Süleymancıların bir sahtekarlığı daha ortaya çıktı!

Süleyman Hilmi Tunahan'a atfen elif ba dışında söz konusu edilen eserlerin bir sahtekarlık ürünü olarak kendisine isnat edildiği ortaya çıktı

Süleymancıların bir sahtekarlığı daha ortaya çıktı!

Süleyman Hilmi Tunahan'a atfen elif ba dışında söz konusu edilen eserlerin bir sahtekarlık ürünü olarak kendisine isnat edildiği ortaya çıktı

30 Eylül 2018 Pazar 16:17
Süleymancıların bir sahtekarlığı daha ortaya çıktı!
banner310

Süleyman Hilmi Tunahan sadece 7 sayfalık kuran harf ve harekelerini öğreten kitabı hazırlamıştır. Bunun dışında herhangi bir kitap yazmamıştır.

Süleyman hoca, Osmanlı’nın son devir hocalarındandır. Kendisi, Kur'an'ın okunmasına vakfeden bir kişilik olarak dikkatimizi çeker.

Kendilerine niçin kitap yazmadığı sorulduğunda, “Selefin mum ışında yazdığı paha biçilmez hazine misali eserlerin toprağa gömülerek çürüdüğünü, bakkallara satıldığını, çöplüklere atıldığını ve bir kısmının da kütüphane raflarında tozlanmış ve çürümeye terk edilmiş olduğunu gördüm. Medreseleri kapanmış, yazısı değiştirilmiş, din ilimleri yok olmaya yüz tutmuş olan bir zamanda kitap yazmaktansa yazılan ilmî eserleri anlayarak anlatacak ve ilmi satırdan sadra indirip yaşatacak talebe, yani canlı kitap yetiştirmeyi daha lüzumlu buldum.” şeklinde açıklamıştır.

Süleyman hocanın 7 sayfalık Kur'an harf ve harekelerine dair yazdığı elif ba'nın yanısıra kendisine atfedilen iki eser ise tamamıyla uydurmadır.

Risâle-i Kibrît-i Ahmer ve Risâle-i İksîr-i Ulûm ve Ma‘rifet
Mektuplar ve Bazı Mesâil-i Mühimme

ÜSTAZ BİR ŞEY DEMEDİĞİNE GÖRE SÜLEYMANCILAR BU GÜNE KADAR KİMİN DEDİĞİNİ YAPTI?

Bu iki eser Süleyman hocadan çok çok sonra onun adına yazılmış İmamı Rabbani'nin metinlerinin uygulama ve anlaşılmasına dair kaleme alınmış eserlerdir. Yani Süleymancıların "üstaz şöyle dedi, üstad böyle dedi" türünden başlayan her cümlenin dayanağının bu kitaplar olduğu düşünüldüğünde üstaz adına birilerinin sürüyü yönlendirdiği bir vakıa... 

Üstaz böyle bir şey demediğine göre bu güne kadar üstaz adına hareket edenler demek ki Kur'an ve sünnet adına değil birilerinin keyfince hareket etmiş oluyor. 

SÜLEYMANCILIĞIN TEMELLERİ DE İNGİLİZLERCE ATILDI

Süleymancılığın diğer tarikat gruplarında olduğu gibi Kur'an ve Sünnetin ötesinde İslam'ın klonlanmış hali tasavvuf dini üzere şekillendirildiği anlaşılmaktadır. 

İngilizlerin Hindistan'ı işgalinde Müslümanların silahlı direnişini kıran İmamı Rabbani'nin iyi bir İngiliz ajanı olduğu tahmin ediliyor. İmamı Rabbani adına neşredilen mektubat isimli eser Kur'an ile taban tabana zıt bilgiler içermektedir. 

Ehli Sünnet'i ve hadisleri koruduğu iddia edilen İmamı Rabbani'nin eserlerine bakıldığında Allah Resulü'nün tasvip etmediği "ruh, nüzulu isa, gavs, kutup, hızır, arş, ölüm ve ötesine..." dair pek çok konuya yer verildiği görülmektedir.

İmamı Rabbani'nin hayatı olarak neşredilen bilgiler yine tarikatçıların kendisinden 200 yıl sonra kaleme aldığı tahmini bilgilerden ibarettir. İmamı Rabbani'nin soyunu baba tarafından Hz. Ömer'e dayandırıp ehli beyt soyu çıkarmak isteyen vatikanın güncel tarikatçıları, bu konuda aynı hokkabazlığı sergilemişlerdir. Bilindiği gibi tarikatçılar takvadan ziyade soy üzerinden kendi liderlerine kutsallık izafe ederek müridlerini aldatmaktadır.

İmamı Rabbani'ye bir baba ihdas eden tarikatçılar maalesef anne bulmayı unutmuşlardır. İmamı Rabbani'nin anne gibi değerli bir kan bağı bulunamazken baba gibi en zor isnad edilen varlığın Hz. Ömer'e dayandırılması bu işte bir İngiliz oyununun olduğunu göstermektedir.

Velhasıl, tüm tarikatlarda olduğu gibi Süleymancılık da İngilizlerin hilelerinden nasibini almış ismi farklı olmakla birlikte tüm tarikatlar, İmamı Rabbani temelinde fırkalaştırılarak müslümanlardan koparılmıştır.

Son Güncelleme: 30.09.2018 23:57
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
MURAD 2018-10-16 17:57:26

söz konusu i̇smi̇ geçen her i̇ki̇ ki̇tap da süleyman hilmi tunahan efendi hazretlerine aittir.
okuması, üslubu, anlaşılması biraz zor olduğu için sadece arapça ilim sahibi olan hocalar tarafından okunmaktadır.
ve anlaşılması zor olduğu için piyasaya satışı yapılmamaktadır.
örnek :
(malum olsun ki, yapılan âmâl-i diniyye ve vezaif-i taabbüdiyyenin, husul-ü netayic ve iktitaf-ı semeratına mani olan esbab ve avamil-i kesirenin usül ve esasat-ı mühimmesi şunlardır)
tabiki siz bu haberi art niyetle yaptığınız için işin aslını araştırmamanız gayet normal.
bu iki kitabın süleyman efendi hazretlerine ait olduğunu herkes bilir...

Avatar
Dikkat 2018-10-06 22:47:54

Bu cemaat e laf ettiniz ülkenin başına gelmedik kalmadı bireysel başınıza neler gelecek siz göreceksiniz

Avatar
AZICIK İLİM 2019-01-01 15:25:56

bu yazı ilimden o kadar uzak ki.
ne i̇mam-ı rabbani hazretlerini tanıyan ne de eserlerini okuyan kimseler değil bunu yazanlar. birinizde çıkın da şu kitabında şu yanlış deyin. ama nerde sizde o ilim. derdiniz çamur at izi kalsın. kardeşim azıcık ahiretinizi düşünüyorsanız ehl-i sünneti ve o yoldan gidenleri karalamayı ne olduğu belirsiz görüşlerinizi asıl doğru bunlardır demeyi bırakın. ahirette o karaladığınız zatların yüzüne nasıl bakacaksınız? vAllahi̇ ölüm var!
ADMİNİN YORUMU: SİTENİN ARAMALAR KISMINA İMAMI RABBANİ YAZ VE İMAMI RABBANİ DENEN PAPAZI OKUYUP OKUMADIĞIMIZI GÖR. BAK BAKALIM ADAM MÜSLÜMAN MI DEĞİL Mİ? BİZ OKUYORUZ DA SİZ OKUMUYORSUNUZ ANLAŞILAN

Misafir Avatar
admine 2019-01-01 16:22:56 @AZICIK İLİM

terbi̇yesi̇zli̇k yapma admi̇n. senelerdir okuyorum ama cahil cahil, sırf eleştirmek, anlamadığım yerlerde çamur atmak için okumuyorum. sahih kaynaklardan delillerine bakarak okuyorum. ya sen? hodri meydan!! varsa itirazın buyur. sahih kaynaklardan o zatın yazılarına uymayan bi yer göster. yada itiraf et niçin bu zata düşmanlık yaptığını. haa ilim ehliysen münazaraya da hazırım. ama yok çamur at izi kalsın diyosan sitende sende hesabını ahirette verirsin. vesselam..
ADMİNİN YORUMU:
1- https://www.dinihaber.com/imam-i-rabbani/imami-rabbani-nin-259-mektubuna-reddiye-h124959.html
2- https://www.dinihaber.com/imam-i-rabbani/imami-rabbaninin-13-mektubuna-reddiye-h119773.html
3- https://www.dinihaber.com/imam-i-rabbani/islam-itikadini-bilmiyen-imami-rabbani-h119770.html
4- https://www.dinihaber.com/imam-i-rabbani/imami-rabbani-nin-hizir-hezayani-h119050.html
5- https://www.dinihaber.com/imam-i-rabbani/imami-rabbani-allahi-kadin-suretinde-gordum-h119045.html

Beğenmedim! (2)
Avatar
pirifani 2018-09-30 19:12:49

bunlar oldukca sinsi hareket eden bir cemaat. metodlari karda yuruyup iz birakmamakmis. bir tanidigim bunlarin hafizlik hocalarindan biriyle uzun sayilacbilecek bir yolculuk yapmis. hep ustaz boyle dedi abi soyle dedi olarak konusmus.ayet yok hadis yok. yanlarinda bulunan genclerden birinin bir kuran ayetiyle ilgili soruya ise boyle bir ayet bilmedigini soyleyerek cevaplandirmis. batidaki din adamlari ve siyasetciler bile kurani bunlardan daha fazla biliyor dersek abartmis olmayiz.

Misafir Avatar
pirifani 2019-07-13 14:48:54 @pirifani

ali yuksel beyfendi siz ne biliyorsunuz? neyi bilip neyi bilmediginiz biliyor misiniz? Allah nurunu peygamber hayattayken tamamlamadi da sapik tarikatlarla mi tamamlayacak? siz bilmezsiniz kuranin isimlerinden biri de nurdur bir digeri de zikir dir.siz masallari israiliyati uydurma menkibeleri uydurma rivayetleri derin ilim zannedersiniz.meleklerin kanatlari yanar Allah yeni kanat takar onlar da yanar,iste siz bunlari ilim zannedersiniz.ey deccallerin askerleri ellerinzi muslumanlarin cocuklarindan cekin.insanlari kuranla kiraatla tecvidle sarfla nahivle aldatmayin.evet it urur kervan yurur dediginiz biliyoruz.siz ne sizden olmayanlari insan yerine koymadiginiz da biliyoruz.ancak mensublar da adam yerine koyulmuyor siz de bunu bilin.kardeslerimiz ihvanimiz edebiyatiyla guttukleri enayiler surusunden daha degerli degilsiniz.sizden tasavvuf adina nefis terbiyesi adina sahsiyetsiz kisiliksiz robotlar olmaniz bekleniyor ki suleymancilik sirketinin carki donsun.

Beğenmedim! (2)
Misafir Avatar
Ali yüksel 2019-07-13 11:57:28

Kim ne derse desin Allah bir şekilde nurunu tamamlar her türlü iftirayı atmakla özgürsünüz çünkü din düşmanları karalamaya devam ederler. İtler ürecek kervan yürüyecek. Zaten karın ağrısı olanlar vardı şimdi dost düşman belli olsun....

Beğenmedim! (1)
Avatar
pirifani 2018-10-02 08:30:45 @pirifani

bilmezler bilmediklerini de bilmezler.asil kotu olani ogrenmek de istemezler. daha da kotusu okumak istmezler. ledun ilmine sahib oldugunu buyuklerinin fisilti yoluyla yayilan sozleri varken okuyup arastirip gayret edip kazanilan ilim ve fikir kitaplarini okuyup da ne yapsinlar. ilmin hasini esasini nasil olsa kendi buyukleri onlerine dokuyor.

Beğenmedim! (15)
Misafir Avatar
pirifaniye gelsin 2018-10-01 22:43:11 @pirifani

pirifani (ihtiyar) sen işine bak belliki yaşlısın yaşına veriyorum bu dediklerini :d

Beğenmedim! (8)
Avatar
Özlem 2018-12-15 13:55:34

Boş konuşarak kendinizi kandırıyorsunuz, bunun hesabını veremeyeceksiniz cemaatimizi kotuleme hakkını nereden buluyorsunuz anlamıyorum gerçekleri bilseydiniz zaten böyle konusmazdiniz eminim ki kotulemeye devam ederseniz de Allah bunun hesabını elbet bir gün soracak size

Avatar
pirifani 2018-12-15 20:14:56 @Özlem

sayin ozlem bos konustugumuzu nereden cikartiyorsunuz?gercekleri bilmedigimizi nereden cikartiyorsunuz?size vahiy mi geliyor?yoksa arkasina takildiginiz kisilere mi vahiy geliyor? musluman icin gercekler kurandadir.sizde islam dinini gercek olarak ogrenmek mecburiyetindesiniz.ahirette cok guvendigim hocalardan boyle duymustum demeniz size mazeret olmaz.aynen kafalarini kullanmayip papazlardan boyle ogrenmistik diyenlerden bir farkiniz olmaz.islam markali kufur kufurdur,islam markali sirk sirktir.tasavvuf ve tasavvuf buyuklerinin ic yuzunu ogrenmeniz icin birazda basinizi soktugunuz o kirli delikten cikartip dunyada olup bitenleri gormeye calisin.tasavvufla ilgili elestirel kitablar okuyun.elestirdigim sadece sizin ekolunuz degil topyekun butun isimleriyle tasavvuftur.yani tunahan ve saidinursi kotuydu de geylani bistami gazali arabi bagdadi vs iyiydi diye birsey yok.hepsi ayni tiynettedir.butun yaptiklari kufur ve sirki islam boyasiyla cahil muslumanlara qaqalmaktir.

Beğenmedim! (9)
Avatar
AZICIK İLİM 2019-01-01 16:31:08

yazdığım yorumu neden yayınlamıyor sunuz ?

Avatar
Hilmi 2018-12-07 00:09:34

Ebu cehil tiyniyetindeki insanlar

Avatar