Bu mürşitten uzak durun!

Aşağıdaki tanımlamaya sizce girmeyen kaç mürşit var? Okurlarımızdan bu tanımlamaya girmeyen mürşitlerin adını yoruma yazmalarını istiyoruz.

Bu mürşitten uzak durun!

Aşağıdaki tanımlamaya sizce girmeyen kaç mürşit var? Okurlarımızdan bu tanımlamaya girmeyen mürşitlerin adını yoruma yazmalarını istiyoruz.

21 Haziran 2020 Pazar 23:37
Bu mürşitten uzak durun!
banner310

Bir Tarihçinin Mehdi/Mürşid Kriterleri

1. Mehdi/Mürşit/lider/hoca örgütünü/cemaatini ticari bir şirkete çevirmişse,

2. Sık sık infaktan bahseden biri olduğu halde infak eden değil, infakları toplayan biriyse,

3. Gizemli konuşuyorsa,

4.Kerameti kendinden menkulse,

5. Ayet ve hadislerin kendisine işaret ettiğini söylüyorsa,

6. Bâtıni yorumlara ve tevile başvuruyorsa,

7. İşari tefsirin dibine vuruyorsa,

8. Bağlılarından/müritlerinden farklı yaşıyorsa,

9. Masivayı terk etmelerini söyleyip milyon dolarlık villalarda yaşıyorsa, yüz bin dolarlık arabalara biniyorsa, üstelik bunları kendi emeğiyle kazanmıyorsa,

10. Kadınlara düşkünlüğü ayyuka çıkmışsa,

11. Açık ve gizli çok eşliyse, aile kurumunun temeli olan nikâhı istismar ediyor, kadın bulup nikâhlıyor, ardından boşuyorsa,

12. Mehdi, müceddit, veli olduğunu söylüyorsa,

13. Seyyid olduğunu söyleyip bundan imtiyaz bekliyor, itaat devşiriyorsa,

14. Müritlerini/bağlılarını tarlalarında, iş yerlerinde haklarını vermeden çalıştırıyorsa,

15. Müritlerini/bağlılarını müşteri olarak kendi şirketlerine yönlendiriyorsa,

16. İslam´ı sadece kendisinin doğru bildiğini iddia ediyorsa,

17. Başka müslümanları ölçüsüz eleştiriyorsa,

18. Her konuda konuşuyorsa,

19. Rahat yalan söyleyebiliyorsa,

20. Hz. Peygamber´i ve Ashab´ı, büyük tarihi şahsiyetleri rüyada gördüğünü söyleyerek bunu istismar konusu yapıyorsa,

21. Akşam cahil yatıp sabah âlim kalktığını iddia ediyorsa böyle bir adamdan şeytandan kaçarcasına kaç. Dünyanı ve ahiretini mahvedecek bir istismarcıyla karşı karşıyasın.

"Yok, ben mürşidimi/mehdimi buldum" diyorsan hayat senin hayatın... Sonra çıkıp "Vay efendim, kimse beni uyarmadı, İlahiyatçılar neden bize anlatmıyor" deme.

Tarihçi olarak vazifemi yaparım, gözlerimi kaparım.

Allah hepimizi insî şeytanlardan korusun.

Prof. Dr. Adnan Demircan

Son Güncelleme: 22.06.2020 10:29
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Şirvanlı 2020-06-23 14:39:58

Kardeşim dini haber diye başlık atmışsınız ama her türlü haberi yapiyorsunuz ne yapmaya çalıştığınızı anlayamadım anladığım tek şey sizin gibi siteler bu topluma çok zarar veriyor sizin verdiğiniz zararı islam düşmanları bile veremiyor sizin fitne çıkarmaktan başka yaptığınız bir şey yok en çok merak ettigim şey acaba sizler islamı nasıl yaşıyorsunuz.

Misafir Avatar
pirifani 2020-06-23 21:10:14 @Şirvanlı

ey sirvanlı sen hangi tarikatın seyhisin.senin kac müridin var.muritlerine hangi partiyi desteklemelerini emrediyorsun pardon buyruyorsın. kimlerden alışveriş yapmalarını yasaklıyor kimlerden alışveriş yapmalarını buyuruyorsın.defnedildigin toprağa hangi ülkeden hangi velinin türbesinden toprak getirilecek.

Beğenmedim! (3)
Misafir Avatar
pirifani 2020-06-23 21:05:48 @Şirvanlı

islamda din devlet ve din hayat ayrılığı yoktur.her sey dinin kapsamına girer.spordan da bahsetse artistten de bahsetse depremden de kömürden de dini haber olmaya layıktır.

Beğenmedim! (3)
Misafir Avatar
şirvanlı'ya 2020-06-23 20:07:24 @Şirvanlı

bu haberde ne var da dinihaberi fitne çıkarmakla suçladın. şimdi sağlık bakanlığı sana tağşiş yapılan ürünleri açıklamakla fitne mi çıkarmış oluyor. biri alacağın arabanın açık ve eksiğini söylemekle fitne mi çıkarmış oluyor. belli ki tarikatçısın. bir yerlerine battı bu yazı. istiyorsunuz ki deyyusta olsa, müşrikte olsa, kafir de olsa mürşitlerinize kimse ilişmesin. tasavvuf dedim mi aklıma kanalizasyon geliyor bir de vatikanın velileri ordusu

Beğenmedim! (2)
Misafir Avatar
şirvanlı'ya 2020-06-23 20:07:08 @Şirvanlı

bu haberde ne var da dinihaberi fitne çıkarmakla suçladın. şimdi sağlık bakanlığı sana tağşiş yapılan ürünleri açıklamakla fitne mi çıkarmış oluyor. biri alacağın arabanın açık ve eksiğini söylemekle fitne mi çıkarmış oluyor. belli ki tarikatçısın. bir yerlerine battı bu yazı. istiyorsunuz ki deyyusta olsa, müşrikte olsa, kafir de olsa mürşitlerinize kimse ilişmesin. tasavvuf dedim mi aklıma kanalizasyon geliyor bir de vatikanın velileri ordusu

Beğenmedim! (3)
Avatar
Abdirrahman 2020-06-22 00:11:47

Ağzınıza sağlık gerçekten güzel tespitlerde bulunmuşsunuz.
Sizin bu saydığınız kriterler olmazsa olmazlardır. Ancak insanlarımıza ne söylersek soyleyelim ibize inanmazlar hatta bizleri sapık olarak nitelemektedirler.
Yüce RABBİM kuranı anlayarak ve hauatında yaşayanlardan eylesin.

Avatar
pirifani 2020-06-22 13:58:20

bu arada adnan demircanın erken donem islam tarihiyle ilgili butun calısmaları tavsiye edeyim.bir de ihsan sureyya sırma nın calıslamları menkıbe ve uydurma rivayetlerden azami olcude uzak durularak hazırmanlaya calısılmıs bu tip calısmalar inşaları ayakları yere basan bir tarih anlayışına ulastırı ve oz eleştirinin kapılarını açacak oz güveni sağlayabilir.biz otekinden daha masum değiliz ve artık bunu kabul edip itiraf etmenin zamanı geldi de geçiyor bile.

banner312

banner298