Beş Vakit Namaz Gerçekten Miraç’da mı Farz Kılındı?

Beş vakit namazın miraç gecesi farz kılındığına dair yaygın bir kanaat vardır. Oysa beş vakit namazı farz kılan ayetler risaletin ilk yıllarından itibaren aralıklı olarak ilk beş yılda nazil olmuştur. İddia edilen miraç hadisesi ise risaletin 10. yılına tekabül etmektedir. İşte bu çelişkiyi izah eden Prof. Dr. İsrafil Balcı namazın ne zaman farz kılındığını delilleriyle ortaya koyuyor.

Beş Vakit Namaz Gerçekten Miraç’da mı Farz Kılındı?

Beş vakit namazın miraç gecesi farz kılındığına dair yaygın bir kanaat vardır. Oysa beş vakit namazı farz kılan ayetler risaletin ilk yıllarından itibaren aralıklı olarak ilk beş yılda nazil olmuştur. İddia edilen miraç hadisesi ise risaletin 10. yılına tekabül etmektedir. İşte bu çelişkiyi izah eden Prof. Dr. İsrafil Balcı namazın ne zaman farz kılındığını delilleriyle ortaya koyuyor.

21 Mart 2020 Cumartesi 09:55
Beş Vakit Namaz Gerçekten Miraç’da mı Farz Kılındı?
banner310

Tasavvuf / tarikat erbabının medreselere hakim olmasıyla birlikte düşünme ve araştırmanın ikinci plana atılıp kuru taklitçilik ve yanı sıra keşf/ilham denen şeytani sürecin ilme ilave edilmesiyle durağan bir İslam toplumu ortaya çıktı.

İlmi çalışmadan ziyade cemaat içi mürşidi taklit ve itaat üzerine şekillenen ilmi birikimin kısır döngüsü göz önüne alındığında bu yapının ümmetin geleceği adına büyük bir sorun oluşturduğu ortadadır. Namaz konusunda dahi rivayetleri inceleme birikimine sahip olmayan bu yapıların Buhari ve Müslim'in rivayetlerini yüceltme ama aralarındaki çelişkileri görme yeteneğinden mahrum halleri ilmi birikimden mahrum olduklarının en açık göstergesidir.

İşte atalar dinini yücelten bu yapıların içine düştüğü acziyeti göstermesi açısından Prof. Dr. İsrafil Balcı'nın "Beş vakit namaz" konulu çalışmasını okurlarımızın istifadesine sunuyoruz. 

Prof. Dr. İsrafil Balcı’nın kaleme aldığı bu yazı, Kitap ve Hikmet dergisinde 4. Sayı 2.Yıl Ocak, Şubat, Mart 2014 tarihinde yayımlanmıştır.

Yazıyı görüntülemek için linke tıklayın: "Beş Vakit Namaz Gerçekten Miraç Gecesi'nde mi Farz Kılındı?"

Son Güncelleme: 21.03.2020 10:04
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
ahmet yasin 2019-10-13 16:05:23

güzel bir yazı gerçekten diyanet personelinin bilmesi gereken gerçekler. gerçekten bizi bu tarikatçılar fena kandırmış

Avatar
Safa 2020-03-21 15:04:39

i̇şte bu yalan hikayelerle müslümanlar olarak yüzleşmek zorundayız. helal olsun israfil hocaya. olmayan miracın hediyesi nasıl olacak. olan isra gecesinide kurandan yeni öğreniyoruz. hayret ki kandilin adı isra değil mirac ?

Avatar
Güç 2019-10-15 00:35:12

Google ye yazdım islamoğlu taraftarı yazı başlığı tarikat düşmanlığı dikkate almaya gerek olmayan bir yazı

Misafir Avatar
pirifani 2019-10-15 21:04:35 @Güç

mesele islamogluna dusmanlik degil islama dusmanliktir.adamalar 500 ayet getirseniz viz gelir dedikten sonra kuran okumayin sapitirsiniz dedikten sonra istedikleri kadar musluman olduklarini idda etsinler.islama olan dusmanliklarini kurana olan dusmanliklarini boyle islamoglu arkasindan mevdudu karaman kutub bayidir okuyan teymiye arkasindan saldirarak gizlemeye calisiyorlar.musrikler de Allaha inaniyorlardi ama peygambere dusmandilar.namaz kiliyorlardi ama tarikat ehli gibi sirk de kosuyorlardi.haclarina sirk bulastirmislardi.

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
hülya çalışkan 2019-10-15 20:26:53 @Güç

herşeye böyle islamoğlu taraftarı diyerek ne zamana kadar gideceksiniz. herşey gayet açık ve net anlaşılır bir şekilde açıklanmış. bunun islamoğlu ile alakası ne. sizin bildiğiniz gerçeklerin aksine doğru bilgiler çıktığında tşkr edip sizi kandıranlara kızmanız gerekirken niye etrafa çamur atıp hakka kulak tıkıyorsunuz.

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
Gümülcineli 2019-10-15 19:30:52 @Güç

adam apaçık ayetlerle beş vakit namazın mirac hadisesinden önce farz kılındığını anlatıyor, sunduğu şey sadece kur'an ayetleri ama dikkate almaya gerek yok öyle mi? bu durumda neyi dikkate almamış oluyorsun, hiç düşündün mü?

Beğenmedim! (1)
Avatar
Muslim 2020-03-21 10:47:35

İtikadi olmayan bir meseleyi didikleyerek ne elde edilecek yazar hadisi celiskili bulup bir suru celiskili tarihi bilgiyi tarihsel GERCEKLİK !!! Diye vahye uydurma gayretinden ote olmayan salt akilci yaklasimla yazilmis bir yazi...

Misafir Avatar
pirifani 2020-03-21 22:06:30 @Muslim

itikadi olmadigini ifade ettiginiz bu meselede ve diger meselelerde muslumanlarin dogruyu bilme haklari ve vazifeleri yok midir?ummet tarih boyunca bu tip mesleleri dinde kattigi dinden zannettigi icin din taninmaz hale gelmistir.yok biz taniyoruz diyorsaniz o sizin tanidiginizi zannettiginiz dinin adi islam olsa bile kendisi islam degildir.miraci mehdisi kandilleri uydurma zikir uydurma namazlari israiliyati uyduruk menkibeleri uydurma hadisleri ve her cagin alimlerinin dine kendi caglarindaki anlayistan kattiklari toz toprak camur yani kisacasi pislik altinda hak din yani Allahin peygamberi vasiyasiyla ogrettigi din ne kadar gozukuyor?o itkadi mesele degil su itikadi mesele degil derken degisen bozulan dinin kendisi oluyor.madem cevab yazacak kadar dini hassasiyetiniz var oncelikli goreviniz destek olmaktir kostek olmak degil.

Beğenmedim! (0)
Avatar
m u 2020-03-21 12:05:36

siz önce mbts kitabıyla sütyen reklamını nasıl izah edeceksiniz onu bir anlatın işiniz tarikat cemaat karalamak bin yıllardır hep yanllış mı yapıldı hiç mi iyi bir tarafı yok bunların iyi niyetli değilsiniz.
ADMİNİN YORUMU: BİLMİYORSAN AZ ETRAFINDAKİLERE SOR DA ÖĞREN. O GÖRDÜĞÜN GOOGLE REKLAMI. BİZDEN BAĞIMSIZ GOOGLE KOYUYOR. DİYECEKSİN KOYMAYIN BU REKLAMLARI. BU SİTENİN YILLIK MALİYETİ 80 BİN TL. BUYUR SPONSOR OL BİZ DE KALDIRALIM O REKLAMLARI.

Avatar
Ahmet 2020-03-23 06:41:40

Ben delil filan istemiyorum doğru olsa da kabul de etmiyorum ben biliyorum ki çocukluğumdan bu yana Miraç Gecesinde 3 Mucize olduğudur Beş Vakit Namazında Miraç Gecesinin hediyesidir bildiğim yani bu adam kaç yaşında 20 yıl önce neredeydi 20 yıl sonra çıkıp geliyor ki bana Miraç Gecesinde Beş vakit namaz farz kılınmadı sen öyle bil öyle öğret ancak bende böyle bileyim Gafil bir Aptala anlatamazsın gayrı çünkü İlahiyatçılar olarak yok şöyle yok böyle diyerek manyak ettiniz bizlere Hristiyan Yahudilerden ne farkınız var Kendi dinimize yabancı ettiniz bu bilgiler ışığında diyor bana git ordan ters yüz edecem şimdi bir prof. Çıktı konferansa gittim eeeee üüüü eeee üüüü konuşmasını bilemiyor monoton heyecan yok aksiyon yok istek arzu yok onca para akıtırlar şu konferanslara hepsine giderim hepsi takdir delisi.

Avatar
pirifani 2020-03-23 11:51:20

bu toplumda hakikatleri konusmak buyuk cesaret ve sabir isteyen bir meseledir. bu hakikatler dini ve tarihi meselerdle alakali ise isiniz cok daha zordur.ilk once cehaletin verdigi oz guven duvarinia toslayacaksiniz ki bu cehalet toplumun her kesimini kangren gibi sarmistir.bu toplumda kursun dokenler ve dokturenler eger kuran okunmasini tavsiye edenler kadar elestirilmiyorsa durup dusunmek lazim.biz niye boyle olduk?ne zamandan beri boyle olduk?ne zaman duzelecegiz?miraciyla kandiliyle mehdisiyle nuzulu isasiyla tarikatyla tasavvufuyla rabitasiyla uydurma rivayetler menkibeler uydurma ibadetleriyle bu toplumdaki butun din zannedilen bidat hurafe israilyat yiginlarindan insanlari nasil kurtarip islama kazandirabiliriz.ilahiyatcilarin oyle alayip pullayip heycanla anlatacaklari palavralari oldugunu zannetmiyorum.ancak bircogunun isamoglu dahil daha yiyecek cok firin ekemekleri oldugu kanaatindeyim.daha soyleyecek cok sey var.daha duyulmamis cok sey var. mirac bir baslangic olsun.

banner312

banner298