Prof. Dr. Mehmet Okuyan'a salon vermemek nedir Allah aşkına?

Konya'da Prof. Dr. Mehmet Okuyan'ın vereceği konferans, yobazlığıyla ünlü tasavvuf/tarikat erbabının yersiz tepkilerine teslim olan Konya Ticaret Odası ile Konya Esnaf Sanatkarlar Odası'nın sıradan bahanelerine kurban edildi. Selçuk Oteli salonunda yapılmak zorunda kalan konferansı dinlemeye gelen pek çok dinleyici yer bulamama nedeniyle tarikatçılara olan öfkeleriyle birlikte geri dönmek zorunda kaldı. Bu duruma dikkat çeken yerel gazete yazarlarından Seyfullah Koyuncu tepkisini konferansı engelleyenlerin ikiyüzlülüğüyle birlikte dile getirdi. İşte o yazı:

Prof. Dr. Mehmet Okuyan'a salon vermemek nedir Allah aşkına?

Konya'da Prof. Dr. Mehmet Okuyan'ın vereceği konferans, yobazlığıyla ünlü tasavvuf/tarikat erbabının yersiz tepkilerine teslim olan Konya Ticaret Odası ile Konya Esnaf Sanatkarlar Odası'nın sıradan bahanelerine kurban edildi. Selçuk Oteli salonunda yapılmak zorunda kalan konferansı dinlemeye gelen pek çok dinleyici yer bulamama nedeniyle tarikatçılara olan öfkeleriyle birlikte geri dönmek zorunda kaldı. Bu duruma dikkat çeken yerel gazete yazarlarından Seyfullah Koyuncu tepkisini konferansı engelleyenlerin ikiyüzlülüğüyle birlikte dile getirdi. İşte o yazı:

15 Nisan 2019 Pazartesi 21:16
Prof. Dr. Mehmet Okuyan'a salon vermemek nedir Allah aşkına?
banner310

Haftasonu Konya’da Ahde Vefa Turan Birliği tarafından düzenlenen bir konferansta Prof. Dr. Mehmet Okuyan misafir edildi.

Daha doğrusu misafir edilemedi!

Çünkü Konya’da büyük bir skandala imza atıldı.

Olayı epeyce bir soruşturdum, kimseye yargısız infaz da yapmıyorum ama ortada büyük bir vebal var bunu biliyorum.

Olayı şöyle özetleyeyim.

Prof. Dr. Mehmet Okuyan, haftasonu ‘Kur’an ve Hayat’ konulu bir konferansta konuşmacı olacaktı...

Programı düzenleyen Ahde Vefa Turan Birliği, konferansın Konya Ticaret Odası Konferans Salonu’nda olacağını duyurdu.

Ancak çeşitli sebepler ileri sürülerek KTO Konferans Salonu’ndaki yer tahsisinin iptal edildiği bilgisine ulaştım. Konya Ticaret Odası, tadilat yapılacağını ileri sürerek salonu tahsis etmek istememiş.

Bunun üzerine konferansın Konya Esnaf ve Sanatkârlar Odası salonunda yapılacağı ilan edildi.

Fakat yine bir bahane bulunarak buradaki salon tahsisi de iptal edildi.

Daha doğrusu ettirildi!

Daha sonra ise Prof. Dr. Mehmet Okuyan ve programa dinleyici olarak katılacak olanlar Selçuk Oteli Konferans Salonu’na tıkış tıkış sığdırılmaya çalışıldı.

Yani Mehmet Okuyan’ı ve dinleyicilerini otel köşelerine mahkum ettiler.

Evet, herkesi ağırladık da bir Mehmet Okuyan’ı Konya’ya sığdıramadık…

Hem de bu devirde…

Festivaller yapılırken, özgürlükler sonuna kadar yaşanırken, herkes görüşünü rahatça paylaşırken ve bundan da kimse rahatsız olmazken Kur’an anlatacak birisine salon vermediler.

Bu bir vebaldir.

Hangi çağda yaşıyoruz?

Salon vermemek hangi dünyada kaldı?

Şimdi Kur’an’a çağıran bir isme salon verilmeme gerekçesi nedir? Nasıl açıklayacaksınız bunu?

Konferansta Mehmet Okuyan, Müslümanların en büyük probleminin Kur’an’ı din konusunda temel referans kaynak olarak hayatlarına konumlandırmamak olduğunu söylüyor.

‘Kur’an’ı din konusunda temel referans alalım’ demesinin nesine karşı çıkıyorsunuz merak ediyorum…

Kur’an’ı temel referans olarak almazsanız toplumda o zaman FETÖ çıkar, başka yapılar çıkar…

Tam da bununla mücadele etmiyor muyuz şuan?

İsrailli bir sanatçının bile konser verebildiği Konya’da, Kur’an anlatacak bir isme salon vermemek nedir?

Böyle bir yaklaşımı doğrusu aklım almıyor.

Mehmet Okuyan kendi doğrularını anlatsın, görüşüne katılmıyorsanız orada cevap verirsiniz.

Mehmet Okuyan gibi televizyonlara çıkan, kitapları Diyanet Yayınevi’nde de satılan bir isme sanki vebalı gibi yaklaşmak neyin nesidir?

İlk olarak, Mehmet Okuyan’ın anlattıklarının hangisine karşı geliyorsunuz? Sizin teziniz nedir? İspatlayın!

Bunun yolu yasaklamak değildir. Bunu yasaklayarak yapamazsınız. Bu kararların arkasında kimin imzası var lütfen açıklayın. Biz de bilelim kim Mehmet Okuyan’a karşıymış.

Biz hem Mehmet Okuyan’ı, hem İhsan Şenocak’ı hem de Cübbeli Ahmet Hoca’yı dinleyemeyecek miyiz yani?

Biz hem Şenocak’ın, Ahmet Hoca’nın hem de Okuyan’ın söylediklerinden faydalanamayacak mıyız?

Bunun kararını bize bırakmıyor musunuz?

Hocaların anlattıklarından doğru olanları kendimize alma hakkımız yok mu?

Ne yani sadece birisinin söylediği mi doğru olacak?

Kendinizi tek doğru olarak mı görüyorsunuz siz?

Ben Mehmet Okuyan’ın doğrularını da görüyorum, diğerlerinin de doğrularını görüyorum.

Yani burada bir seçim yapma hakkını bana vermiyor musunuz?

Sen seçemezsin mi diyorsunuz?

Sosyal medyada bazı grup ve zümrelerin başlattığı kampanyalara neden boyun eğildi?

Bakın mesela şu paylaşımlara…

Hem KTO’ya hem de KONESOB’a salonu neden iptal ettiklerini sordum.

Sorularıma kaçamak cevaplar verdiler. Olayı sahiplenmediler. Bu durum Konya’ya hiç yakışmadı.

Mehmet Okuyan’ın programından ödü kopan, korkan, ellerinden geleni yapan cemaatler, zümreler, gruplar acaba şu aşağıdaki program için tek kelime edebildiler mi?

İstanbul Tabipler Odası’nın aşağılık programına sesiniz neden çıkmıyor?

Hani neden bu program için kampanya düzenlemiyorsunuz?

Bunun vebali size yeter!

Seyfullah Koyuncu / Yenihaberden

Son Güncelleme: 15.04.2019 22:01
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
hükümet gör memleketin halini 2019-04-15 23:01:26

konyalılara hiç yakışmamış, gerçekten üzüldüm. yarın aynı şeyi tarikatçılara yaparlarsa memleketin halini seyredin. fetönün yapmadığını şu an ak parti tarikatçılara kutlu doğum haftası ile verdiği primle fazlasını yaptı. ülke fetönün kardeşlerinin elinde ve işin kötü tarafı hükumet tarikatlara teslim

Avatar
Türkoğlu 2019-04-16 07:02:59

tasavvufun tarikatların, cemaatların şirkzade sömürücü şeytanlaşmış pislikleri ve özellikle de konyalı müşrikler tez zamanda geberirler inşAllah

Avatar
pirifani 2019-04-15 23:27:52

mesaj merkezli dinler sahis merkezli dinlere donusunce artik hak din olma vasfini yitirir ve shirk ve kufur sahis ve topluluklari kanser gibi sarar.bunu hristiyanlik gibi ilahi asli oldugu kuranla sabit olan dinlerde de ilahi asli oldugu kesin olmayan hint ve uzakdogu dinlerinde de rahatca gorebiliriz.hz getirdigi mesajin yerini alinca tevhid ve adalet icin gonderilen bir resulun ogretisinin nasil en tehlikeli bir sirke donusup kendilerine yapilan zulumleri aratircasina baskalarina yaptiklari zulumleri tarih yaziyor.muslumanlar icin de durum aynidir.alinin huseyinin ugrunda mucadele ettikleri mesaji arkaya atip ya ali ya hasan ya huseyin diyenlerin bitmeyen kin ve nefretlerini gormek icin alim olmak gerekmiyor.benzer sekilde fetocusundan nurcusuna slocusundan trgtcisine mamutcusundan bilmemnesine kadar evliya dedikleri putlari imanlarinin merkezine koyan cematlerin mensublarindan da muslumanda olmasi gereken tevhid ve adalet suurunu beklemememiz iyi niyet israfi ve cahillik olur.

Avatar
pirifani 2019-04-18 20:16:41 @pirifani

yine devam edeyim:tarikatlar ve tasavvuf elestirilerinde nerede tutarsizlik yaptim? yarim yamalak okudugunuz yazilarimdan takva konusunda hatali ve eksik bilgi sahibi oldugumdan tasavvuf ve tarikatlar konusunda da hatali oldugumu kiyas yoluyla mi cikardiniz?ben ilahiyatcilari savunmuyorum herkes kendisinden mesuldur.ancak tarikat ve tasavvufun tumden sirk kufur ve nifak oldugunu soyluyorum.yani tasavvuf mensublari islam seriatina noktasi noktasina uysalar da neticede gidecekleri yer kufurlerinden dolayi ebedi cehennmdir.bu imami rabani naqsibendi geylani bediuzaman tunahan cubbeli ve diger butun tasavvuf mensub ve sempatizanlari icin gecerlidir.dinin sahibi Allahtir.kimsenin islama inanc ibadet yol yontem ekleme yetkisi yoktur.tasavvuf erbabinin extra zikir oruc ve namazlari ibadet degil bidattir.aynen alevilerin cem evlerinde yaptiklari ayinlerle ayni hukumdedir.sazli sassiz olamasi farketmez.batil uzerine takva takva degildir.gayri muslumlerin dindarligiyla ayni hukumdedir.

Beğenmedim! (0)
Avatar
pirifani 2019-04-18 20:02:10 @pirifani

huma kusu kalblerde olani kim bilir?kimin takva numarasi yaptigini kim bilir? seyhin mi bilir?

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
huma kuşu 2019-04-18 14:45:20 @pirifani

pirifani daha ilk soruda ıskaladın.işte senin tasavvufu ve tarikatleri eleştiride ne kadar tutarsız yetersiz ve bilgisiz olduğunun belgesi. takva Allah ile kul arasında derken ne kadar dini bildiğinde burada sırıtmış ve sekülerzmin dümenine gelmişsin bile. öncelikle takva Allah ile kul arası kalacak kadar mahdut. değildir.takva Allah ile kul kul ile diğer insanlar toplum ile devlet devlet ile birey hatta devletler arası ilişkilerdede takva vardır.böyle olmasa idi islam hukukunun ukubat muamelat gibi hükümleri ninde bir anlamı olmazdı. öğrende gel pirifani tasavvufu eleştirmeden ümmeti şirkle uçlamadan önce aç önce bir islam fıkhını hukukunu oku.din vicdanın bir köşesinde uslu uslu oturması için gönderilmiş bir şey değildir.o sebeplede tekkesiiyle medresesiyle kadısıyla bütün bir hayata hakimdir.o sebeple takva Allah ile kul arasındaki meselelerden ibaret değildir.sosyal hayata yansımayan devlet düzenine yansımayan takvasından başka insanların isitifade edemediği bir takva?

Beğenmedim! (1)
Avatar
pirifani 2019-04-17 23:10:22 @pirifani

devam sayin huma kusu eli tutanlar tasavvufun ne oldugunu biliyor da onun icin mi hac kurasina tasavvufcular da katilip muslumanlarin hakkini gasbettiriyorlar? herkes tasavvufun ne oldugunu biliyor da onun icin mi camilerde gorevli tasavvufcu hocalarin isine son veriliyor,ilahiyat fakultelerine girmelerine izin veriliyor.musluman mezarligina gomulmelerine izin veriliyor?bu mu tasavvufun ne oldugunu bilmek.acaba o tasavvufun ne oldugunu bilen eli kalem titanlar birde tasavvufun ne oldugunu bilmeselerdi daha neler olurdu?marsta musluman medeniyet yasatan,dunyayi okuzun baligin sirtina koyan,uzaydan tv yaini yapan ceb telefonu kullanip uzay arastirmalrina karsi oldugunu ifade eden ehli takva Allah dostlari mi ilahiyatlari kuranlardan daha ehvendir sizce.asla!!!!

Beğenmedim! (1)
Avatar
pirifani 2019-04-17 22:39:23 @pirifani

sayin huma kusu ilahiyat fakultelerinde islami ilimler ogrenilir dindarlik degil. kim tarafindan kurulmus olurlarsa olsun devlete bagli ilahiyat egitiminin ciddi problemlerden azade olmayacagi herkesin bilebilecegi birsey degil mi? laik olamyan devletlerdeki dini egitimin de problemlerden azade oldugunu soyleyemeyiz. su anda turkiyede din egitimi ya imam hatib ilahiyat veya medrese cemaatlarin kurumlarinda veriliyor.cemaatlerden veya geleneksel dini egitim kurumlarindan yetisenlerin ilmi durumlari tam bir rezalet.adamlar agizlarini actilar mi cehalet ve yanlis bilgi dokuluyor millette ne yapsin kafa salliyor.ilahiyatlar ise ciddi gayret gerektiriyor.tarikatcilardan kotu maksatlarla ilahiyatlara girip diploma ve ilmi titrler alanlarin ilmi seviyesizliklerine ragmen ilahiyatlarda ciddi calismalar da yapiliyor.takva meselesi Allahla kula arasindadir.tasavvufcular iyi ilim adami olmadiklari icin iyi filim adamidirlar ve takva ve vakar rolunu oynamasini iyi bilirler.aynen papazlar gibi.

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
huma kuşu 2019-04-17 20:54:44 @pirifani

pirifani rumuzuyla yazan aklı evvel tasavvufun ne olduğunu bu memlekette eli kalem tutan herkez en az senin kadar biliyor.kendini allame falan sanıyorsun galiba.sen önce ilahiyat fakültelerinin kuruluş amacını araştırbul.özellikle ankara ilahiyatın kimler tarafından hangi gerekçelerle ve müfredatına fırsat bulursan bir bak.
şimdi sana delikanlıca bir soru.ballandıra ballandıra ağzına aldığın o ilahiyat fakültelerinden mezun olupta şöyle diyene rastladınmı? Allah razı olsun ilahiyat fakültesini bitirdikten sonra ilmim arttı daha takva yaşamaya başladım.Allah a ve onun kitabına daha bir bağlandım diyen kaç mezun var? yüreğin yetiyorsa bu suale cevap ver?

Beğenmedim! (1)
Avatar
muhammed tezcan 2019-04-15 22:50:02

Allahu teala size hidayet etsin hidayetiniz mukadder değilse tez kahretsin sizi.bu dini müslümanları bozmanıza izin vermesin.hidayet isteyene verilir.siz ise bu dinin sigortası olan 1400yıllık tasavvufu 1000yıllık tarikatleri ortadan kaldırarak dini bozuyorsunuz

Avatar
pirifani 2019-04-16 07:46:15 @muhammed tezcan

tezacan tasavvuf 1400 yillik degil hala anlamayacak misiniz? ayrica tasvvufun cikisiyla bugue gelisi arasinda gecirmis oldugu degisikliklerden de haberiniz yok anlasilan. ayni sekilde tarikatlar da 1000 senelik bir gecmise sahib degil.her bir tarikat birbirinden cok farkli oldugu gibi sonraki halleriyle bataki halleri arasinda taninmayacak farkliliklar vardir.bunlari niye yaziyorum nefsi gum gum ettigi halde nefisle mucadele ediyoruz diyenlerin aslinda islami tahrif etmekten baska bir gayelerinin olmadigi bunu da tuzagina dustukleri nefislerinden enaniyetlerinden gurur kibir nifak ve cehaletlerinden dolayi yaptiklarini anlatabilmek icindir.kitab tavsiyelerim:1-bir baska din tasavvuf cemre demirel dusun yayincilik. 2-kartaca yikilacak tunahan bozkurt dusun yayincilik. 3-islamin pavluslari sadettin merdin ankara okulu. 4-vahiyden kulture celalettin vatandas pinar yay 5-tasvvuf ve islam ibrahim sarmis dusun yay.6-islam ve tasavvuf ercumend ozkan anlam yayinlari.

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
Muhammed tezcana 2019-04-16 06:56:10 @muhammed tezcan

sen bir numaralı ors. ç..sun

Beğenmedim! (1)
Avatar
pirifani 2019-04-15 23:38:01

devam edeyim.mehmet okuyandan korkmakta haklilar adam Allahin ayetlerini okuyor insanlarda tevhid surunun gelismesi icin gayret sarfediyor.aksam yatarken su salavati su kadar okursan o gun isledigin gunahlar sevaba cevrilir falan demiyor. haci bayrami ziyaret ederseniz hac sevabi alirsiniz demiyor,sidik namazindan bahsetmiyor.kertenkele oldurmenin sevablarindan bahsetmiyor, olmus kisinin zekat namaz borclarini Allaha karsi hileyle nasil odenecegini anlatmiyor o ve benzeri kisiler Allahin peygamberine halka okumasini emrettigi kuran ayetlerini okuyor.tasavvuf erbabi okuyandan ve digerlerinden nefret etmesin de ne yapsinlar.kuransizlarin foyasi ortaya cikiyor,deliriyorlar,kuduruyorlar. eskiden sadece tercume kitablarda yazilanlarin cok daha siddetlisi artik turkce yaziliyor.osmanlicilik sevgisi sanli ecdad edebiyati yapmalari hep numaradir. ellerinden geldigi kadar insanlari karanliklari icinde birakmak kandirilacak somurulecek yolunacak gudulecek hayvanlar derekesine indirmekten baska

Avatar
Yasin 2019-04-16 06:40:44

bu site müthiş kutuplaştırıcı.

Türkiye'de zaten malesef her şeyin sadece aşırı ucu olur. Vasatı hiç olmaz...

Avatar
pirifani 2019-04-16 10:41:35 @Yasin

arkadas kutuplastirmayi bu site mi yapiyor yoksa kendilerinden olmayan herkesin aleyhinde yalan aynlis iftira atan giybetlerini yapan milleti birbirine kiskirtan tarikatlar mi yapiyor?bu tarikatlar her hangi bir dini aktivitede bir araya geliyorlar mi da kutuplastirmayi dini haberlerde ariyorsiniz.dini haberler gercekleri konustukca kimi meyve veren agac taslanir der,kimi siz boyle konustugunuza gore cok buyuk gunahlar icindesiniz der.kimi kutuplastirici der.der de der.arkadas yaptiklariniz muriklerin peygamberlerine yaptiklarinin aynisi tek fark simdiki tasavvuf musriklerinin siddete bas vurma imkanlarinin yok denecek kadar kisitli olmasidir.ellerinden gelse okuyani haca gererler,islamoglunun devesini keserler, bayindirin yeni dogmus erkek cocuklarini oldururler,bayraktari testereyle dograrlar, ozturku atesi diri diri yakarlar.bunlari bugun yapamiyorlarsa tek sebeb siyasi gucun ellerinde olmamasidir.

Beğenmedim! (0)
Avatar
Konyalıyı seven 2019-04-16 09:42:14

İyi olmuş .Konyalıları tebrik ediyorum .Böyle sapıklara böyle cevap vermeleri bizleri sevindirdi

Misafir Avatar
İyi olmuş diyen Konyalı seven zata 2019-04-16 20:23:30 @Konyalıyı seven

sen de 2 numaralı ors. ç.sun

Beğenmedim! (0)
Avatar
pirifani 2019-04-16 10:34:02 @Konyalıyı seven

ne diyelim? nasil diyelim? mehmet okuyanin fikirleri yayginlasirsa konyanin mevlana turbesinden eldde ettigi inanc turizmi gelirlerinde dusme olacak,muhtemelen bir kisim konyalilar bunu bildikleri icin mehmet okuyani konusturmadilar da diyebiliriz. sema etmek dans etmek calgi calmak ne de olsa sunnettir oyle degil mi? peygamberler ve sahabilerin kissalarinda turbeleri ziyaret ettikleri anlatiyor oyle degil mi? ziyaretten sonra mekandan geri geri yuruyerek ayrilmak da kuranda emrediliyor oyle degil mi? mevalananin cennetlik oldugunu kuran yazmiyorsa da bozacilarin sahidi siracilardir oyle degil mi? birileri Allah dostu der olur biter.

Beğenmedim! (0)
Avatar
Cubbeci şarlatan 2019-04-16 17:15:48

Konyadan yükselen evliya ruhları 15 temmuz da reisin ucağına eskortluk yaptı. Buyukkorukcu hz