Mehmet Barlas: Millet Camisindeki VİP cumadan Erdoğan habersizdi

Sabah gazetesi başyazarı Mehmet Barlas, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın Beştepe Millet Camisi'nde Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından belirlenen kişilerle kılınan cuma namazından haberinin olmadığını söyledi

Mehmet Barlas: Millet Camisindeki VİP cumadan Erdoğan habersizdi

Sabah gazetesi başyazarı Mehmet Barlas, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın Beştepe Millet Camisi'nde Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından belirlenen kişilerle kılınan cuma namazından haberinin olmadığını söyledi

29 Mart 2020 Pazar 13:35
Mehmet Barlas: Millet Camisindeki VİP cumadan Erdoğan habersizdi
banner310

Türkiye'de önceki gün sadece Beştepe Millet Camisi'nde Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından belirlenen çok az sayıda katılımla cuma namazı kılındı.

Her ne kadar Mehmet Barlas Sabah Gazetesi'nde Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın bu cumadan haberi olmadığını söylese de kamuoyu bu açıklama ile tatmin olmuş değil. Sosyal medyada, "Eğer cuma namazı takdir toplasa idi sahiplenecekti, bakıldı ki kamuoyunda tepki var fatura ali erbaş'a kesilip habersizmiş gibi davranılıyor" yorumları yapıldı. 

Sabah gazetesi başyazarı Mehmet Barlas, Diyanet İşleri Başkanı Ali Erbaş'ın hutbe okuduğu cuma namazından Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın haberinin olmadığını yazdı.

Barlas, bugünkü köşe yazısının ilgi bölümünde konuyla ilgili şu ifadelere yer verdi:

"Beştepe'deki camide bir avuç insana açık cuma namazı kılınmıştı. Bütün topluma Cuma namazlarında feragat etmeleri zorlanmışken ve hatta camilere girilmesi bile yasaklanmışken, sadece özel davetlilerin katılacakları bir Cuma namazını organize etmek hangi akla, mantığa ve vicdana sığıyordu?

Sonuçta sosyal medyada Cumhurbaşkanı Erdoğan'ı hedef almayı hüner sayanlara gün doğmuş oldu. Sanki sadece özel davetlilere açık bu cuma namazını Erdoğan düzenlemişti... Oysa bu olayı Erdoğan ancak gerçekleştikten sonra duyacaktı. Her konuda ve özellikle koronavirüs salgınına karşı insanlarımızı korumak konusunda çok kararlı adımlar atılırken olumsuz yorumlara sebep olan bu iki hatalı davranış, bundan sonra böyle hataların tekrarlanmaması için uyarıcı rol oynamalıdır."

Usta gazeteci Mehmet Barlas'ın bu açıklamalarından önce VİP Cuma'ya ilk ve en sert tepkiyi "cumhurbaşkanına suikast" sözleriyle eski AK Partili vekil Mehmet Metiner vermişti. Metiner yayınladığı mesajda şunları söylemişti:

Yazıklar olsun diyorum. Diyanet İşleri Başkanlığı’nı kınıyorum. Kendileri sağlık gerekçesiyle cuma ve vakit namazlarını yasakladılar. Dinimizin emriydi, doğru bir karardı. Hepimiz harfiyen uyduk, uyuyoruz. Peki bu karara başta Diyanet İşleri Başkanı olmak üzere Diyanet’in seçkinlerinin uymaması neyin nesidir, hangi akla hizmettir? Bugün paylaşılan VIP cuma görüntüleri hiçbir şekilde kabul edilemez. Millete yasak olan diyanet seçkinlerine yasak değilse bu asla kabul edilebilir bir durum değildir. Cuma namazının Beştepe’de yapılıyor olması asla kabul edilemez. Sanki Cumhurbaşkanımız ordaymış, o istiyormuş diye böyle bir cuma namazı kılındığı algısı oluşturmak sayın Cumhurbaşkanımızın şahsında milletin gönlünde taht kurmuş siyasetine de yönelik bir suikast girişimi değil de nedir. Son derece üzgünüm diyaneti şiddetle kınıyorum.”

Son Güncelleme: 02.04.2020 17:58
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Mert 2020-03-29 14:37:26

Utanmadan yalan söylüyorsunuz ya... Haberi yokmuş çocuk güler buna...milletle böyle alay etmeyin...

Misafir Avatar
mert 2020-03-29 17:42:01 @Mert

mert denen yaratığa.
tabi bütün hakaret vari kelimelerin otomatikmen sana geçti...ayeti kerime cahillerle muhatap olduğunuzda selam deyip geçin diye ifade edilmektedir. bu cevap sana kapak olsun...

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
mert denen yaratığa 2020-03-29 14:41:36 @Mert

oğlum sizin okumanız yazmanız da mı yok. yazan mehmet barlas. adamın manşette resmini görmedin, manşette yazan sarı renkte adını görmedin, spotta yazarken görmedin, yazının iiçinde de adını görmedinse sen git ilkokuldan bir daha başla okumaya. mehmet barlas erdoğanın abim dediği bir isim. saraya yakın isimlerden. adam yalan mı söyleyecek. sen büyük ihtimal ehli sünnetçisindir. çünkü ehli sünnetçilerde genel de bir anlama sorunu var.

Beğenmedim! (4)
Avatar
ali istifa 2020-03-29 14:20:06

diyanet başkanı ali istifa etmeli.. gerçi bu adam emir kulu istifa da etmeyi beceremez. erdoğan bunu görevden almazsa öyle bir yerden bu fetöcüler darbe vuracak ki en az yüzde 3 erdoğana oy kaybettirecekler. bekle erdoğan sen hala bu adamın ilminden memnunum de der.

Avatar
erdoğana ders olsun 2020-03-29 14:24:47

erdoğan bunun fazlasını haketti. bu adam ömrünü fetöde geçirmiş biri. sinsi sinsi fetö diyanette yapılanıyor. mehmet görmezi fetö ile mücadele etmiyor deyip görevden aldırdılar, bu adam geldi geleli fetöcüleri kim ihbar ettiyse onları sürgün etmek, meslekten ihraç etmekle meşgul

Avatar
ismail erenay 2020-03-29 14:30:21

diyanet merkezdeyim. diyanet hiç bu kadar güvensiz, itibarsız, dedikodu, kalitesiz, iş bilmez insanlarla dolmamıştı. akşama eve gidiyoruz bir gelin bize sorun. başımıza bir bela gelmeden eve kendimizi atabilrsek ne mutlu diyoruz. diyanete operasyon çekiliyor. hala erdoğanın haberi yok.

Avatar
Vatandaş 2020-03-29 14:08:00

Gerekli devlet tedbirleri alındıktan sonra Türkiyenin bir yerinde Cuma kılınması milleti vicdanen rahatlatmıştır.

Misafir Avatar
vatandaş denen aptal 2020-03-29 14:39:00 @Vatandaş

bunun tedbiri mi olur salak, kesin sen tarikatçısındır. zaten nerede aptal aptal yorum varsa bu ehli sünnetçilerden geliyor. ahmak herif saçında sakalında elbisende virüs varsa nereden bileceksin, camiye girerken kontrol edildin diyelim ya virüs ciğerinde birinci günde ama henüz akftive olmamışsa ne olacak.

Beğenmedim! (1)
Avatar
zeynep bayramoğlu 2020-03-29 14:28:10

erdoğan bunu görevden alamaz. vatikandan emir geldi. tarikatları şu an erdoğan karşısına alamaz. tarikatlardan izin çıkmadıkça erdoğan hiçbir iş yapamaz. kimse boşuna görevden alınmayı beklemesin. bu adam diyanetin itibarını yerle bir edip tarikatçılara alan açmak için atandı. böylece vatikanın karşısında diyanet denen alternatif din kurumu kalmayacak

Avatar
rahmi 2020-03-29 16:45:50

dib başkanı görevden ivedilikle alınmalı.almazsa cb da sorumludur.

Avatar
Hacı 2020-03-29 17:11:37

Yorum yapan bazı arkadaşlara; siz hem fetö (hakikatı Allah bilir) hem Cumhurbaşkanı düşmanısınız bu nasıl oluyor bu ne yaman çelişki ! Cumhurbaşkanı'nın D.i. Başkanını görev almak için bu türden entrikalara ihtiyacı mı var ? Zaten toplum nezdinde bütün kredisini tüketmiş olan Başkan için C.Başkanının istifası konusunda yeni bir sebep bulmasına hiç ihtiyacı yok
Arkadaşlar bir de şuna değinmek istiyorum; Diyanetteki tarikat etkisi sadece bu başkan döneminde değil ki , önceki döneme bakarsanız bazı başında prf titri olan veya olmayan şahısların tarikatın göbeğinde olduğunu görürsünüz. Anlamsız R.T.Erdğan düşmanlığı sizleri küçültmekten başka bir işe yaramaz.

Misafir Avatar
hakikat 2020-03-29 19:56:55 @Hacı

hacı bey maalesef aşırı sevgi ve nefret insanları kör etmiş...bütün yorumlarda illa birini savunma mecburiyeti var mı? ortada bir sorun var ise çok sade bir mantıkla bakıldığında o sorunun sorumlusu yetkiyi elinde bulundurandır... bu hükmü sanıyorum herkes kabul edecektir. birini eleştirmek düşmanlık manasına geliyorsa o zaman islamın emri bil maruf ve nehyi anil münker emri düşmanlık oluşturuyor diye mi anlayacaz?

Beğenmedim! (0)

banner312

banner298