Diyanet'ten Habersiz Meal Basılamayacak!

Diyanet İşleri Başkanlığı, İslam dininin temel nitelikleri açısından sakıncalı olduğu tespit edilen Kur'an-ı Kerim ve meallerinin basım ve yayımının durdurulmasına, dağıtılanların toplatılması ve imha edilmesine karar verebilecek.

Diyanet'ten Habersiz Meal Basılamayacak!

Diyanet İşleri Başkanlığı, İslam dininin temel nitelikleri açısından sakıncalı olduğu tespit edilen Kur'an-ı Kerim ve meallerinin basım ve yayımının durdurulmasına, dağıtılanların toplatılması ve imha edilmesine karar verebilecek.

11 Temmuz 2018 Çarşamba 15:59
Diyanet'ten Habersiz Meal Basılamayacak!
banner307

Diyanet İşleri Başkanlığı, İslam dininin temel nitelikleri açısından sakıncalı olduğu tespit edilen Kur\'an-ı Kerim ve meallerinin basım ve yayımının durdurulmasına, dağıtılanların toplatılması ve imha edilmesine karar verebilecek.

Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi ile Diyanet İşleri Başkanlığının görevlerine eklenen madde ile Mushafları İnceleme ve Kıraat Kurulunun onay ve mührü bulunmayan Mushaflar, cüzler halindeki Mushaflar, mealli Mushaflar ile sesli, görüntülü ve elektronik ortamda hazırlanan Kur\'an-ı Kerimler basılamayacak ve yayımlanamayacak.

Onaysız veya mühürsüz basıldığı veya yayımlandığı tespit edilen Mushaf ve cüzler halindeki Mushaflar ile sesli, görüntülü ve elektronik ortamda hazırlanan Kur\'an-ı Kerimlerin, Başkanlığın müracaatı üzerine, basım ve yayımının durdurulmasına, dağıtılanların ise toplatılması ve imha edilmesine karar verilebilecek.

Erişim engellenecek

Ayrıca Din İşleri Yüksek Kurulu Başkanlığınca Kur\'an-ı Kerim mealleri, Başkanlık ile diğer kamu kurumları, özel kişi ve kuruluşların talebi üzerine veya resen incelenecek ya da incelettirilecek. İnceleme sonunda İslam'ın temel nitelikleri açısından sakıncalı olduğu Kurul tarafından tespit edilen meallerin, Başkanlığın yetkili ve görevli merciye müracaatı üzerine, basım ve yayımının durdurulmasına, dağıtılanların toplatılması ve imha edilmesine karar verilebilecek.

Yayının internet ortamında yapılması halinde, Başkanlığın müracaatı üzerine, bu yayınla ilgili olarak erişimin engellenmesi yetkili kurumlardan istenebilecek.

İtiraz edilebilecek

Bu kararın bir örneği gereği yapılmak üzere Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Başkanlığına gönderilecek. Bu kararlara ve Başkanlığın talebinin reddine dair kararlara karşı tefhim veya tebliğinden itibaren iki hafta içinde yetkili ve görevli merciye itiraz yoluna gidilebilecek. İtiraz üzerine verilen karar kesin olacak.

Toplatma ve imha kararına veya erişimin engellenmesi kararına itiraz edilmesi, karara konu yayınların toplatılmasını ve bu yayınlara erişimin engellenmesini durdurmayacak. Toplatma ve imha kararına konu yayınlar, bu karara süresi içinde itiraz edilmediği veya yapılan itiraz reddedilmesi durumunda imha edilecek.

Kaynak: AA

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
vatandaş 2018-07-11 17:49:23

işte asıl güzel haber budur. inşAllah tez zamanda nefsine göre meal yazanların mealleri incelenip toplatılır. bugünleri gösteren rabbimize nihayetsiz hamdolsun. hadi diyanetim hak rızası için gayret. rabbim yardımcınız olsun, haktan hakikatten ayırmasın.

Avatar
pirifani 2018-07-14 12:42:45 @vatandaş

son yazidaki celiskileri nasil becerdin. kendi yazini biraz dikkatli okursan ne dedigimi anlarsin. kim kimi hangi kurula sececek? ve kimi yasaklayacaklar?neye gore yasaklayaccaklar? laik ve demokrartik bir devletin hangi kurumu boyle bir yetkiye sahib olabilir? o diyanet ki tarihi icerisinde her turden baskan ve yonetim kadrosuna sahib olma tutarsizligiyla bilinmektedir.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
vatandaş 2018-07-12 12:36:35 @vatandaş

pirifani bey kimseye engel olunmasından yana değilsiniz de fikirlerini takip ettiğiniz kişiler başkalarını engellemeye çalıştığında sesiniz çıktı mı. bırakın o herkes fikrini söylesin anlayışında olduğunuz zannını vermeyi. sizin fikirlerinizde olanlar etkin olsunlar da sizin hürriyet anlayışınızı görelim o zaman. hepimiz kendi fikrimizin hakimiyetini istiyoruz gerisi lafu güzaftır. bu da normaldir mesele haktan yana olmaktır. müslüman sapkınlıklara müsaade edemez. neyin sapkınlık olduğuna da şahıslar değil de seçilmiş kurullar karar verecektir. doğrusu da budur. bugün yapılmak istenende tam budur. işinize gelmese de.

Beğenmedim! (0)
Avatar
pirifani 2018-07-12 08:15:30 @vatandaş

ben kimseye engel olunmasindan yana degilim.insanlarin uyarilmasindan bilgilendirilmesinden yanayim.mesele ehil bir kurumun kime gore ehil oldugudur. ali ozek baskanliginda yayinlanan meali basan kurum mi ehil? hangi ehilik ilk baskisindaki hatalara sebeb olmustu. ayrica sen karsindakini kendinle karsilastiriyorsun benim efendim yani rabbim sadece Allahtir. insanlarin onunde el pence duran, el open, oturdugu yerden ayaga kalkan biri yok.gecmis mufessirler olsun gunumuz tefsir proflari olsun kurani kendi birikimlerine gore anlayip manalandirirlar.insanlar kuran metnini kendi mezhebleri tarikatleri dogrultusunda anlarlar.ayrica kisinin ihtisas alani fikihsa aciklamalarda fikih uzerinde kelamsa kelam uzerinde dilbilimse dilbilim uzerinde agirlik verir buda okuyucu ve arastirmaciya farkli acilardan bakma imkani saglar.kuran metninin gercek manada tercumesi olmayacagi bu sebeble cok sayida mealin birlikte okunmasini bu arada aykiri meallerinde faydali ayrintilar barindirdigini bilmeniz ger

Beğenmedim! (3)
Misafir Avatar
vatandaş 2018-07-12 00:34:15 @vatandaş

ne oldu pirifani bey dokundu mu. meydanın boş kalmayacağını mı hissettiniz. siz beğenmediklerinize engel olmaya çağırırken tehlikeli bir yol olmuyor muydu. kendinize hürriyet öylemi? orada ehil bir kurum var bay pirifani merak etmeyin rabbimizin izni ve yardımıyla doğru karar verirler. lakin sen herhalde efendilerinin yazdıklarından emin değilsin. endişelenmekte haklısın.

Beğenmedim! (1)
Avatar
pirifani 2018-07-11 21:18:57 @vatandaş

nefsine gore meal yazanlardan kasdiniz hadisteki rey ile kurani tefsir edenler midir? toplatilan mealler toplayanlarin nefsine gore anladiklari kurana uygun olmayan mealler olmayacagina kim karar verecek?toplatilmayan meallerde nefse uyularak yapilan hatalar olmayacak mi? mesela mahmud efendinin yeni asyanin davudoglunun mealleri toplatilsa bu mealleri okuyan cemaatler toplatilmayan mealleri okuyacaklar mi? bati ulkelerinde de benzer bir uygulamaya baslanirsa nasil karsilarsiniz?yani istemedikleri kuran meallerini bahanelerle toplatirlarsa tepkiniz nasil lur?sorular cogaltilabilir ancak gerek yok. birakirsiniz isteyen istedigi klitabi istedigi kitabi okur. insanlar zorla cennete goturulemezler.hadiste bin kisiden sedece birinin cennetlik oldugu bildirilirken,resulden sonra muslumanlar birbirlerinin bogazina sarilmisken esyanin tabiatina uygun olmayan yontemlerle hic bir yere ulasamazsiniz.arif tekinin kitablari marketlerde satilirken kuran meallerine takmak islami gayret alameti degil.

Beğenmedim! (1)
Avatar
pirifani 2018-07-11 19:52:04

tehlikeli bir gelisme. kim hangi mealin basilip basilmayacagina hangi kriter dahilinde karar verecek? bir bakima dayatilacak diyebilecegimiz mealler ne kadar guvenilir olacak? arastirmacilara karsilastirma imkani mumkun olacak mi? bence diyanetin tavsiye ve sakindirdigi mealler listesi hazirlamasi,sakindirdigi meallerdeki sakincali ve hatali noktalari gosteren yayinlar hazirlamasi daha dogru olur.