Süleymancılar kolunu kopardıkları çocuğa tazminat vermemek için...

Milletten toplamaya, çalmaya, çırpmaya alışmış tarikatçı cemaatlerin bu güne kadar bir mazlumun elinden tuttuğu görüşmüş bile değil. Süleymancı yurdunda kalan Nurettin Ekşi, kıyma makinasına kaptırması sonucu dirseğinden aşağı kolundan oldu.

Süleymancılar kolunu kopardıkları çocuğa tazminat vermemek için...

Milletten toplamaya, çalmaya, çırpmaya alışmış tarikatçı cemaatlerin bu güne kadar bir mazlumun elinden tuttuğu görüşmüş bile değil. Süleymancı yurdunda kalan Nurettin Ekşi, kıyma makinasına kaptırması sonucu dirseğinden aşağı kolundan oldu.

17 Ocak 2019 Perşembe 16:33
Süleymancılar kolunu kopardıkları çocuğa tazminat vermemek için...
banner310

Nihayetinde bir hayır kurumu olan sözde tarikatçı kuruluşlarının bu durumda mahkeme kararını dahi beklemeden çocuğun ömür boyu ihtiyacını karşılaması, kendi kuruluşlarında iş vererek ona istihdam yaratması beklenir. Ama kazın ayı öyle olmuyor hurafeci cemaatlerde... Nurettin Ekşi'ye yardımcı olmak şöyle dursun Süleymancılar tazminat ödememek için mahkemede adeta kırk takla attı.

Bereket versin ki Türkiye'de az da olsa hukuk var. Süleymancılar utanmasalar neredeyse Nurettin Ekşi'nin ailesinden tazminat isteyeceklerdi. 

Süleymancılar Cemaati’ne ait yurtta kalan 12 yaşındaki Nurettin Ekşi’nin kıyma makinesinde kolunun kopmasına dair tazminat davasında Cemaatçi sanıkların avukatı, tazminat miktarına vicdanları sızlatan bir gerekçeyle itiraz etti: “Çocuk yaştaki davacının çalışmayacak ve gelir elde edemeyecek yaşta olmasını gözardı etmek suretiyle 12 yaşından başlamak üzere tazminat hesabı yapılmıştır. Oysa hukukumuzdaki çalışma yaşı 18’dir.”

Hürriyet’ten İsmail Saymaz’ın haberine göre, Kütahya’da Nurettin Ekşi, 22 Ağustos 2015’te Özel İkizhöyük Orta Öğretim Erkek Öğrenci Yurdu’nda kalan ağabeyi 15 yaşındaki Serkan’ı ziyaret ettiği sırada yurt müdürü Mehmet Kalkan iki kardeşi mutfağa göndermişti. Nurettin Ekşi’nin kıyma makinesine kaptırdığı kolu, dirseğinden kopmuş, iki kardeşe gerçek dışı ifade vermeleri için baskı yapılmıştı. Kütahya 3’üncü Asliye Ceza Mahkemesi’nde görülen davada aşçı Bünyamin Dağ’a verilen 18 ay 20 gün hapis cezası Dağ’ın iyi hali ve mahkemenin olumlu kanaati nedeniyle ertelendi. Nurettin’i mutfağa göndererek, et kıymasını isteyen müdür Kalkan ise beraat etti. Ekşi ailesinin Kütahya 1. Asliye Ceza Mahkemesi’nde açtığı tazminat davasında ise bilirkişi 457 bin 329 TL maddi tazminat hesapladı.

KUSURLU BULDULAR

Kalkan ve Dağ’ın avukatı, miktara itiraz etti. Savunmada, baba Ahmet ve anne Muhterem ile ağabey Serkan’ın ihmali davranışları olduğu, aile hukukundan kaynaklı yükümlülüklerini yerine getirmedikleri iddia edildi. Savunmada, “Serkan’ın ziyarete gelen kardeşini kıyma çekme işine müdahale etmeyip rıza göstermesinde kusuru olduğu” ileri sürüldü. Nurettin’in de kusurlu olduğu savunularak, “Ziyaret için gittiği yurtta abisini ziyaret yerine kıyma makinesinin başına geçmeyi tercih eden Nurettin’in kusurunu yok saymak hakkaniyete aykırıdır” denildi. Bilirkişi raporunda, Nurettin’in 12 yaşında olmasından ötürü asgari ücret üzerinden hesaplama yapılmasına itiraz edilerek, “Çocuk yaştaki davacının çalışmayacak ve gelir elde edemeyecek yaşta olmasını gözardı etmek suretiyle 12 yaşından başlamak üzere tazminat hesabı yapılmıştır. Oysa hukukumuzdaki çalışma yaşı 18’dir” denildi.

Son Güncelleme: 17.01.2019 17:05
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Hiç 2019-01-17 22:13:38

Yuhhh yazıklar olsun bunlara da garibanın sırtından geçinen tüm cemaat ve tarikatlara da...batsın bu adaletsiz zihniyet

Avatar
pirifani 2019-01-18 12:14:31 @Hiç

karaca dunyanin dort bir yanindaki hizmetler islami hizmetlermidir ki? kalkmis muslumanlara bizde hizmet ediyoruz diyorsunuz. kokakola da dunyanin dort bir yaninda var.rabitayla uyduruk zikri hafi ve hatimlerle uyduruk evrad ve salavatlarla mi islami hizmet yapiyorsunuz? eger siz islami hizmet yapiyorsaniz bidatciligi kim yapiyor?ogrendigi kurandan bir tek ayetin manasini bilmeyen suruleri disari salarak mi islami hizmet veriyorsunuz?kurumlarinda yetistirdiginiz talebelerin ruh sagligini bozarak mi islama hizmet ediyorsunuz? kendinizden olmayan muslumanlari ahirete imansiz gondererek mi islama hizmet ediyorsunuz? yurt disinda diger islami toplulujklarin hic bir faaliyetine katilmayarak mi islama hizmet ediyorsunuz?

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
Karaca 2019-01-18 09:57:05

Turkiye ve dünyanin dört bi yanindaki binlerce hizmeti görmüyorsunuz. Yaziklar olsun size...

Beğenmedim! (5)
Avatar
Arkadaş 2019-01-17 20:08:15

Bunlar kadar rezil insan görmedim. Bi kere kermeslerine gittim gittiğime pin pişman oldum. Nerdeyse beni dövüp zorla eşya aldırtacaklardı.

Avatar
pirifani 2019-01-17 23:03:47 @Arkadaş

kuran ayetleriyle degil abilerinin laflariyla amel eden mankafalardan ne beklenir?onlarin ahlaki kuran ahlaki olabilir mi? abiler boyle buyurdu derler kuran boyle diyor dersin tinmazlar.butun tarikatlarda olcu kuran degildir liderlerdir.liderlerin kuran ustu bir konuma gelebilmesi icin oncelikle peygamberin kuran ustu bir konuma yukseltilmesi gerekmektedir. hadisler kuranin tefsiridir,hadislerde vahiydir,peygamberin ger yaptigi vahiydir gibi argumanlarla ve hadis kulliyatindan kil aldirmaz bir tavirla muslumanlarin kurani anlasilmaz hadis olmadan anlasilmaz hadis kulliyati yiginiyla da benim diyen musluman bas edemeyecegini bildikleri icin yaparlar bunu zira o genis hadis literaturinde her uydurduklari bidati savunmalarina yardim edecek materyal bulmalari mumkun olabilmektedir.su salavatin her harfine her okunusta cennette yetmisbin bahce her bahcede yetmisbin saray her sarayda yetmisbin oda her odada yetmisbin yatak her yatakta yetmisbin huri her hurinin yetmisbin ... ist boyle birsey

Beğenmedim! (2)
Avatar
pirifaniye gelsin 2019-01-19 12:03:38

piri fani demek herhalde yaşlı demek siz baya yaşlısınız herhalde

Avatar
pirifani 2019-01-19 14:33:01 @pirifaniye gelsin

niksiz arkadas akil yasta degil bastadir derler.yasli oldugumu nereden cikarttiniz? hem hakikatlere sehadet etmek icin yasli olmak lazim mi?muhum olan gec de olsa bazi seyleri anlamak daha dogrusu anlamamak icin ayak diretmemektir.yukadakiler dahil tasavvuf erbabinin durumlari tam bir felaket ve rezalet oldugu halde bunu idrak edememeleri kucukken veya baslangicta kendilerine konusulmus yalanlari sorgulamadan kabul ettiklerindendir.bazilari meseleyi anliyor veya anlar gibi oluyor ama cevre baskisi sebebiyle durumlarini duzeltmiyorlar.kolay degil cemaatlerin baglilari uzerinde olusturduklari manevi baskiya direnmek icin once adam gibi adam olmak lazim.yalaka el opucu el pence hazirolda duran daha dogrusu boyle olmaya alistirilmis kisilerin gereken isyana cesaret etmeleri kolay olmuyor.ama elhamdulillah her gun guzel haberler aliyoruz. bu cemaatleri icerden taniyanlar eskiye nazaran daha rahat konusuyor tenkit ediyor ve ic yuzlerini desifre ediyorlar.

Beğenmedim! (1)
Avatar
pirifaniye gelsin 2019-01-20 18:27:25

benim hocam onlar senin hocaların kim

Avatar
pirifani 2019-01-20 21:44:59 @pirifaniye gelsin

devam et!!!

Beğenmedim! (1)
Avatar
Diyaaaaneeeeet 2019-01-26 13:48:02

Yılmaz, “Hilmi Bilgin’e desteğinizi bekliyorum. Hilmi Bilgin’e vereceğiniz destek, yarın ruz-i mahşerde (kıyamet günü) beraat belgelerinizden (kurtuluş) biri olacak diye düşünüyorum” ifadelerini kullandı.

Haydi Şefaati inkar edin !!!

Avatar
piri 2019-01-20 11:15:22

akılın nerde oldugunu bizde biliyoruz :d bak kardeşim sizin taptığınız benim ayağımın altında diyen muhiddini arabi yi öldüren zihniyet onun manen ne demek istediğini bilmedi. o ne dedi sın şin'e gelince beni anlarsınız dedi. bizde bazı şeyleri geç anlayacaz da geç olacak.

Avatar
pirifani 2019-01-21 08:30:13 @piri

keske atalar sozleri bilindigi kadar Allahin ayetleri de bilinip itikat ve ahlak kurana uygunolsaydi.evet it urur katolikler yahudiler koministler sulocular nurcular fetocular yurur.

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
Pir 2019-01-21 00:26:26

İt ürer kervan yürür der atalar hemde ne güzel soylemisler

Beğenmedim! (0)
Avatar
pirifani 2019-01-20 14:43:12 @piri

arkadas anlattiginiz seylerin inandiginiz seylerin asli astari olmayan seyler olmadigini ne zaman anlayacaksiniz.biz dini muhiddin arabi denilen gizli din sahibi zindik muhiddin arabiden ogrenecek degiliz.bu adam sandiginiz zevatin kitablarini musluman gozuyle okuyabiliyorsaniz okuyun.batililarin arabi gazali mevlana ve genel olarak tasvvuf hayranligi sebebsiz degildir.islam kuranla tamamlanmistir artik kesifle ilhamla ruyayla ve dogaustu hic bir yolla islama hic bir ilave yapilamaz.ancak hukuki meselelerde akil ve kuran sinirlarini zorlamayan kuran merkezli ictihad yapilabilir.kuran ayetleri konulari acisindan dis bilgilerle degerlendirilebilir.dunyanin yuvarlakligi,canlilarin kokeni,dogal olaylar,peygamberler merkezli olarak anlatilmis insanlik tarihi gibi konulr hakkinda degerlendirmeler yapilabilir.ki bunlarin da buyuk cogunlugu sadece ilimde derinlesmek isteyenler icindir. yok marsta muslumanlar varmis yok mudanya ve java adasinda salihler toplaniyormus gec bu palavralari.kuran ok

Beğenmedim! (2)