Bu millet kime nasıl dua edeceğini CHP ve medyasından öğrenecek değil...

31/08/2011'de yine Atatürk bağlamalarının çalındığı ülkemizde o günün legal gazetelerinden Zaman yazarı Ahmet Turan Alkan, şehitleri anma töreninde CHP Mersin Milletvekili İsa Gök'ün neden olduğu 'Atatürk krizi'ni İlginç bir yaklaşımla gündeme getirmişti. O yazıyı aynen iktibas ediyoruz...

Bu millet kime nasıl dua edeceğini CHP ve medyasından öğrenecek değil...

31/08/2011'de yine Atatürk bağlamalarının çalındığı ülkemizde o günün legal gazetelerinden Zaman yazarı Ahmet Turan Alkan, şehitleri anma töreninde CHP Mersin Milletvekili İsa Gök'ün neden olduğu 'Atatürk krizi'ni İlginç bir yaklaşımla gündeme getirmişti. O yazıyı aynen iktibas ediyoruz...

31 Ağustos 2019 Cumartesi 21:04
Bu millet kime nasıl dua edeceğini CHP ve medyasından öğrenecek değil...
banner310

Elbette okunur yahû! Sadece Atatürk'e değil, Allah'ın rahmetinden başka melcei kalmamış her Müslüman için dua ve Fatihâ okunmaz mı?

"Her renge boyandık, fıstıkî yeşil mi eksik kaldı" demeyiniz; bu konuda bazı kamu görevlilerinin gevşeklik ettiği imâsında bulunan bir vekilimiz meseleyi gündeme getirmeseydi, bahse bile değmezdi fakat konunun ayrıntılarına buyrunuz birlikte eğilelim: 30 Ağustos Zafer Bayramı münasebetiyle Bakan Zafer Çağlayan ve beraberindekiler şehit mezarlarına çiçek bırakıp, kabir ziyaretine gelen şehit aileleriyle sohbet etmişler. Daha sonra şehitler için dua okunmuş. Protokol de el açıp Fatiha okuyarak "Âmin" demişler. Buraya kadar iyi güzel...

Velâkin dua esnasında orada hazır bulunan CHP Mersin Milletvekili İsa Gök, gazetecilere, "Yanıma gelin ki ne diyeceğim" dedikten sonra sinirli bir edâ ile demiş ki, "Şehitlik ziyareti yapıyoruz. Bu şehitlik ziyaretinde 30 Ağustos Zafer Bayramı'nın kahramanı büyük önder Atatürk ve silah arkadaşlarına dua okumuyoruz. Dua sırasında asla vatan savunmasından laf edilmiyor. Yalnızca Cenab-ı Allah yolunda ölen şehitlerden bahsediliyor. 30 Ağustos'tan önce şehitlik ziyareti varsa, bakanı, valisi, herkes buradaysa, 30 Ağustos kahramanlarına dua okunmak zorundadır. Bu ülkede Atatürk'e ve silah arkadaşlarına bir rahmetten bu kadar mı korkuluyor?"

Hoppala!

Sayın vekili anlıyorum; bu vesileyle gazetelerde isminin geçmesi fırsatını ustalıkla değerlendirmiştir; nitekim yukarda adını zikrederek şânına şan katmış bulunuyoruz, ne var ki talebi teknik açıdan yersiz ve mânâsızdır. İzah edelim mi:

-Atatürk'e dua veya rahmet okumak, laik devletin resmi protokolünde yer almayan bir ritüeldir; nitekim her yıl 10 Kasım'daki anma merasimlerinde resmî nitelikte bir "Fatihâ" veya dua faslı yer almaz. Bilakis vekilimize bu konuda devletin resmî kayıtlarına geçmiş bir hâdiseyi örnek olarak gösterebilirim; bundan otuz sene kadar önce bir ilkokulda yapılan 10 Kasım töreninde okulun yöneticisi, saygı duruşundan sonra, "Atatürk için isteyenler içinden bir Fatiha okuyabilir" cümlesini ilâve edince hakkında laikliğe aykırı davranıştan soruşturma açılmış ve zavallı yakayı zor sıyırabilmişti. Mevsuktur, mûteber rivayettir. Gerekirse isim ve yer gösterebilirim.

-Kaldı ki 10 Kasımlarda veya sair resmi bayram ve günlerde Atatürk için devlet eli ve teşebbüsü ile mevlid okutulmak, hatim indirilmek gibi bir devlet geleneği de teessüs etmemiştir; dolayısıyla herhangi bir vatandaşın veya kamu görevlisinin Atatürk'e dua etmek gibi bir resmi bir vecîbesi bulunmuyor.

-Ve önemle hatırlatmak isteriz ki, dua işleri, rahmet temennîleri, sayın vekilimize "gîran" gelse de gönüllü işlerdir, zorla olmaz; buna rağmen hayli zamandan beri hasseten bizzat TRT'nin naklen yayınladığı mevlid programlarının sonunda duâhanlar, "Başta Cumhuriyetimizin bânisi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşları olmak üzere..." diye başlayan bir girizgâhla, Atatürk'e rahmet okumayı bir nevi yarı resmî gelenek haline getirmişlerdi. Sayın vekil, bu bid'at-i haseneyi devlet protokolünün icabı sayıyorsa yanılıyor olmalıdır.

-Bu millet kime nasıl dua edeceğini, sayın vekilimizden öğrenecek değildir. Mustafa Kemal Paşamız millet ve devlet büyüğüdür, istiklâlimize unutulmaz emekleri geçmiştir ve elbette her hatırşinas ve vefâdar vatandaşımız, şehit ve gâzilerimiz meyanında Atatürk için de rahmet temennîsinde bulunur. Atatürk'ü bu hasbî ve samimi dualardan mahrum edebilecek yegâne unsur, ancak bu gibi fevrî ve eni-sonu hesab edilmemiş kuru Atatürkçülük gösterileridir.

-Toparlayalım; zorla güzellik olmaz azizim! İsteyen Anıtkabir'e gider saygı duruşunda bulunur; isteyen de etrafındaki nöbetçilere çaktırmadan içinden hâlisâne, "Bu da senin kulundur, affeyle ya Rabbi" niyazıyla Fatihâsını okuyup hediye eder ki bu fakir, vaktiyle yıllar önce Anıtkabir ziyaretinde aynen böyle yapmıştı.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Türkoğlu 2019-09-01 07:52:49

ne olur dua etseniz? Allah mustafa kemale zafer nasip edip sizi yunanın ingilizin elinden kurtarmadı mı? Allah mustafa kemale zafer nasip etmeseydi, yenilseydi, yunan ya da ingiliz galip gelip bu vatanı ele geçirseydi babanızın ya da dininizin ne olacağı, meçhul olacağı daha mı çok hoşunuza gidecekti? mustafa kemale Allah rahmet etsin demek zor bir şey mi ya? bilmem yezitlere, muaviyeye uhut da sizi satmış olan sahabe denen heriflere dua ediyorsunuz da mustafa kemale niye dua etmiyorsunuz? bu nankörlük değil mi, iki yüzlülük değil mi? bu nasıl müslümanlık?

Misafir Avatar
Ibrahim 2019-09-04 10:41:36

Turkoglu kardesim sen bence duyduklarina Gore yazi yazmissin .bence cok saglam kaynaklardan tarih okuman gerek .sunu unutma daha ataturk savaslarda bílé yokken anadolunun her yerinde kuvayi milliye kurulmustu ve kuvayi milliye fransizi,italyani ve digerlerine daha ataturk savasta bílé yokken, kongreler dahi yapilmamisken yurttan kovmustu bílé

Beğenmedim! (2)
Misafir Avatar
vatandaş 2019-09-01 19:47:48 @Türkoğlu

tebrikler başlığı ile yazan imam denen herif sahabeye hakareti de beğendin mi.

Beğenmedim! (5)
Misafir Avatar
tebrikler 2019-09-01 13:47:55 @Türkoğlu

gercekten bir imam olarak tebrik ederim.

Beğenmedim! (6)
Avatar
MURTAZA KURT 2019-09-01 09:15:48

muhammede neden zorla dua ettiriyorsunuz ey takiyyeciler

Misafir Avatar
Enver 2019-09-02 12:36:54 @MURTAZA KURT

asıl takiyyeci olan kim.?toplumun maneviyatını öğrenmesini engelleyenler mi.? öğrenmesini işteyenler mi.? bugün islamın özü arapcadır,müslüman okullarında arapca değil de neden batılın dilleri önceliktir.neden her kanun batılın şer odaklı yaptırımlarını iştemektedir. h.z Muhammed dediğin son elçi,nebidir ki kendin bile ne olduğunu inkar eder haldesin değil mi.? müslümanlar zaten tüm peygamberlere,mücahitlere,sahabilere,şehitlerimize,gazilerimize kimsenin ne zoru,zorbalığı,baskısı ile dua etmiyor gönülden ediyor.?şimdi bu zorbalık,başkı ile sahışlara dua etme talebi nerede duracak.?bizlere bu yurdu ne yazık ki en önemli osmanlı soyundan kalan mirastır.bilin.

Beğenmedim! (2)
Avatar
Enver 2019-09-02 12:19:28

Allah binlerce mücahit,ümmet ile dinimiz,iffetimiz,değerlerimiz için yaptığı cihat nedeni ile zaferi nasip etdi.ümmet değerlerini,birliğini,dilini,dinini koruması karşısılığı nasip olan mücadele ne yazık ki tüm değerlerimizi kaybetmemize,dinimizi artık öğrenemez hale gelmemize,ümmetin birliği olan halifelikğin yok olmasına,batıla yönelmemize ki dinimiz batıldan uzaklaşmamızı iştediği halde.gelinen günümüzde ise daha beter hale gelmemizin de sebebi değil mi o günlerin yapılanları.?

Avatar
Türkoğlu 2019-09-02 06:54:57

ADMİNİN YORUMU: SAYIN TAKİPÇİMİZ LÜTFEN KÜFÜR VE HAKARET ETMEDEN YORUM YAPINIZ.

Avatar
Ibrahim 2019-09-04 10:42:21

Turkoglu kardesim sen bence duyduklarina Gore yazi yazmissin .bence cok saglam kaynaklardan tarih okuman gerek .sunu unutma daha ataturk savaslarda bílé yokken anadolunun her yerinde kuvayi milliye kurulmustu ve kuvayi milliye fransizi,italyani ve digerlerine daha ataturk savasta bílé yokken, kongreler dahi yapilmamisken yurttan kovmustu bílé