(Adminin Notu: dinihaber olarak hadisler konusuna girmeyi pek düşünmüyorduk. Ama peygamberimizden 210-230 sene sonra hem de görülmemiş fitne döneminde, hadis uydurmanın marifet bilindiği bir süreçte kaleme alınan hadisleri sünnet yapıp bunu da Kur'an'a denk kılıp vahyi gayri metluv kılınması üzerine hadis konusuna girmeye karar verdik. Şu an hadisler üzerinden sağlıksız bir tartışma yürütülmektedir. Öyle ki hadislerle ayeti neshedenler veya ayeti tahsis edenler bile çıkabilmektedir. Bu nedenle hadislerdeki sakatlıkları ortaya koyalım dedik. Ki hadisleri herkes yerli yerince değerlendirebilsin. İncil ve Tevrat'ta bir hata bile çıktığında zil takıp sevinen Müslümanların bu yazımızda ve yazarın diğer yazılarında ortaya koyduğu onlarca hataya rağmen hadisleri kutsallaştırmaları ilahi hikmete mügayirdir...)

51- Bize Abdullah ibn Mesleme, Mâlik’ten; o da Nâfi den; o da Abdullah ibn Umer (R)’den Resûlullah (S)’ın, Kur’an (metni) ile düşman arâzisine sefer edilmesini nefyettiğini tahdis etmiştir. (Buhari, Kitâbul’l-Cihâd ve’s-Siyer Cilt 6 Sayfa 2792 H.195 Ötüken (1987) )

Bu rivayetle, güya Kur’an’a saygısızlık edilmesini önleme gayesi güdüldüğü belirtilmek istenmişse de, işin aslı Kur’an vahyinin tebliğ edilmesini önlemektir. Zira Kur’an vahyinin yazılı olarak, kafirlere tebliğinde bir mahzur yoktur. Süleyman peygamberin Sebâ melikesine gönderdiği mektup, o sıra Sebâ halkı Müslüman olmamasına rağmen, Allah’ın adıyla başlıyordu ve bu ifadeler Kur’an’da ayet olarak mevcuttur. Şöyle ki, mealen:

- (Hüdhüd mektubu götürüp attıktan sonra Sebâ melikesi Belkis) müşâvirlerine dedi ki. “Ey ileri gelenler, bana çok önemli bir mektup bırakıldı." 27/29

- O, Süleyman’dan (geliyor) ve ‘Rahmân ve Rahim Allah’ın adıyla (başlamakta)dır. 27/30

- “Bana karşı büyüklük taslamayın ve bana teslim olarak gelin ‘ (diye yazıyor)”. 27/31

Bir tebliğ mektubu, Allah adıyla başlanarak gayri müslimlere gönderile biliyorsa. Ayetleri yazıp tebliğ etmenin de bir mahzuru yoktur. Zira, Allah en üstündür, adı da en üstün zikirdir. Allah adı Kur’an’ın bir sözü olarak Kur’an’da yer almaktadır ve Kur’an’da Allah’ın adından daha üstün bir kelime yoktur. Allah adı yazılıp kafirlere gönderilebildiğine göre Kur’an ayetleri de gönderilebilir. Bu itibarla uydurulan rivayetin aslı yoktur.

52- ...........Ebû Hureyre, Nebi (s.a.)den naklen O’nun şöyle buyurduğunu haber verdi: “Orada temiz olmayı arzu eden ve seven kişiler vardır"(Tevbe (9), 108) âyeti, Kubâ’daki Müslümanlar hakkında nâzil olmuştur”. Ebû Hureyre "su ile taharetlenmelerinden dolayı bu âyet onlar hakkında nazil oldu" dedi. (Ebû Dâvut, K.Tahâre 1, Bâb 23, Cilt 1 Sayfa 86 H.44, Şamil 1987; Tirmizi, Tefsirü’l-Kurân et-Tevbe 10; İbni Mâce, tahare,28)

Bu rivayette de İslama ve İslam öğretisine bir saldırı ve öğretide amaç saptırması gayesi güdülmüştür. Öyle ki ayette islami temizlik kastedilmişken, bunu tuvalette temizlenmeyle özdeşleştirmeye çalışmak, İslami değerlere karşı açık bir saygısızlıktır. Tevbe sûresi 108. Ayette şöyle denmiştir, mealen:

(Peygamberin, Dırar mescidin de namaz kılmasını önlemek için, Allah, Tevbe 108. Ayeti indirerek)

- Orada aslâ namaza durma, Tâ ilk günden takvâ üzerine, kurulan mescit, elbette içinde namaza durmana daha uygundur. Onda temizlenmeyi seven erkekler vardır. Allah da temizlenenleri sever. 9/108

Ayet mealinde görüldüğü gibi; ayette, “takvâ" konu edilmekle her çeşit kötülükten temizlenmeyi seven kimselerden bahsedilmiş olunmaktadır. Uydurma rivayette bu sevgi, kasıtlı şekilde, tuvalette suyla temizlenme olarak anlatılmıştır.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Murtaza Kurt 2020-06-03 16:30:52

bence din kafada başlamalı kalpte bitmeli aşağılara indikçe pisleşiyor

Avatar
Diyarbakırlı hoca 2020-06-04 00:09:01

Ulan pis meâlciler Ebu Hureyreye dil uzatayim diye yine saçmalamıssınız. Allah hepimize hidayet versin.

Misafir Avatar
Dünyalı 2020-06-04 13:03:40 @Diyarbakırlı hoca

diyarbakırlı denen cahil. sırf kendinizi rahatlatmak için mealci yaptası vurup haktan kaçıyorsunuz. okuduğunu da mı anlamıyorsun evladım. bunu anlamadın diğer yazılara da bak. eşşek herif kör müsün ayetlere kadar nasıl çarpıtmışlar herşeyi. mealci ne demek lan ahmak. peygamber araptı anlıyordu. ben de türkçe okumuşsam kur'an'ı ve senin gibi ondan bundan dinimi öğrenmek yerine Allahtan öğrenmişsem suç mu. Allah ahirette kur'an'dan yani mealden soracak salak herif. hadislerden değil.

Beğenmedim! (1)
Avatar
hastamısınız yoksa takıntılımısınız 2020-06-03 15:29:03

iyi siz ozaman tuvallette su kullanmayın.elinizide yıkamayın.pispis dolaşın başka şekilde takvalı olun.gıçındaki pislikle namaz kılsan nee olur kuran okusan ne olur.önce taharet gelir.hadisi şerifleri yok saymak için kendinizi bukadar düşürmeyin yazık.

Misafir Avatar
piridani 2020-06-04 18:52:44 @hastamısınız yoksa takıntılımısınız

sayın hasta veya takıntılı insanın okuduğunu anlamamasının sebeblerinden biri konu hakkında yeterli bilgisi olmamasıdır.eger kimya fakültesinin son sınıfında okunan kitabı okursam cogunu anlamam.niye cunki konu ve terimleri hakkında alt yapı eksikliğim vardır.siz de meseleye aynı sekilde parçacı yaklasıyorsınız.eger rivayet hadis ve tefsir literaturunu bolca okursanız hadislerle rivayetlerle ve uyduruk yorumlarla ayetlerin manasını nasıl boşaltmaya gayret ettiklerini bunu yaparkende kendilerini ve peygamberi gülünç duruma dusurmektn hic çekinmediklerini gözlerinizle görmekten bıkardınız.ayet müminlerden bahseder surası ebu bekir surası ali diyerek saçma sapan manasız faydasız uydurmalarla insanları ilimden okumaktan soğuturlar.manevi temizlikten mi bahsediyor hemen birinin ağzını kıcını yıkatırlar.bazı seyleri de ezberlemişlerdir kuranda namaz anlatılmaz zekatın olcusu bildirilmez.vs vs vs düşmeyin bu din düşmanı münafıkların oyununa.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
şengül direnç 2020-06-03 16:34:52 @hastamısınız yoksa takıntılımısınız

kardeş gerçekten kendi hastalığınızı görmeyip millete hasta deme hakkını kendinizde nasıl buluyorsunuz. bu hadisi hadi anlamadın, bari yazarın geçmiş yazılarına da bak da nerede durduğunu ya da durman gerektiğini belirle. millet hadisler iyi deyince iyi olunmuyor. tıpkı senin dinihabere hasta demenle hasta olmadıkları gibi.

Beğenmedim! (1)
Avatar
Celiski 2020-06-03 15:41:42

Evet bozuk olan bi islam anlayisi var. Siz deger vermesenizde hatta deger verenlerin degerlerine saldirarak onlari tekzip ve tekfir etsenizde konusarak ve aci bir dille öfkenizi kusarak Sadece belli bir kesimi kendinize düşman ediyorsunuz fakat doğruları yaşayarak örnek olarak göstererek bir şeyler yapmaya çalışırsanız daha iyi örnek olacağınızı düşünüyorum mmetin bilmeyen cahil veya ne isimle adlandırılır sanız adlandırın La İlahe İllAllah diyen kesmeni bir tarafa atarken Çağdaş firavunlara Çağdaş tağutlara hiçbir ses ççıkar maksızın sadece bu tur şeylerle uğraşmak ne kazandıracak bunu da anlamıyorum.
ADMİNİN YORUMU: KENDİNİZİ KURTARMA ADINA VAYY EFENDİM YAHUDİYLE HRİSTİYANLA ŞUNLA BUNLA NEDEN UĞRAŞMIYORSUNUZ DEYİP TOPU TACA ATMAYIN. MANŞETTE BAK BAKALIM KAÇTANE SENİN DEDİĞİNLE UĞRAŞTIĞIMIZ HABER VAR. KÖRLÜK ETME. CHP, PKK, FETÖ, İSRAİL, ŞİA, İRAN, SÖZCÜ, CUMHURİYET... YAZ BAKALIM ARAMAYA NELER GÖRECEKSİN. BİZ GAVURLA UĞRAŞIR ARDIMIZI DA MÜNAFIKLARA DÖNMEYİZ.

Avatar
GÜLERMİSİN AĞLARMISIN 2020-06-03 23:08:32

adam hadi̇slere muhalefet edecem di̇ye taharetsi̇zli̇ği̇ savunuyor.ne di̇yeyi̇m si̇ze ben.

Misafir Avatar
tarikat kafalıya 2020-06-04 13:06:04 @GÜLERMİSİN AĞLARMISIN

yavrum sizde akıl yok mu, burada taharetten mi bahsediyor salak herif. ulan bir halt bildiğiniz yok sonra ortada alim pozunda dolanıyorsunuz. gerizekalı burada Allahın razı olduğu mescidlerde kılınan namaz övülüyor ve Allah orada takva sahibi olanlar var diyor. götünü s..kini yıkayanlar var demiyor ahmak.

Beğenmedim! (0)
Avatar
İslam mazharoğlu 2020-06-06 11:16:48

böyle bir hadis varid ve sahihtir.h.içbir kuran ayetiyle de açık bir tenakuz
i̇çinde değildir.
şayet siz hadisleri. kurana a arz etmeyi böyle anlıyorsanız vay bize...
h
her bulduğunuz taşı ebu hureyre ye atmaktan vazgeç geçseniz iyi olur...her şeyden önce hadis ilk dönem muharebe şartları ve kuran nüshalarının az olmasıyla ilgilidir...geçici ve dönemsel bir yasaklamayı havidir...
bugün için böyle bir yasaktan bahsedilmez...
hüd hüdün mektup getirmesi ,içinde bismillah lafzından bulunmasını kuranın da taşınabileceğini delil getirmek insana tebessüm ettiriyor...
demek ki n iyi kurana arz eden böyle ediyormuş...
Allah akıl fikir versin...
Allahın kitabını savaş ve cedel malzemesi yapmasanız olmaz mı

Misafir Avatar
alim çelik 2020-06-06 13:33:46 @İslam mazharoğlu

memleketin ne kadar gerizekalısı, aptalı, ahmakı varsa hepsi ya tarikatçı ya hadisçi. oğlum yavrum bak ebu hureyrenin ne adı ne babası belli ne anası belli. kim olduğu bile belli değil. sana birileri ebu hureyreden hadis dediler rivayet ettiler. ulan ahmak karı bile alırken sülalesine bakıyorsun. kızını verirken bu kimin kızı kimlerden diyorsun. da ahiretini mi ebu hureyre denen ve kim olduğu belli olmayan adam a emanet ediyorsun. ahmak ebu hureyre hadislerini bir incele de bakıver islamla alakası olmayan manyak manyak hadisler.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
leyla şahin 2020-06-06 13:31:15 @İslam mazharoğlu

demek hadis gayet sahih. nasıl böyle aptal olabiliyorsunuz. şimdi ben gelsem sana babamdan, o da kardeşinden, o da dedesinden, o da komşusundan peygamberimizin şöyle dediğini duymuş desem inanacak kadar salak mısın sen birader. dönem emevi fitne dönemi. emevi sultanlarının alimi zühri'yi aç da oku. sen bu hadis ravilerinden önce yaşayan adam. hadis uydurur, senedini ayarlar salardı piyasaya. zühri'nin senedini oluşturduğu o hadis buhari ile müslime denk gelmesin sakın.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
müslüman adam 2020-06-06 13:28:15 @İslam mazharoğlu

https://www.dinihaber.com/hadisler/ebu-hureyre-den-inciler-1-h146093.html

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
müslüman adam 2020-06-06 13:27:41 @İslam mazharoğlu

https://www.dinihaber.com/2-manset/ebu-hureyre-den-rivayetle-peygamberlere-hayasizca-boyle-iftira-attilar-2-h146132.html

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
müslüman adam 2020-06-06 13:27:11 @İslam mazharoğlu

sen bayağı hadis uzmanıymışsın bir de şunları bize yorumlasan nasıl olur. https://www.dinihaber.com/2-manset/ebu-hureyre-rivayetlerinin-ardinda-sekillenen-selefilik-sektoru-h146367.html

Beğenmedim! (0)
Avatar
Murtaza Kurt 2020-06-07 09:48:40

bunların hepsi hz osmanın diğer altı kuranı yaktırmasından kaynaklanıyor , 7 kuran vardı birbirini dengeliyordu , damat osman yaktırdı , ümmet helak oldu ,
ADMİNİN YORUMU: YEDİ KIRAAT/LEHÇE ÜZERE İNEN KUR'AN ANLAŞILACAĞI ÜZERE HER AYETE KENDİNCE BİR YORUM YAPIP HADİS ALTINDA RİVAYET EDEN RİVAYET KÜLTÜRÜNÜN BİR ÜRÜNÜ. NİHAYETİNDE PEYGAMBERİMİZ ZAMANINDA YAZILIP HZ. EBU BEKİR DÖNEMİNDE İKİ KAPAK ARASINA ALINAN KUR'AN TEK İDİ. VE O HZ. ALİ DAHİL TÜM SAHABENİN TOPLANAN KİTAPTA İCMASI VARDIR. YAZILI SAYFALARDA OLDUĞU KADAR EZBER OLARAK DA KUR'AN HAFIZALARDA İDİ. O YÜZDEN MEZHEBİ YAKLAŞIMLARLA HZ. EBU BEKİR, OSMAN, ÖMER, ALİ ARASINDA MİLLETİ BİRBİRİNE KIRDIRMA ADINA HAMASETLE YAKLAŞIP İŞİ KUR'AN'A VARDIRIP ŞÜPHEYE SAVRULMAYA GEREK YOK. NİHAYETİNDE BU KİTAP ALLAHINKORUMASINDADIR. BİZ NASIL ATIŞIYORSAK SAHABEDE İNSANDIR ONLAR DA ATIŞACAKTIR. KAVGA EDECEKTİR. ONLAR ÜZERİNDEN KAN DAVASI GÜTMENİN BİR ANLAMI YOK. BAKIN DÜN BİRBİRİYLE DÜŞMAN PARTİLER BU GÜN NASIL İTTİFAK HALİNDE İSE DÜN BİRLİKTE OLAN REFAH PARTİSİ SAADET VE AK PARTİ OLARAK BİRBİRİNİN KARŞISINDADIR. BUNLAR OLAĞAN ŞEYLERDİR. ŞİMDİ ARADAN YÜZYILLAR GEÇİP TORUNLARIN AK PARTİ VE SAADET PARTİSİ BAĞLAMINDA BAŞLARIAN GELEN HER HAYIR VE ŞERRİ KAVGA VEYA BARIŞ KONUSU YAPMASI AHMAKLIKTIR. BU NEDENLE ALLAH ONLAR BİR ÜMMETTİ GELDİ GEÇTİ DER. YANİ SEN KENDİNE VE ŞARTLARINA BAK VE ONA GÖRE KARARLAR AL DER.

Avatar
Murtaza Kurt 2020-06-07 09:53:30

bütün hadisleri kurana vuracaksın uymayanları atacaksın , ama bunu yapacak diyanet yok , bir heyet kur , kurana uymayanları deşifre et , şu şu sebeblerle bu uydurma de sorunu çöz ,

banner312

banner298