Yüksek yargı Eliaçık’ın cezasını onayladı

İlahiyatçı Yazar R. İhsan Eliaçık’a verilen 6 yıl 3 ay hapis cezası,  1.5 yıl bekletildikten sonra  hiç değiştirilmeden onandı.

Yüksek yargı Eliaçık’ın cezasını onayladı

İlahiyatçı Yazar R. İhsan Eliaçık’a verilen 6 yıl 3 ay hapis cezası,  1.5 yıl bekletildikten sonra  hiç değiştirilmeden onandı.

03 Kasım 2019 Pazar 13:37
Yüksek yargı Eliaçık’ın cezasını onayladı
banner310

İlahiyatçı Yazar R.İhsan Eliaçık bir seminerdeki konuşması ve bir internet sitesindeki söyleşisinden dolayı  17.04.2018 tarihinde 6 yıl 3 ay hapis cezasına çarptırılmıştı. Eliaçık’ın cezasında indirim yapmayan İstanbul 26’ıncı Ağır Ceza Mahkemesi, ayrıca yurt dışına ve İstanbul dışına çıkmama ve haftada iki gün karakola imza adli kontrolü uygulanmasına karar vermişti.

İlk derece Mahkemesince verilen karara karşı İstinaf Kanun Yoluna başvurulması sonrasında, Yazar R. İhsan Eliaçık vekili, verilen adli kontrollerin gündelik yaşantısını ve mesleki faaliyetini engelleyecek şekilde uygulanmasından dolayı, İstinaf incelemesi sonuna kadar hakkındaki tüm adli kontrol kararlarının kaldırılmasını talep etmişti. Talep incelemesi sonunda 27.05.2019 tarihinde adli kontrol tedbirlerinin kaldırılmasına karar verilmişti.

Dosya Yargıtaya Gidecek

Yerel Mahkemenin kararını onayan İstanbul Bölge Adliye (İstinaf) Mahkemesinin vermiş olduğu karar, TEMYİZ yolu açık olduğundan dolayı 15 gün içinde Yargıtay Ceza Mahkemesine gönderilebilecek.  Tüm itirazlara rağmen Yargıtay ilgili Ceza Dairesi de, İstanbul 26. Ağır Ceza Mahkemesinin  en üst sınırdan ve hiç bir indirim uygulamadan verdiği cezayı onaması durumunda, Eliaçık hakkında verilen 6 yıl 3 ay hapis cezasını Yargıtay da onamış olacak. Bozduğu takdirde ise dava tekrar görülecek.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Safa 2019-11-05 01:19:16

adama bak çay demle.!!!

Misafir Avatar
bil 2019-11-05 14:20:41 @Safa

kendine bakınca ne demliyorsun.. yaratılışla alay edilir mi?

Beğenmedim! (2)
Avatar
pirifani 2019-11-04 00:42:45

eliacik konusmustur cezasini cekecektir zira burasi cag atlayan bir ulkedir.

Misafir Avatar
pirifani 2019-11-04 12:49:07 @pirifani

aynen kardesim aunen.chp gitti akp geldi osmanli gitti cumhuriyet geldi degisen sadece isimler.burada asil mesele turk siyasi aklidir burada asil mesele turk tarih anlayisidir.islamla arab turk fars anlayislari arasindaki farki tam olarak analmazasak donup dolasip ayni yere gelecegiz.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
Salim 2019-11-04 09:17:16

Vayyy bee. Şiir okudu diye hapse atılan başkan oldu. 17 sene sonra değişen birşey olmamış ülkede. Konuştu diye 6 yıl hapis

Beğenmedim! (0)
Avatar
Mehmet 2019-11-04 20:08:24

Bu zulümdür be...Adam öldürenler bile bu kadar hapis yatmıyor .... Fikri ne olursa olsun, düşünce ve fikrinden dolayı hapis cezası vermek ilkelliktir..
Allah'a ait olan bu dünyada, Allah kafir olmaya ve inkar etmeye bile izin veriyor....Bizde hoşgörülü olmalıyız.

Misafir Avatar
Safa 2019-11-07 03:10:23 @Mehmet

mehmet bey merhamet abidesi kesiliyorsun lakin merhamete muhtaç hale gelirsin bu gezici ve fetöcülere acırsan. kızgınlığımız zihniyete ve yanlışlarınadır. tarafını açıkca belli etmiştir. ne çabuk unuttunuz gezici sahte müslümanlarına imamlık yaptığını.

Beğenmedim! (0)
Avatar
Ahmet 2019-11-07 13:34:59

Bu ülkede doğruyu konuşana hapis ve ceza verirler yalan hile konuşana mükafat verirler! Müslümanlar Atgözlüğünü çıkarmadığı sürece bu ülkenin iflah olması mümkün değil...

Misafir Avatar
pirifani 2019-11-07 15:14:13 @Ahmet

demek ki bu ulkede kimin dogru konustuguna kimin yalan konustuguna karar verenler de var.neyin konusulup neyin konusulmayacagi iyice belirtilmelidir.ilk ogretim okullari bosuna mi vatandasin cocuklarini egitmek ici varlar?ya bazilarinin istedigi gibi konusacaksiniz ya da......... eskiden konusmak mi vardi.matbaa bile yoktu.ne zaman ki matbaa geldi insanlar okudular ogrendiler dusunmeye basladilar butun meseleler bundan sonra basladi.insanlar dusundukce geriledik.eskiden kimse dusunmezdi hep topraklarimiz genislerdi.ne zaman ki dusunmeye baslayanlar cogaldi hersey kotu oldu.onun icin buyuklerimiz neyi ne kadar dusunecegimizi bizden iyi bilirler ve fazla dusunenleri katil hirsiz ve irz dusmanlariyla birlikte cezalandirirlar.bak elin ilerlemis ulkesinde dusunen mi var.ne yazmasini bilrler ne de okumasini.bizde okuma yazmayi unutursak ilerleyip oralardan eskiden oldugu gibi ganimet ve cariye alacagiz.avrat pazarimiz olacak.karisina laf anlatamayan careyi avrat pazarinda bulacak.ne mutlu

Beğenmedim! (0)
Avatar
abdullah 2019-11-07 23:40:32

az bıle verilmiş mılletın ıtıkadını bozup duruyor... unvanlarıda alınsın.