayılır. Bu sürenin dışında olsa bile fiilî gebe kalma döneminde davalının ana ile cinsel ilişkide bulunduğu tespit edilirse aynı karine geçerli olur. Davalı/mirasçılar, çocuğun babası olmasının olanaksızlığını veya bir üçüncü kişinin baba olma olasılığının kendisininkinden daha fazla olduğunu ispatlarsa karine geçerliliğini kaybeder. 

2- Batı  kültüründe baba diye bir sorun olmadığını herkes bilir. Doğan çocukların neredeyse yarıya yakını gerçek babadan habersiz dünyaya gelir. Kültürel olarak bireyler o kadar çok birliktelik yaşıyor ki say desen yattığı kadın ve erkeğin sayısını bile söyleyemezken bir kadının sahip olduğu çocuk için birine babalık izafe etmesi neredeyse imkansızdır. Yani bu tür davalar batıda çok nadir açılır ve genelde bu tür davalar delilsizlikten reddedilir. Çünkü kimse elinde var olan mirası paylaşmak istemeyeceğine göre iddia eden kadar mirasçılar da karşı delil getirebilir ya da yalan söyleyebilir.

3- Dünyanın en zenginine dahi dava açılsa Amerikan mahkemeleri dahil hiçbir devletin mahkemesi ülkeülke gezipte çözüm aramaz. En iyi ihtimalle delilsizlikten davayı reddederler ve iş orada biter. Hem şu Amerikalı ölen zengin kim, davayı açan kadının adı ne, dava ne şekilde sonuçlandı, davanın dosya numarası ne gibi sorularda cevabını bulmuş değil. Sarı çizmeli mehmet ağa hesabından sal yalanı piyasaya oltaya takılan takılsın.

4- Mesele DNA testi ise DNA 1940'larda zaten biliniyordu. DNA ilk kez İsviçreli hekim Friedrich Miescher tarafından Miescher, 1869'da farkedildi. 1919'da Phoebus Levene, bu birimi oluşturan bazları (adenin, sitozin, guanin ve timin), şekeri ve fosfatı tanımladı. 1937'de William Astbury ise DNA'nın düzenli bir yapıya sahip olduğunu gösteren ilk görüntüleri elde etti. DNA molekülünün bugün kabul görmüş yapısı, 65 yıl önce James D. Watson ve Francis Crick tarafından 21 Şubat 1953'te resmen keşfedildi.

5- Gelelim kuyruk sokumu palavrasına. Mübarek mermer bile zamanla toprağa karışırken kemik mi eriyip toprak olmayacak? Cesedin kemik dahil toprağa karışması, cesedin içinde bulunduğu toprağın tuzluluk, nem, sıcaklık, humus, var olan bakteriler gibi etkenlere ağlı olarak uzun veya kısa sürebilir. Hikayede sözü edilen acnüz zenep ile ilgili Diyanet Ansiklopedisinde yapılan açıklamalar da bilimden uzak açıklamalardır. Kimyanın alanı olan bir konu da İslam alimlerinin sükut etmesi gerekirdi. Çünkü Allah, "İşi ehline verin" demektedir. ( https://islamansiklopedisi.org.tr/acbuz-zeneb ) Burada yazılanlar bizim dediğimizi doğruluyor. Hadislerinde ne kadar Allah'ın yarattığı kevni ayetlere(bilime) ters uydurma olduğunu kanıtlıyor bu yazı. Sıcaklık arttıkça dünyada erimeyecek yok olmayacak maden yoktur. Kemik te nihayetinde sıcaklık karşısında eriyecektir. Kemik ağırlıklı kalsiyum, fosfor, karbondan oluşur. Karbon 3500 c derecede erirken diğer elementlerin erime noktası Karbon'un da altında olduğundan diğerleri kemiğin içinde dünden kendini bırakır ve sıvılaşır. Kur'an'da kıyamet sahneleri anlatılırken dağların ve gökyüzünün bir çığlıktan sonra hallaç pamuğu gibi atılacağı ve kızıla bürüneceğinden söz eder. Bunun bilimsel karşılığı maddenin atomlarının parçalanması (nükleer patlama)dır ki her maddenin atomunun parçalanması anında ortaya çıkacak yüksek bir ısıdır. Güneşten de daha yüksek bir ısı karşısında ne kemik kalacak ne dünya ne de kainat...

6- Diğer bir konu da akılsız ve kimya biliminden habersiz kemiğin üzerine damlatılan kanı ayırdetme iddiasıdır. Bir varlığın kendine ait ya da olmayan kanı kabul edip etmemesi üstün kimya bilgisine sahip olmayı gerektirir. Ki akıl ve canlılıktan mahrum bir kemik kendine ait olan kanı ayırdedemez. 

7- Hikayenin en saçma kısmı da DNA'yı kuyruk sokumuna bağlama zorlaması. Galiba bu hikayeyi uyduran kişi DNA'yı ele avuca gelen bir organ veya organ parçası sanıyor. Oysa DNA, bedeni oluşturan tüm hücrelerin çekirdeğinde genetik kodu taşıyan özel bir nükleik asittir. Gözle hücre görülezken çekirdeğindeki DNA'nın çıplak gözle görülmesinin imkansızlığını anlatmaya gerek yok kanaatindeyiz.

Okurlarımızdan ricamız, lütfen bu tür paylaşımlar yaparak İslam düşmanlarını kendinize güldürmeyiniz. Bilmiyorsanız en azından bir bilene danışınız. Bu olayda hukuk ve tıp noktasında iki disiplin devreye girer. En azından bir avukata veya doktora/fizikçiye/kimyacıya gidip bu konuyu sormak zor olmasa gerektir. 

İşte aşağıdaki resimle birlikte bir de kemiğe acnüzzenep adı verilerek olayı tılsımlı kılma adına uydurulan o saçma sapan hikaye:

Görüntünün olası içeriği: 1 kişi

Kaynak: DiNiHABER.C0M / Özel İçerik

Son Güncelleme: 04.11.2019 11:39
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Kkk 2019-11-04 05:06:56

Delil diye sundugun 7 maddeyide okudum birbirinden anlamsiz sacma seyleri delil diye getiriyorsun adam ne diyor sen ne diyorsun yok dna yi falanca bulmusta yok bilmem neymiste yeryuzunde baska bi millet daha yoktur kendi ecdadina bu kadar dusman bu kadar elestiren

Avatar
Sinan 2019-11-04 07:49:20

Bende çevremdekilere dedim ama. Hadis inkarcılığıyla yaftalandım. Maalesef hiçbir şeyi araştırıyoruz. SAYIN ADMİN:şu hacamat meselesindede bilgilendirmeniz. Mesela hacamat sünnetimi yoksa çok eski çağlardan mö gelen bir tıp tekniğimi

Misafir Avatar
pirifani 2019-11-04 13:11:43 @Sinan

muslumanlarin sunnet algisindaki carpiklik maalesef muslumanlari gulunc ve acinacak duruma dusuruyor.uyumak sunnet kalkmak sunnet su icmek sunnet yurumek sunnet deveye binmek sunnet deveden inmek sunnet isin olcusu iyice kacirildi.peygamber cinde olsaydi akupunktur uygulayacakti.bugun yasasaydi modern tekniklerdek aklina yatani uygulayacakti ama hic biri dinde yapildiginda sevap yapilmadiginda da gunah olan birsey degildir.her ne kadar admine sormussan da bos vaktimi degerlendireyim belki faydali olurum diye dusundum.

Beğenmedim! (1)
Avatar
pirifani 2019-11-04 08:17:11

bu bati karsisinda eziklik yasayan ahmaklarin ic dunyalarinin disa vurmasidir. nuhun gemisi buharli gemiymis.aya ilk ayak basan astronot musluman olmus,kaptan kusto, napolyon hitler vs musluman olmuslar,edison oldugunde yastiginin altinda nur sures bulunmus,batililar kiclarindaki donu bile bizden ogrendiler.daha neler neler.hoca ve alim zannedilenlerin hristiyanlik yahudilik gibi kuran tefsirini de ilgilendiren meselelerdeki son derece bilgisizlikleri,tahrif edilmistir bahanesiyle mevcut kutsal kitabi okumamakta inad etmeleri ve sagda solda kursilerde bos bos konusmalari.kendinden olmayan insanlarin sozlerini cimbizlayip sapik ilan ederken onlardan cok daha aykiri fikirlere sahib eski islam filozof ve bilim adamlariyla ovunmeleri.hz isanin dogumuyla yilbasinin farkini bile bilmemeleri.birisi faizi citir citir yerken digeri promosyonlari bile haram ilan etmesi. peygamber gaybi bilmez ve kuran disinda vahiy yoktur meselesi anlasilmadikca basimiz pislikten kurtulmaz.

Avatar
Avni 2019-11-04 12:09:06

Bu gün bilimin bilimselliğin kurallarını koyan batı medeniyeti.
Batıyı bilen de bilir. Onları birçok şeyi yalan sahte ve insanlığı aldatma ve saptırma üzerine kurulu. Sömürgeciler, kendi nefislerinden başka bir şey düşünmezler. Nefislerini heva ve heveslerini ilah edinmiş zavallılardır. Şimdi bunlar bize bıyık altından gülse ne yazar gülmese ne yazar. Biz bu batıcı kafadan kurtulursak, batmaktan da kurtuluruz. Bizim için hiç bir şeyin ölçüsü batı olamaz! Konu doğrudur yanlıştır bilemem ama bakış açısı kesinlikle yanlış!

Misafir Avatar
pirifani 2019-11-05 08:58:08 @Avni

devam edelim bizim esas sahtekarligimiz din alalanindaki ahtekarliktir.muhtemelen basimiza pislik yagmasi ve burnumuzun pislikten kurtulmamasi bundandir.Allahin okuyun diye indirdigi kurani seslendirmeye okumak diyerek Allahi kandiracagimizi zannedecek kadar sahtekariz.uydurdugumuz hilei seriflerle Allaha bile hile yapacak kadar sahtekariz.devir ve iskat.olulerin ruhlarina (her ne demekse)kuran okuma sevabi hediye edecek kadar sahtekariz,zulada okunmus hazir kuran bulunduracak kadar sahtekariz.birakalim muteahitlerin baharatcilarin taksicilerin vs sahtekarliklarini.sebekeden elektrik calani,tapusuz araziye mulk edineni,insaatini duvarini disari cekeni neredeyse yirmi senedir iktidar olan parti bile kaybettigi secim sonuclarinda sahtekarlik oldugunu idda edebiliyorsa sakin batida sahtekarlik var demeyesin insanlar sana ayip yerleriyle gulerler.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
pirifani 2019-11-05 08:29:03 @Avni

sayin avni sacmalamissiniz.batinin bircok seyi sahte degil.asil sahtekarligin aslinda nerede oldugunu siz cok iyi biliyorsunuz da ancak kendinizi kandiriyor ve gecici olarak mutlu oluyorsiniz.onlar sahteyse camasir ve bulasiklariniz onlarin deterjanlariyla yikamayin.onlar sahteyse eczaneden ilac almayin doktora da girttmeyin dogrudan baharatciya gidin.adam birseyi elestirecegi zaman biraz dusunur yahu.bati da aynen bizim gibi her turlu insanin yasadigi her tiynet ve karakterde insanin bulundugu bir yerdir.aynen bizde oldugu gibi sahtekari da irz dusmani da katli de var bunlar karsinida bizdekinden cok daha bilincli ve gayretli edenleri de var.batiyi oyle bos bos elestireceginiz batidan neler ogrenebiliriz diye biraz dusunseniz daha iyi edersiniz.batidan ogrenecegimiz en son sey bilim ve teknolojidir bunlara yonelip asil alinmasi gereken medeniyeti ve ahlaki alamazsiniz bir arpa boyu ilerlemis sayilmazsiniz.

Beğenmedim! (0)
Avatar
Mehmet 2019-11-04 12:48:36

Sen o kadar gavur kısmını ölüyorsun ki hazreti lokman'ın unutuyorsun onlardan önce hazreti Lokman vardı bunu bilesin kardeşim hazreti lokman'ın kuyruk sokumunun ölmediğini de biliyordu insanların kuyruk sokumunun üzerinde dirileceğini de biliyordu insanların tespitini kuyruk sokumunun üzerinde de olduğunu biliyordu unutmayalım ki İslam en büyük doktordur İslam en büyük ilaçtır bunu unutmayalım lütfen

Misafir Avatar
pirifani 2019-11-05 08:21:29 @Mehmet

sayin mehmet bey bilgilerinizin kaynagi ne?bahsettiginiz mesele gaybi bir mesele ve bu konuda bildigim kadariyla kuranda bir aciklama yok.hz lokmana atfettiginiz tipten bilgiler israiliyat bile denilmeuyecek derecede uydurma bilgilerdir.tasavvuf ve tarikat cevrelerinde cokca kullanilir ve maalesef bazilari da bunlari israiliyattan zannedip belki bir asli vardir diyerek fazla elestiremez.islam doktor ve ilac degildir. sen hastaliklara ilac uretemezsen uluslar arasi odule layik doktor yetistiremezsen kendini iste boyle avurtursun.sadece tibbi degil islami da bilmiyorsin.kendini kandirmaktan vaz gec meseleler hepimizin meselesi.once iyice oku ogren dusun sonra adam akilli bir neticeye ulasirsan yaz ki okuyanlarin vaktini bos yere alip kul hakkina girmeyesin.

Beğenmedim! (0)
Avatar
Beyaz 2019-11-04 13:43:00

Diyorsunuz ki dünya güneşten daha sıcak olucak herkes ericek peygamberler de ericekmi ayet var .iki kıyamet den sonra arasat burada kurulacak dünyada cehennem cennet yaklastirilacak insanlar kabirlerden kaldirilacak bu yöne yönlendirölecek. Hep ayet hadis bunlar ..Bazı şeyler mantık dışı olabilir bu olmadığı anlamına gelmez iki deniz biri tuzlu bir farklı karışmıyo mantığı bulamiyinca inkar mi edelim. Ona bakarsan Mevlana'nın yumurta örneği atom u tarif ediyo ..Şayet omer Nasuh i bilmen gibi bir adam amerikali olsaydı Nobel ödülü alıp heykeli dikilir di.eskiden kiskançlik Batı Dada vardı bu duygu zamanla bozuldu batıya ozenen toplumlarda malesef medeni olucaz derken bozuluyo

Misafir Avatar
pirifani 2019-11-05 09:08:16 @Beyaz

sapla samani birbirine karsitirmissin.denizin sularinin karismamasi kuranda gecen bir ifade.yani delil var.insanlari ve buna peygamberler de dahildir nasil diriltileceklerini biz sadece kuranda anlatildigi kadariyla bilebiliriz.eger eriyeceksek peygamberler de eriyecek.sagdan soldan duydugun delilsiz mesnetsiz laflara bakip kendine gore mitolojik bir peygamber tasarrufu olusturman senin imanina zarar verir.peygamberler erimeseler de diger insanlar gibi toz toprak oldular.bunun istisnasi da yok.mezarda curumeme olayi tabi bir olaydir ki sartlar musaait oldugunda her dinden ve dinsizler icin de gecerlidir.zannedersem omer nasuhi bilmen bir odul vermislerdi.demek ki hakedersen odul de veriyorlarmis yeter ki sen hak et.seni universitenin basina da gecirirler hastahanenin basina da gecirirler yeter ki kriterlerini hak et.ikna edersen seni basa da gecirirler huseyin obama olmak senin elinde.asil meselemiz biz ne yapardik olmali degil mi?gayri muslum bir din adamina odul verir miydik?

Beğenmedim! (0)
Avatar
Bilal 2019-11-04 07:00:04

Banane bundan eften büften hiç ilgilenmiyorum hayır zaten İslamiyete mı eleştiriyoruz yoksa kendisine Alim diye geçinen kişilere mi Âlim lik vasfı ha denince Âlimlik olunuyormuş mu gözüm ve gözler yalan sòylemez ben hiç kimsenin Âlim olduğuna inanmıyor kitaplarını dahi okumak istemiyorum daha Allah'ın varlığını birliğine tam olarak Vatandaşlar olarak idrak edemiyorken bir de bunlarla mı uğraşacağız Allah c.c inkar edeni mı ararsın herşey var bizim Ülkede o yüzden bırakın bòyle safsataları kimin iyi kimin kötü Cenabı Allah karar versin ben mesela bundan sonra kimsenin hakkında karar verici kararlar vermiyeceğim umrumda değıl.

Misafir Avatar
pirifani 2019-11-05 09:14:19 @Bilal

sayin bilal alimlerimiz bizim degerlerimizdir.hata da yapsalar abuk subuk seyler de soyleseler.sacmalasalar da basimizin ustunde yerleri vardir.hatalarini ve hata zannettgimiz fikirlerini elestiririz orasi baska bir konu.ancak alimle ucan kacan sahtekar saptiricilari yani tarikat ve tasavvuf buyuklerini ahbari siileri dis ve ic guclere calisan sunni ve selefileri kasdetmiyoruz.onlari da tesbit etmek her zaman kolay olmuyor.yol haritamiz,mihenk tasimiz turnusol kagidimiz pusulamiz kuran olursa ve kendimizi yani nefsimizi allalaha teslim etmeliyiz.

Beğenmedim! (0)
Avatar
köy muhtarı 2019-11-04 09:54:32

https://islamansiklopedisi.org.tr/acbuz-zeneb
ADMİNİN YORUMU: BİZİM DEDİĞİMİZİ DOĞRULUYOR. HADİSLERİNDE NE KADAR ALLAHIN YARATTIĞI KEVNİ AYETLERE(BİLİME) TERS UYDURMA OLDUĞUNU KANITLIYOR BU YAZI. KARDEŞİM SICAKLIK ARTTIKÇA DÜNYADA ERİMEYECEK YOK OLMAYACAK MADEN YOKKEN KEMİK Mİ SICAKLIK KARŞISINDA DAYANABİLECEK. KEMİK AĞIRLIKLI KALSİYUM, FOSFOR, KARBONDAN OLUŞUR. KARBON 3500 C DERECEDE ERİRKEN DİĞERLERİNİN ERİME NOKTASI BUNUN ALTINDA OLDUĞUNDAN DİĞERLERİ KEMİĞİN İÇİNDE DÜNDEN KENDİNİ BIRAKIR VE SIVILAŞIR. KUR'AN'DA KIYAMET SAHNELERİ ANLATILIRKEN DAĞLARIN VE GÖKYÜZÜNÜN BİR ÇIĞLIKTAN SONRA HALLAÇ PAMUĞU GİBİ ATILACAĞI VE KIZILA BÜRÜNECEĞİNDEN SÖZ EDER. BUNUN BİLİMSEL KARŞILIĞI MADDENİN ATOMLARININ PARÇALANMASI (NÜKLEER PATLAMA)DIR Kİ HER MADDENİN ATOMUNUN PARÇALANMASI ANINDA ORTAYA ÇIKACAK YÜKSEK BİR ISIDIR. GÜNEŞTEN DE DAHA YÜKSEK BİR ISI KARŞISINDA NE KEMİK KALACAK NE DÜNYA NE DE KAİNAT...

Misafir Avatar
köy muhtarı 2019-11-04 14:28:51

köy muhtarıdan admine cevap: yanlış söylediniz demedim konu hakkında ek bilgi linki paylaştım sadece
ADMİNİN YORUMU: TEŞEKKÜRLER, VERDİĞİNİZ BİLGİ DOĞRULTUSUNDA EK BİLGİLERLE AÇIKLAMAMIZI GENİŞLETTİK. AYRICA DİYANET ANSİKLOPEDİSİNİN O MAKALESİ DE AYRI BİR HABER KONUSU.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
pirifani 2019-11-04 13:16:10 @köy muhtarı

isin ilginc yani koy muhtarimiz peygamberin boyle birseyi nasil bilebilecegini hic dusunmemis olmali ki baliklama atlamis.peygamberse bilebilir ne var bunda mi diyorsun yoksa.Allah bildirirse o da ancak kuranda bildirir.bunu olcu edinmedikce burnunuz pislikten kurtulmayacak muhtar efendi!!! peygamber bilsin ki bizim Allah dostlarina da kapi acilsin oyle degil mi?vay hin oglu hinler.

Beğenmedim! (0)