Nurettin Yıldız: 'Kadınların Yanında Mahremi Olmadan 90 Km'den Fazla Araç Kullanmaları Dinen Yasak'

İlahiyatçı Nurettin Yıldız, bu kez Sosyal Doku Vakfı YouTube hesabından 9 Ağustos 2019 tarihinde paylaşılan video ile gündemde.

Nurettin Yıldız: 'Kadınların Yanında Mahremi Olmadan 90 Km'den Fazla Araç Kullanmaları Dinen Yasak'

İlahiyatçı Nurettin Yıldız, bu kez Sosyal Doku Vakfı YouTube hesabından 9 Ağustos 2019 tarihinde paylaşılan video ile gündemde.

20 Eylül 2019 Cuma 09:41
Nurettin Yıldız: 'Kadınların Yanında Mahremi Olmadan 90 Km'den Fazla Araç Kullanmaları Dinen Yasak'
banner310

Yıldız, sosyal medyada bir kadın takipçisinden gelen “Ehliyet alsam, araç kullansam günah mı olur?” sorusuna verdiği yanıtta, kadınların 'yanlarında mahremleri olmadan' 90 kilometreden fazla araba kullanmalarının dinen yasak olduğunu söyledi.
Nurettin Yıldız Açıklamalarıyla Yine Gündemde: 'Kadınların Yanında Mahremi Olmadan 90 Km'den Fazla Araç Kullanmaları Dinen Yasak'

Daha önce yaptığı açıklamalarla pek çok kez gündeme gelen ve birçok kesimin tepkisini çeken Sosyal Doku Derneği Kurucu Başkanı ve İlahiyatçı Nurettin Yıldız, bu defa kadınların araç sürmesinin 'ahlaki sıkıntı' yaratabileceği yönünde açıklamasıyla gündemde.

"Kadının kendi iffetiyle ilgili düşünmesi gereken bir mesele." 

Yıldız'ın 9 Ağustos'ta yayınlanan videosunda bir kadın takipçisinden gelen “Ehliyet alsam araç kullansam günah mı olur?” sorusuna, “Diyoruz ki araç kullanmanın kadını erkeği olmaz. Eğer bir toplumda bir örfte kadınlar araç kullanıyorlarsa erkekler gibi kullanırlar. Ama araba kullanmanın kadına ahlaki bir risk getirme ihtimali olan bir ortam söz konusuysa; savaş ortamı gibi, devletin otorite zafiyeti gösterdiği bir bölge olması gibi bir sıkıntı varsa bu kadının zaten kendi iffetiyle ilgili düşünmesi gereken, can sağlığı ile ilgili düşünmesi gereken bir mesele” şeklinde yanıt verdi.

İSMAİLAĞA CEMAATİ İLE YAKINLAŞMASI BOŞUNA DEĞİLMİŞ

Diğer taraftan Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın hedefinde yer alan Nureddin Yıldız'ın yaşadığı tedirginlik sonrası kendisini İsmailağa cemaatinin müdavimlerinin yanına atması akıllara birbirlerinden bir farkları olmadığı kanaatini getirdi. 

Bilindiği gibi İsmailağa ve tarikat erbabı fıkıhta durağanlığı savunurken ictihada ise olabildiğince kapalı..

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Ali 2019-09-20 19:20:00

Nurettin hoca fikhen doğruyu söylemistir

Misafir Avatar
pirifani 2019-09-20 21:19:11 @Ali

ancak dinen yanilmistir.

Beğenmedim! (4)
Avatar
admin 2019-09-20 21:47:26

. hanifi mezhebinde kadının mahremsiz 90 km yi aşamaz fetvasi var tabi sen muslumansan ve hanefi isen. işi ismail ağaya nasil bagliyon anlamadim.. yok anladim siyonistlerin uşağı olunca is oyle oluyor. ehli küfür bu cemaatlerle uğraşıyor.. aaaa ne garip dini haberde uğraşıyor ne tesaduf

Misafir Avatar
pirifani 2019-09-21 08:13:02 @admin

mezheble dini karistirdin.adi ustunde fetva.ehli kufur bu cemaatleri gayet seviyor koruyor ve kolluyor boyle olmasaydi istiklal mahkemelerinde bunlarin kokunu kuruturlardi.bak bakalim kimleri oldurup kimleri serbest birakmislar.islam dusmanlarinin bunlari hakiki musluman larak gormek istmeleri ve gostermeleri islerine oyle geldigi icindir.

Beğenmedim! (3)
Avatar
pirifani 2019-09-20 11:52:54

kadinlarin istanbul gibi trafigin yogun oldugu yerlerde arac kullanmalari yasaklanmali boylece trafik biraz rahatlar.bu isin mizah tarafi,simdi gelelim konuya.90 km kuralinin kaynagi nedir ve sebebi nedir? 90 km bu kuralin koyuldugu zamanlarda arkeklerin bile tekbasina seyahat etmeye korkacaklari bir mesafedir.gunumuzde ise kitalar arasi ucak yolculuklari ucak kazasi ve ucak kacirilmasi durumlari haricinde sokak kopeklerinin trafik canavarlarinin kol gezdigi sehirlerde yuz metre yolculuk etmekten daha emniyetlidir. maksada yonelik olmayan bir fikih fikih degildir.islam aleminin istisnasiz geriliklerinin ve seriat taraftarinin bile uygulamaya gerlince yan cizmelerinin sebebi gelenegin kulliyen din zannedilmesidir.gelenegi tutmak icin kurani terkediyorlar ama neticede gelenegi de tutamiyorlar.

Avatar
Kelam 2019-09-22 12:43:53

Sevgili okurlar bu sitenin amacı bellidir. Kaynaksız atıp tutmaları, kıymetli kimselere ve emek verenleri bi kanara itmeleri, dini için gayret eden herkesi hoşlarına gitmeyen bir şeyle karşılaştıklarında tekdir etmeleri ile dini ismini taşıyarak chp zihniyetine destek veren, dini kendi düşünceleri veya çıkarları için kullanan ve bizi birleştirmek yerine parçalayan bir yapının yayın organıdır. Ne cevap verip kızmak ne de kendimizi hırpalamak aşağılamak yersizdir. Yorumu yayınlarsa size tavsiyemdir. Dolduruşa gelmeyin dostlar. Böyleleri hep var oldu ve olacak...

Misafir Avatar
KELAMCI ÖKÜZÜNE 2019-09-22 12:50:44 @Kelam

emek vermek marifetse dinlerini bozan yahudi ve hristiyanlarda emek verdi. şimdi sana göre emek veren herkes haklı mı. bu sitenin bir tane yanlış yazısını göster köpek herif. buyur bir tane kur'an'a aykırı yazısını göster. işinize gelmeyince köpekler gibi bir araya gelip saldırıya geçiyorsunuz siz tarikatçı itler. ulan müslüman olsanız ümmetten ayrı düşmezsiniz. şeytanın velileri

Beğenmedim! (3)
Avatar
Ben 2019-09-20 10:25:20

28 Şubat bin yıl mı sürecek çekin şu elinizi hocalarımızdan. Diyanete konuşun bu insanları susturmayın. Bu insanlar herşeyi bile bile söylüyorlar. Sözüm ona fetö cü başkan gibi koltuk sevdasından dolayı sigara haramdır demezler. Lütfen bu insanları susturmayın. Öyle bir hal aldı ki DAVA kalmadı. Keşke iktidar ehli müslüm saydığımız kişilerde olmasaydı ama İSLAM ÜLKÜSÜ canımız gibi kalmaya devam etseydi. Keşke...

Avatar
Enver 2019-09-24 14:13:23

şeriatda kadın tek başına yolculuk yapamayacağı gibi benzer şekilde diğer ulaşım araçlarına da binemez,süremez de ama batılcı,kariyerci,feminist her şeyi nefsi,şeytani düşünenler nedense hemen her islami değere karşı duruyorlar.eğer kişi yapılanı günah kabul ederse bildiği gibi davransın, lakin inkar eder gibi ret ederse mürtet olur bedelini de ahiretde görür vesselam.

Misafir Avatar
pirifani 2019-09-24 17:57:48 @Enver

seriati aciklarsan iyi olur.seriattan senin anladigin nedir? insanlarin seriati mi? yoksa Allahin seriati mi? kadinin araba kullanamsi baiticiliksa kullanmamasi da doguculuk mi? kuranin hakkinda acik yasagi bulunmayan konularda insanlari haramla ve irtidatla itham etmek dinden ne anladiginizi gosteriyor.araba kullanmak seyahate cikmak ibadet olmadigina gore hakkinda kesin yasak olmasi lazim. ayni sekilde ibadetler hakkinda da kesin emir olmasi lazim degil mi?

Beğenmedim! (0)
Avatar
neslihan akar 2019-09-24 16:43:36