Diyanet, Risale-i Nur'u Kültürel bir eser olduğu için bastı!

Diyanet İşleri Başkanlığı'nca koruma altına alındıktan sonra Said Nursi'nin eserlerinden Küçük Sözler, Hastalar Risalesi, Ramazan, İktisat, Şükür Risalelerini de bastı.

Diyanet, Risale-i Nur'u Kültürel bir eser olduğu için bastı!

Diyanet İşleri Başkanlığı'nca koruma altına alındıktan sonra Said Nursi'nin eserlerinden Küçük Sözler, Hastalar Risalesi, Ramazan, İktisat, Şükür Risalelerini de bastı.

01 Temmuz 2019 Pazartesi 09:54
Diyanet, Risale-i Nur'u Kültürel bir eser olduğu için bastı!
banner310

Diyanet İşleri Başkanlığı, müellifi Said Nursi olan Risale-i Nur Külliyatından Küçük Sözler, Hastalar Risalesi, Ramazan, İktisat, Şükür Risalelerinin de basımını gerçekleştirdi.

Diyanet İşleri Başkanlığı yayınları arasından daha önceden de, İşârâtü'l-İ'câz, Mesnevî-i Nuriye, İhlâs ve Uhuvvet Risaleleri basılmış, Sözler ve Mektubat da Diyanet Vakfı tarafından yayınlanmıştı.

Bilindiği gibi 26 Kasım 2014 tarihli ve 29187 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Bakanlar Kurulu kararıyla Said Nursi'ye ait eserler üzerindeki tüm hak ve yetkiler 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'nu kapsamında Diyanet İşleri Başkanlığına verilmişti.

KANUN DİYANET'İ TEKEL HALİNE Mİ GETİRDİ?

Toplumda bilinenin aksine Risale-i Nurların tüm hak ve yetkilerinin ilgili kanun kapsamında Diyanet’e verilmesi bu eseri sadece Diyanet’in basıp satacağı anlamına gelmiyor. Kanun, bilgisayar yazılımlarından musiki eserlerine, yazılı kaynaklardan radyo ve televizyon yapımlarına varıncaya kadar geniş yelpazede ortaya konulan eserlerin orijinalliğini koruma, eser sahiplerinin ve faydalananların manevi ve mali haklarını düzenliyor. Öngörülen usul ve esaslara aykırı yararlanma durumunda cezai yaptırımlar öngörüyor.


6 yayınevinin risale basımına izin verildi.

Yani Risale-i Nurların Diyanetin uhdesine verilmesi "eserin doğruluğu anlamına" gelmediği gibi basma ve yayma hakkından ziyade eserin orijinalliğini koruma hakkından ibaret. Ve bu güne kadar eserleri basmak için müracaat eden 6 yayınevine basım hakkı verildi bile…

ANAYASA MAHKEMESİ DİYANET'İN BANDROL HAKKINI İPTAL ETTİ

Diğer taraftan ANAYASA Mahkemesi, Ankara 3'üncü Fikri ve Sınai Haklar Hukuk Mahkemesi'nin başvurusu üzerine, Risale-i Nur Külliyatı'nın sadece Diyanetçe basılabilmesini düzenleyen kanun değişikliğini iptal etti.

DİYANET KORUMASINA ALINMASI O ESERİN DOĞRU OLDUĞUNU MU GÖSTERİR?

Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu’ndan habersiz olan bazı kimseler ve özellikle nurcu dediğimiz saplantılı kişiler bu eserlerin Diyanet’in uhdesine verilmesini o eserin doğruluğuna hamletmekte ve kendilerince bu eserin mükemmelliği nedeniyle Diyanet’in bunu teyit ettiği görüşünü dillendirip kendilerine bir noktada pay çıkarmaktadır.

Risaleler, doğru ve muteber olması yönüyle değil dini alanla ilgili bir eser olması yönüyle telif hakkı Diyanet’e verilmiştir. Yoksa aynı kanun kapsamında musikisinden bilgisayar yazılımlarına varıncaya kadar pek çok eser, ilgili eserin muhteva olarak yakın olduğu devlet kuruluşu denetim ve korumasına verilmektedir. 

Örnek vermek gerekirse birçok kilise, havra ve zamanında bar ve pavyon olarak kullanılan bir çok tarihi eser koruma kapsamındadır. Yine pek çok muharref İncil ve Tevrat devlet korumasında müzelerde tutulmaktadır. Ve bunların koruma altına alınması o eserin devletin nezdinde doğru ve muteber olduğu anlamına gelmemektedir.

Bazı nurcu arkadaşlara hatırlatmış olalım da, İncil ve Tevrat'da devlet korumasında olduğuna göre kesin bu kitapların ait olduğu dinlerde doğrudur deyip Hristiyan veya Yahudi olmaya kalkışmasınlar. Devlet için bir eserin doğruluğu veya yanlışlığı değil tarihsel/kültürel anlamı önemlidir. 

Kaynak: DiNiHABER.C0M / Özel İçerik

Son Güncelleme: 01.07.2019 11:00
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
mustafa 2017-04-15 22:25:52

dini haber editörleri tam anlamıyla saçmalamışsın. senin diyanetin ezanı Türkçe okurken . diyanet işleri başkanın abdestsiz namaz kıldırırken ( Şerafettin yaltkaya) Prag giymeyi çağdaşlık sanırken. bediuzzamandı bu sarık bu başla çıkar diyen bediuzzaman ve çağdaşı üç beş alim olmasaydı bizler bu gün ne halde olurduk hiç düşündün mü .
ADMİNİN YORUMU: İSTERSEN ŞANSINI FAZLA YORMA. RİSALEİ NURLARDAKİ HATALARA GİRİP REZİL ETMEYELİM SİZİ

Misafir Avatar
pirifani 2019-07-02 22:41:29 @mustafa

devam:2-mesela kuran sayfalarini dlerek ashabi kehfin kopeginin adini bulan derin alim bunun gerekcelerini de isbatlayabilmis midir?kuranda bahsedilmedigi icin hic gerekssiz olan kopegin ismini bulan mucedidimiz kehf suresindeki rakim kelimesini nasil tefsir edip cozume kavusturmustur? 9:30 daki yahudilerin uzeyir Allahin ogludur demesi konusundaki aciklamasi nedir? kurandaki samiri kissasindaki samirinin kimligi hakkindaki aciklamalari nelerdir? leduni ilimlere sahib olup kendisine yazdirilan zat ve diger sakalli salvarli trasli trassiz pantolonlu ihlasli manevi gozleri acik Allah dostlarinin yukardaki ve benzeri tefsir meslelerine getirdikleri ilahi kaynakli cozumler nelerdir?

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
pirifani 2019-07-02 22:35:38 @mustafa

devam:1-nurcular ve benzeri islam toplulugundan kuran disinda benzeri kitab ve kisilere baglilik sebebiyle ayrilan cemaatler de aynen pavluscular gibi kendilerini hak yolda gorseler de uydurduklari fikirlerle ait olduklarini idda ettikleri dinden uzak dusmekte ve zamanla da bu mesafe artmaktadir.mutlak kadiyanilerde oldugu gibi resulluk iddasinda bulunmalari sart degildir konjektur geregi vahiy yeine ilham kesf ruya yi da koysalar peygamber yerine muceddit mehdi gavs kutub da deseler degisen birsey yok,Allahin tamamladigim dedigi dinde ekisik gorup ilavede bulunarak tamamladigi ve boylece kendi baglilarinin kendisine bagli olmayan muslumanlardan ayrilacikli oldugu dusuncesini empoze eden bu kisiler kendileriyle beraber bagli olduklari kisileri de ebedi husran ve yikima goturmektedirler.dini ilimlerdenhabersiz olduklari icin kandirilan kisiler de ilk goz agrisi olan bu tip kitaplarda gercekte degerli bilgiler bulundugu vehmine kapilabilmektedirler.tefsirwe ait hangi mesele cozulmustur?

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
pirifani 2019-07-02 22:26:30 @mustafa

hz isadan sonra cemaate sizan pavlus basarili misyonerlik faaliyetleri sayesinde hz isanin ogretilerine bagliligini surduren gercek muminlerin golgede kalmasini saglayarak ismini hristiyanlikla ozdeslestirdi.yazdigi mektuplar aynen nursinin risallerei gibi kutsal kitab gibi algilanip okundu hatta daha sonra yazilan dort incilde de bunlarin etkisi acikca gozukur.pagan yunan filozoflarinin hristiyan doktrin ve kitablarina getirdikleri butun makul elestirilere ragmen hristiyanlik imparatorluk sinirlari icerisinde kok saldi.daha sonra hristiyanlarla tanisan islam alimleri de hristiyan inanclarina ve kutsdal kitablarina karsi bircok reddiye yazdilar ancak hristiyanlar kulaklarini bunlara da tikadilar.son birkac yuzyildir batida da hristiyanlik guclu argumanlarla elestiriliyor.buna ragmen misyonerler kutsal kitabklarini ikibin uzerinde dil ve lehceye tercume edip,her tur reklamla insanlari bu kitablara cagiriyorlar ve bunca acik deli ve argumana karsilik inanclarini guclu sekilde yayiyorlar.

Beğenmedim! (0)
Avatar
ömer 2017-04-16 07:15:15

ne olur risalelerdeki yanlışları anlatta rezil et.
tabii o kadar ilmin varsa.
inşAllah senin ve senin gibi cahil değil kara cahillerin sonu geliyor.

Avatar
ömer 2017-04-17 10:27:04

1-miladi takvimde 1989 senesine kadar hiçbir mübarek gün ve gece kutlanmıyor iken ne değişti de kutlu doğum diye bir halt meydana çıkardınız. Aslında siz değil Fetönün adamlarının çıkarttığı bu ucubeye bir iki sene direndikten sonra ne değişti de bu aslı astarı olmayan ucubeyi sahiplendiniz.1500 senedir kutlanılagelen mevlid kandilinden rahatsızlığınız ne .Bıktık bu batı hayranlığından yeter artık bu Müslümanlar alay etmeyin. 2-Memlekette hiç islami eser kalmadı da Fetönün yetiştiği bataklık kitaplarına mı kaldınız. Allahü teala akıl verecek kadar sapıtan bu zavallı adamdan ne bekliyorsunuz. Hayalle ile rüya ne zamandan beri islami delill oldu. Bir zahmet bunları bir gözden geçirin.

Misafir Avatar
pirifani 2019-07-03 11:08:17 @ömer

yuzlerce sene hic bir kandil kutlanmazken ne oldu da birileri bu kandilleri uydurdu ve bin kusur sene sonra birileri hala bunlari savunmak icin yirtinip duruyor?

Beğenmedim! (0)
Avatar
imam 2017-04-15 06:20:54

müftü hoca prjeden prejeye atlasın bıraksın şimdi kravatı mıravatı yuları vs vitrini güzel döşemekle dükkan kasası dolmaz içerde işlerin gönülden ilerlemesi gerek (s.n ..admin yorumlarınız gayet yön verici yön almak isteyene saolun)

Avatar
pirifani 2017-04-15 14:07:27

diyanet cubbelinin,fetulah gulenin kitablarini ne zaman basacak merak eder oldum.

Avatar
el hak 2017-04-15 23:10:05

Risale-i nur iman hakikatlerini çok mükemmel şekilde bu asrın fehmine uygun kuranın bir tefsiridir.üstadın bu eserlerinin devlet eliye basılması bizzat kendi talebi ve vasiyetidir.dini haberler azıcık vicdanınınız varsa sizde okuyun bakın Allah nasıl bir ilim Bediuzzaman a ihsan etmiş.haberi verirken bile kinli bir şekilde vermişsiniz sayın mehmet görmez bizzat kendisi dedi risalei nur Allahi ve peygamberi çok güzel bir şekilde bize anlatiyor.dini haberler çatlasan da patlasan da Allahın izni ile risalelerin hepsi basılacak
ADMİNİN YORUMU: EVLADIM HASTA MISINIZ SİZ? TÜRKİYE'DE CEMAATÇİLERİN TAMAMININ NÜFUSA ORANI YÜZDE 6,2. NURCULARIN ORANI İSE BİNDE 0,3 İKEN NASIL ASRIN İDRAKİNE KUR'AN'I ANLATMIŞ OLUYORSUNUZ. YANİ TÜRKİYEDEKİ NURCU SAYISI 3-4 YÜZ BİN. GERİ KALAN 80 MİLYON MÜSLÜMAN İSLAMI NEREDEN ÖĞRENDİ SÖYLER MİSİN? İYİCE KAFAYI YEMİŞSİNİZ. KALKINDA ETRAFINIZA BAKIN. SİZİN DIŞINIZDA DA İSLAMI SEVEN ANLATAN VE YAŞAYAN YÜZMİLYONLARCA MÜSLÜMAN VAR. VE 60 YILDA SİZİN YAPAMADIĞINIZI VE ŞEYTAN İŞİ DEDİĞİNİZ SİYASET YOLUYLA ERBAKAN İLE BAŞLAYIP 14 YILDA ASRIN FEHMİNE İSLAMI SÖYLETTİREN AK PARTİ VE ONA İNANANLAR. SİZİN 60 YILDA YAPAMADIĞINIZI ERDOĞAN 14 YILDA SİZE BİN BASACAK ŞEKİLDE YAPTI. VE ERDOĞANI ZAMANINDA ENGELLEYENLERDE SİZLERDİNİZ.

Avatar
adem öz 2017-04-16 15:40:05

Sıradan bir eserin Diyanet çe basılması, en çok Diyanet e zarar verir

Avatar
Mahmut 2017-04-17 09:53:06

kitaptaki hataları tespit ve tahlil için alim olmaya gerek yok! risalae-i anlamak anlatmak için de alim olmaya gerek yok kitabı ulaşılmaz yere getirenler zaten şirkin figüranlarıdır.ayrıca "bu kitap bana yazdırıldı" diyen birinin iddiası ve sıhhati de tartışılır.şirke götüren her yolu baştan kesmek gerekir