Ordulu muhtar Diyanet'e imamları sordu

Sağırlı Mahallesi Muhtarı Yusuf Uzunlar, mahallelerine ataması yapılan imamların yeri beğenmedikleri için göreve başlamadığını belirterek, “Ben Ordulu ali erbaş’a sormak istiyorum aynı zamanda bir devlet memuru olan imam hatiplerin yer beğenmeme hakkı var mı? O zaman sınırdaki askerimizde yerini beğenmesin göreve başlamasın.” dedi.

Ordulu muhtar Diyanet'e imamları sordu

Sağırlı Mahallesi Muhtarı Yusuf Uzunlar, mahallelerine ataması yapılan imamların yeri beğenmedikleri için göreve başlamadığını belirterek, “Ben Ordulu ali erbaş’a sormak istiyorum aynı zamanda bir devlet memuru olan imam hatiplerin yer beğenmeme hakkı var mı? O zaman sınırdaki askerimizde yerini beğenmesin göreve başlamasın.” dedi.

12 Şubat 2020 Çarşamba 19:57
Ordulu muhtar Diyanet'e imamları sordu
banner310

Kendisine tuhaf gelen bir nedenden ötürü imam-hatip sorunu yaşadıklarını belirten Sağırlı Mahallesi Muhtarı Yusuf Uzunlar, “Yaklaşık 4 ay önce mahallemiz Kıran Camii’nde 4,5 yıl görev yapan imamımız bir başka yere tayin olarak ayrıldı. Bu elbette onun doğal hakkı. Bu konu bizi de ilgilendirmez. Ancak valimize, müftülüğümüze bir şeyi hatırlatmak isteriz. Bir mahallenin merkez camisinin imamı gitmeden önce onun yerine kimin geleceğinin ayarlanması gerekir diye düşünüyorum. Bu yapılmadı. Bazı mescitlerde iki üç imam hatip varken şu anda biz de hiç yok.” diye konuştu.   

GELEN DURMADI GİTTİ

Bir süre sonra mahallelerine imam hatip ataması yapıldığını aktaran Uzunlar, “Gelen imam hatip ‘orayı beğenmedik burayı beğenmedik lojman hoşumuza gitmedi’ diyerek geri gidiyor. Bu şekilde iki imam hatip geldi ve göreve başlamayarak geri döndü. Bu bizi mağdur ediyor. Sağırlı Mahallesinde 4 aydır cuma namazı kılınamıyor. Biz taşıma sistem cima namazı kılıyoruz.  İnsanlar bu nedenle birbirinden koptu mahallerinden de koptu. Önceden en azından cumada insanlar bir araya geliyor birbirini halini hatırını soruyor mahallenin sorunlarına çözüm arıyordu.” şeklinde konuştu.  

ASKER DE SINIRA GİTMESİN

Bütün bu yaşananlarda bir türlü anlayamadığı bir konu olduğunu dile getiren Uzunlar, “Ben Ordulu Diyanet  Başkanı ali'ye sormak istiyorum aynı zamanda bir devlet memuru olan imam hatiplerin yer beğenmeme hakkı var mı? Bu nasıl iş anlayamıyoruz. Valilik, müftülük bir yere gideceksin dediğinde imam hatiplerin yok ben gitmem beğenmedim deme hakkı var mı? O zaman sınırdaki askerimizde yerini beğenmesin göreve başlamasın. Polis, jandarma, doktor de beğenmedim desin göreve gitmesin.

İSTEDİĞİ RENGE BOYATACAĞIM

Mahallede imam hatip lojmanı olduğunu belirten Uzunlar sözlerini şöyle tamamladı: ”Bunun elektriği suyu var. Odun zaten veriliyor. Bu lojman kötü bir lojman de değil. İnsanların kaldığı evlerden iyi. İmam hatip gelsin yeter ki ben evin içini istediği renge de boyatacağım.”

OrduOlay

Son Güncelleme: 12.02.2020 20:07
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Safa 2020-02-12 20:53:40

beyefendi tamamda soruyu önce kendinize sorun. neden? birde bu dil ve uslubla derdinizi anlatamazsınız. din görevlisi sizin emir eriniz değil. lütfen görevinizi iyi öğrenin.

Avatar
Arkadaş 2020-02-12 21:05:52

Muhtar sadece lojman değil. Artık imamlık yapmak istemiyoruz. Cahil cuhelanın en ufak sözüyle soruşturma açan müftülerden bıktık. İmamların üstündeki toplumsal baskıdan bıktık. Sosyal hayatımızın olmayışından bıktık.bütün memurlar paşa paşa haftada iki gün ve yıllık izin kullanırken bizim haftalık iznimizi ve yıllık iznimizi kullanamayışımızdan bıktık. Bunu cemaate anlatamayışımızdan bıktık. Müftülerin diktatörlüklerinden bizi zorla dergiye abone etmelerinden bıktık. İznimizi kullandırmmamak için müftülerin her türlü engeli önümüze koymalarından bıktık. Cemaatin sürekli imamları konuşmalarından sürekli imamaların kusurlarını bulmaya çalışmalarından bıktık. Ve bütün bu sorunlara duyarsız olan Diyanetten bıktık. Bu sorunlar zorbalıkla diktatörlükle kapatmaya çalışan diyanetten bıktık. Anlayacağınız artık başka kurumlara geçeceğiz ve bunun için yüzlerce imam sıra bekliyor.

Misafir Avatar
Yoldaş 2020-02-13 12:18:11 @Arkadaş

müftüler de bazılarımız gibi namaz kıldırma memurlarından bıktı da bir şey diyemiyorlar. yattığı yerden maaş alan, 10 genç bulma derdi olmayan salla başı memurları olmayız inş.

Beğenmedim! (7)
Avatar
İmam 2020-02-12 21:35:03

Evet imaminda askerinde imkanlari elvermiyorsa zaruriyetleri bulundugu ortama uymuyorsa baslamama hakki var. Oyle koyler varki koylunun kendi oturmuyor imam damlayan nem icinde kucucuk 20-30 senelik harabelerde oturmaya zorlaniyor zaten mecbur olan imkani olmayanda nere olsa caresiz katlaniyor...

Avatar
Admin 2020-02-12 22:06:51

Valla çok absürt bi yazı olmuş.koca köy bir imamhatipli öğrenci çıkaramamış kalkmışlar amire memura hesap soruyorlar.sizde bunu yayınlıyorsunuz bizde yorum yapıyoruz.buda başka bir asparagas.

Avatar
Erdem 2020-02-12 23:15:46

Bir imam görev yerinden ayrıldığı zaman yeni görevli atama işlemleri meyil müddeti vs yaklaşık 2 ayı buluyor.Onun için Mahalle imamın değerini iyi bilsinler.imamın İkamet edeceği yeri vatandaşın kendi evleri gibi olması düşüncesinde olmalılar.Bu sorun da böylelikle ortadan kalkar.

Avatar
Mehmet 2020-02-12 21:26:47

Torpili olduğu için beğenmiyor

Avatar
Gercek 2020-02-13 00:11:52

ADMİNİN YORUMU: AHIRA DALAR GİBİ DİNİHABER.COM'A DALMA. BURADA EFENDİ EFENDİ HER TÜR YORUMUNU YAPABİLİRSİN. AMA ÖNCE HAKARET VE KÜFÜR ETME. FİKRİN VARSA SÖYLE MİLLET İBRET ALSIN.

Misafir Avatar
N.T 2020-02-15 00:33:51

Muhtar efendi Cumalık imam arıyor sanırım.
İmam niye durmaz bir köyde.
Sıkıntı gelmeyen imamdamı
Camiye gelmeyen köylülerdemi.

Beğenmedim! (0)
Avatar
ömer 2020-02-13 11:22:22

imamın ikamet edeceği evi düzgün yapın köyde herkes kendine göre ev yapıyor. kiralayacak ev bulsam oturduğum lojmanda bir dakika bile durmam. eşim astım hastası oldu tavan sipsiyah nem. çatı akıyor. mutfak 2 metrekare. 50 yıldır lojmana hiç bir tadilat yapılmamış. cenaze için sünnet ve nişan için benim arkamda namz kılan cemaatin evine gidiyorum evleri 5+1 ben evime yatıya kendi akrabalarımı dahi misafir olarak olamıyorum. caminin ve lojmanın suyu kesiliyor muhtar ilgilenmiyor. kısacası cemaatin insafına kaldık. ben o muhtarın cami lojmanının resmini çekip burda yayınlamasını istiyorum . hiç kimse diyanete ve imamlara yüklenmesin. koskoca bir köy bir imam lojmanını bir ailenin yaşayacağı şekilde yapamıyorsa onlar düşünsün kendi köylerinden çocuklarını imam hatip okuluna gönderip imam olarak köylerine alsınlar. geçen yıl ilaç masrafı yol parası olarak 5000 tl harcadım 2,5 ton kömür. 5 ton odun yaktım ama lojmandaki nemde gitmedi evimden hastalıkta gitmedi

banner312

banner298