Kendini anlatmak için Prof. Karaman'ın dilinde tüy bitti ama...

Prof. Dr. Hayrettin Karaman gibi pek çok alim FETÖ'nün organize ettiği diyalog toplantılarına katıldı. FETÖ ve kenarda iş tuttuğu tarikatçılar avının üzerine atılmak için bekleyen Akbaba misali tuzaklarını kurarken organizasyona katılan alimlerin hiçbirinin niyeti kötü değildi. Her biri "dinim adına ne yapabilirim. Dinimi daha fazla nasıl yayabilirim" amacından başka birşey düşünmüyordu. Değişen konjonktürle birlikte başta Hayrettin Karaman olmak üzere katılımcılar tarikatçıların ağzında hain muamelesi gördü. Hem de "mü'minin niyeti amelinden üstündür" hadisine rağmen tarikatçılar ilahiyatçıların niyetine bakmadan ahlaksızca saldırıp kendilerine rant elde etmek istediler. Diyanete atanan FETÖ'cüye tek laf etmeyen tarikatçılar Prof. Karaman'ın ne olduğunu bildikleri halde kıyasıya kendisine saldırdılar. Karaman da kendini her fırsatta savundu. Gördüğümüz o ki, Karaman kendini aklayana kadar tasavvufun batıl bir din olduğunu söylese ümmete daha faydalı iş yapardı. Karaman bu günde köşesini diyaloğa ayırdı ve kendini savundu. Oysa Müslümanlar Karaman'ı bilir ve niyetini de sorgulamazken kendisini taşlayanlar Tasavvuf Batıl Din mensupları.... İşte Karaman'ın o yazısı...

Kendini anlatmak için Prof. Karaman'ın dilinde tüy bitti ama...

Prof. Dr. Hayrettin Karaman gibi pek çok alim FETÖ'nün organize ettiği diyalog toplantılarına katıldı. FETÖ ve kenarda iş tuttuğu tarikatçılar avının üzerine atılmak için bekleyen Akbaba misali tuzaklarını kurarken organizasyona katılan alimlerin hiçbirinin niyeti kötü değildi. Her biri "dinim adına ne yapabilirim. Dinimi daha fazla nasıl yayabilirim" amacından başka birşey düşünmüyordu. Değişen konjonktürle birlikte başta Hayrettin Karaman olmak üzere katılımcılar tarikatçıların ağzında hain muamelesi gördü. Hem de "mü'minin niyeti amelinden üstündür" hadisine rağmen tarikatçılar ilahiyatçıların niyetine bakmadan ahlaksızca saldırıp kendilerine rant elde etmek istediler. Diyanete atanan FETÖ'cüye tek laf etmeyen tarikatçılar Prof. Karaman'ın ne olduğunu bildikleri halde kıyasıya kendisine saldırdılar. Karaman da kendini her fırsatta savundu. Gördüğümüz o ki, Karaman kendini aklayana kadar tasavvufun batıl bir din olduğunu söylese ümmete daha faydalı iş yapardı. Karaman bu günde köşesini diyaloğa ayırdı ve kendini savundu. Oysa Müslümanlar Karaman'ı bilir ve niyetini de sorgulamazken kendisini taşlayanlar Tasavvuf Batıl Din mensupları.... İşte Karaman'ın o yazısı...

05 Eylül 2019 Perşembe 12:18
Kendini anlatmak için Prof. Karaman'ın dilinde tüy bitti ama...
banner310

Medya birçok bakımdan çok etkili bir araç. Elli yıldan fazla bir zaman diliminde imamlık, vaizlik, öğretmenlik ve öğretim üyeliği yaptım, 25 yıldan beri de Yeni Şafak’ta köşe yazısı yazıyorum. İkinci iş birincisini bastırdı, beni tanıtırken çok yerde “Yeni Şafak yazarı filan” diyorlar. Bir kimse hakkında medyaya düşen bir haber de yalan olsun doğru olsun ona yapışıp kalıyor; diyelim tekzip veya tashih ettiniz, bunu da gören ve görmeyen, kabul eden ve işine gelmediği için kabul etmeyen oluyor. Diyalog ve Abant toplantıları ile alakam konusu işte bu “şüyuu vukuundan beter” haberlere tipik bir örnektir.

2005 yılında “Dinlerarası Diyalog Nedir” isimli küçük bir kitabım çıktı. Hayli ses getirdiği ve sağa sola çekildiği için genişleterek 2011’de ve 2015’te yeni baskılarını yaptırdım.

2011 baskısının 75. ve 2015 baskısının da 93-94. sayfalarında bir soru üzerine verdiğim şu cevap yer almıştı:

“Ben farklı din mensupları arasındaki diyalog toplantılarının bir tanesine katıldım. O da Avustralya’da oldu. Ama aynı dinden olan, başka dinden olsa da papaz olmayan, yine nüfus cüzdanı itibariyle Türk ve Müslüman, T.C. vatandaşı ve Müslüman olan insanların ve çoğu okumuş yazmış aydın insanların diyaloglarına çok katıldım. Abant’ı kastediyorum. Ve benzeri, onlara da katıldım. Keza bunun dışında Türkiye’de farklı gruplar arasındaki diyaloglara da katıldım. Hatta bu diyalogların yapıcısı oldum. Yani böyle bir diyalog mevcut değildi. Ben onun yapıcısı oldum. Farklı gruplar vardı. Müslümanlar, dört-beş gruptu. Ad saymaya lüzum yok. O zaman vaizdim, ilk bu işe teşebbüs ettiğimde, Kadıköy merkez vaizi idim. 1960’lı yıllarda. Türkiye’de mevcut olan, İstanbul’da da temsilcileri bulunan dört-beş grup vardı. Onların en ileri gelen vaiz ve hatiplerini yani kanaat önderlerini bir araya getirmeğe karar verdim. Yakın arkadaşlarımla konuştum, iyi olur dediler. Bunu anlatırsam konu dışına çıkmış olur muyum bilmiyorum. Bunu burada kesiyorum, başka zaman konuşuruz. Mesela böyle bir diyalog toplantısı iki-üç sene sürdü, çok yararlı oldu. Sorunuzun (Abant’la ilgili..) cevabına dönelim.

“- Bahsettiğim diyalog çok yararlı oldu, hala onun yararı devam ediyor…”

Bu son cümlede “yararlı olduğunu ve hala faydasının devam ettiğini” söylediğim diyalog dinler arası diyalog mu, yoksa “Müslüman gruplar arasında benim başlatıp tecrübe ettiğim diyalog mu” konusunda tereddüt oluşmuş. Bir dostum beni arayarak bir açıklama yapmamı isteyince durumdan haberdar oldum.

Konuşmayı doğru anlamak için biraz dikkat edilirse bu cümledeki faydalı olan diyalogdan maksadımın “Müslüman gruplar arasındaki diyalog” olduğu kolayca anlaşılacaktır.

Peki ya Müslüman olmayan veya adı (resmi kaydı) Müslüman olduğu halde dini terk etmiş, yahut da sahih İslam’dan sapmış olanlarla diyalog; yani “çeşitli ortamlarda bir araya gelerek birbirini tanımak, müzakere ve münakaşa etmek, ortak problemlerin çözümünde yardımlaşmak…” faydalı, meşru ve caiz değil midir? İslam tarihi boyunca ve günümüzde bu faaliyet devam etmiyor mu?

Bu sorunun cevabını “Diyalog ve Necat Tartışmaları ve “Abant Toplantıları” dolayısıyla daha önce yazdıklarımı da kullanarak gelecek yazılarda vereceğim. Vereceğim çünkü iyi niyetli olmadıkları ve bağcıyı dövmekten başka işleri de bulunmayan bazı çevreler hala o ahir zaman icadı medyada ve daha çok da sosyal olanında bu “ölü etinden yapılmış” sakızı çiğnemeye devam ediyorlar.

Hayrettin Karaman / Yeni Şafak

Son Güncelleme: 05.09.2019 12:32
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Baba 2019-09-05 12:36:42

Birey yazamadım dilim tutuldu meğer bizim Hayrettin hoca neymiş abi, hersey temize mi çıktı şimdi, kime ne diyebiliriz, kandırmışlar Reyis ve diğer siyasileri kandırmış adamlar. Fakat Müslümanin bir ölçüsü var herhalde. Yapılan işler Kuran i Kerim ve Sunetti Rasullulaha uyuyormuydu?

Misafir Avatar
pirifani 2019-09-05 13:19:02 @Baba

recep yetik bey dahasi var faizi citir citir yerim diyen abileri var bunlarin.kuran ve hadis bizim isimiz degil eskiler o isi bitirmisler diyenleri var bunlarin.besyuz ayet bile getirseniz kendi seyhinin dediklerinden vazgecmeyen hocalri var bunlarin.muhammed esittir Allah diyenlerin vazalrini tv kanallarinda millete seyrettirenleri var bunlarin.bu nasibleri kalbleri baglanmislar zumresinin mensublari onun bunun kabahatini ararken bilmeyen de kendilerini ehli takva zanneder.neyse

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
recep yetik 2019-09-05 12:41:58 @Baba

bu kadar kur'an ve sünnet hususunda hassassınız demek. sen önce git tarikatların uygunluğuna bak olur mu. azraili kovan, geylani salağından medet bekleyen, gavs ve kutup denen sahtekarları ilah edinen, ne olacağı ahirette belli olmayan sahtekar cahil mürşitlerin önünde kuyruk sallayıp şefaat bekelyen, ingiliz köpeği imamı rabbaniye müceddit diyen, kefen ve terlik satan, milletin s..kini kaldırmak için umut tacirliği yapan hayrettin karaman değildi

Beğenmedim! (0)
Avatar
Baba 2019-09-05 12:45:00

Ölçü Kuran ve sünnete uyması idi uyuyormuydu hayır bir noktası dahi Kurana ve Sunnete uymuyordu. Bu ziyniyet Camilerin yanına kilise, havra açtı alkışlandı, hutbelerden Allah katında din İslam dir ayeti sildirdi okutmadı. Allah a rağmen kafiri cennete sokmaya çalıştılar, zinayı suç olmaktan çıkardılar, domuzu kasaplık hayvan yaptılar...

Bunların yanında hocanın, Reyisin hiç günahı varmi? Ben bilmem Allah bilir. Mevlam sonumuzu hayireylesin.

Avatar
pirifani 2019-09-05 13:30:25

diyalog deyince bazilari hop oturuyor hop kalkiyor.diyalogtan anladiklari nedir acaba? bu onemli konu uzerinde cokca durmak lazim.turkiye merkezli cemaatlerin gayri muslum ulkelerde kendilerine bagli cami ve veya dernekleri ve buralarda vazifeli hoca imam sifatli temsilcileri var.hic duydunuz mi bu adamlarin muhitlerindeki kilise havra veya benzeri kurumlari ziyaret edip tanisip konustiklarini?cogu kendilerinden olmayan islami yapilanmalarl bile beseri iliskiye girmeyen bu robotlastirilmis mahluklarin kalkip gayri muslumlerle basarili bir diyalga giremeyecekelrini kendileri de cok iyi bilmektedirler.adamlarin cogunun ne dinler tarihinden ne de mezhebler tarihinden bi haber olduklari meth ede ede bitiremedikleri alimlerinin cehaletinden de belli olmuyor mi?adam yasadigi ulkenin dini demografisini ve halkin dini tarihini mezhebleri arasindaki farkliliklari bilmedigi yetmezmis gibi bu tip meslelerle ugrasanlari da kucumseyen ifadlerle anmalari ne kadar capsiz ne kadar guduk olduklarini ..

Avatar
pirifani 2019-09-05 13:35:24

2-fetonun diyalgu sulandirmasi ve diyaloga girisenlerin de batiyi ve basta hristiyanlik olmak uzere diger dinleri ve meslelerini gerektigi kadar bilmemeleri diyalogu olmasi gereken sinirlarin disina itmistir.diyalog sadece hristiyanlarla degil ikili olarak butun din mensublari yeni dini hareket mensublari ve dinsizlerle dahi yapilmasi gereken bir calisma alanidir.coklu diyaloglar konusuna fazla iyimser yaklasmasam da trialog diyebilecegimiz yahudi hristiyan ve musluman toplantilari duzenlenebilir.

Avatar
Baba 2019-09-06 00:29:23

Sapı samana yine karıştırıyorsun pirifani, sen bahsettiğin cemeatler dernekler bulundukları ülkede dininden itikadindan ödün vermeden diyalog halindeler. Sizin hocaların diyaloğu gibi değil. Faiz konusunu ağzına sakız yapıyorsun, Müslümanın faiz yemesi haramdır. Faiz haram diyen bağıranlarin parası faizi de haram diyerek diyorlar. O senin mevzu ettiğin cemeat ise hanefi meshebinin fetvasına göre hareket ediyor. Siz o pis ağzınıza İmam i Rabbani yi, Abdülkadir Geylani hazretlerinin almayın. O mübarek zatlar hakkinda 300-500 yılda hiç kimse hata bulamamista sizin gibi İngiliz köpekleri i bulmuş. Dinime söven bari Müslüman olsa diye hiç sevmediğim birsoz var tam sizleri ifade ediyor. Peygamber efendimizin "Ümmetimin âlimleri ben-i İsrail’in peygamberleri gibidir"

Avatar
Baba 2019-09-06 00:31:06

Ümmetimin âlimleri ben-i İsrail’in peygamberleri gibidir hadisini şerifin görmezdenmi geliyorsunuz yoksa uydurma mi diyorsunuz.